• Plopps80

December bebis 2013

Födde i 38+0 och hade ett sf mått på 41.

• Plopps80

Fin mage cupcace! Uch dottern har magsjuka. Hon har aldrig haft det förr. Har spytt 2 ggr och haft diarré. Så nu går man bara runt och väntar på de första syntomen. Känner ren panik! Gravid och magsjuka lockar inte!

• Plopps80

Jag vet att bristningar är hormonella men jag tror ändå och hoppas att oljan gör huden smidigare. En torr hud spricker lättare än en insmord mjuk. Fick massor med bristningar med dottern och hade en gigantisk mage, smörjde inte. Kommer få en ännu större mage denna gången är jag säker på. Så jag tänker tro på oljan så jag inte ska flippa ur i panik. Fler bristningar på min mage kommer sluta i att jag måste göra bukplastik så jag håller tummarna. Känns redan bättre i skinnet efter ett par dagar med olja. Framförallt på kvällen då magen svullnar upp och det sträcker i skinnet.

• Plopps80
    Felinne skrev 2013-08-25 09:52:05 följande:
    Oavsett om det hjälper att smörja in sig eller inte så kanske det känns skönt att göra det. Både fysiskt och mentalt för att det kanske får dig att känna att du gör något bra för din hud. Jag tycker själv att min hud känns ganska mjuk och elastiskt än så länge (gick i v.24 idag) men brukar smörja in den efter jag har duschat eftersom det är skönt och luktar gott, men jag tvivlar egentligen på att det faktiskt hjälper mot bristningar... Ni som har fött barn innan och fick bristningar då: När uppkom dessa i er graviditet? Tidigt eller sent? Eller kanske efter barnet var fött? Verkar det spela någon roll om magen växte i jämn takt eller om den plötsligt "exploderade"? Märker ni samma förändringar den här gången eller är det något som skiljer?

Mina bristningar kom i vecka 33 det bara exploderade, kom från en dag till en annan. Är så rädd att få fler då jag nätt och jämt lärt mig leva med de jag har. Det känns bra att smörja sig som du skriver och tänka positivt att det hjälper. Smörjer 3 ggr/dag. På kvällarna är huden så spänd att det känns som den ska spricka och det hjälper verkligen med oljan. Huden känns smidigare och det stramar inte så.
  • Plopps80

Min chef skrev ett jäkligt bra intyg bra denna gången! Hon brydde sig inte om min del men dom passade ihop ändå. Förra gången lät jag chefen skriva sin del först och sedan skrev jag min del utifrån det. Blev också riktigt bra!

• Plopps80

Köpte en brio smile direkt efter rul. Den har fått mkt positiva omdömen och priset var perfekt. 5.300:- den har två svängbara hjul fram. Kan inte tänka mig fasta hjul.

• Plopps80
    Otåligast skrev 2013-08-25 22:32:27 följande:
    Hej Plopps80. Kikade också på Smilen - jag gillade den eftersom den kändes otroligt lättkörd men blivande pappan fastnade för Bugaboo. Håller helt med om svängbara hjul - känns otroligt viktigt!

Buggan är ju väldigt snygg och lite lyxig skulle inte ta mig en meter med fasta hjul haha.
  • Plopps80
    Fröken Ö skrev 2013-08-26 09:00:11 följande:
    Vi tänkte också köpa en Brio Smile=) Vart köpte du din vagn? Var så bra pris=) Är det liggdel inkluderat i priset? Kommer ni använda Brios babyskydd som man kan fästa på vagnen?

Köpte den på nids4kids. Finns i Trollhättan och på backaplan Gbg. Liggdelen ingick mjuk eller hårdlift. Tog hård eftersom det blir ett vinterbarn. Kommer inte använda babyskyddet har ett bra babyskydd och med dottern använde vi det på chassit och det var guld värt. Men man har det ju bara i ca 5-6 mån innan man byter till sittdelen på vagnen och då kan man ju inte använda det mer. Så vi är snåla. Den gamla vagnen med adaptrar sålde vi. Hatade den vagnen. En quinny freestyle.
  • Plopps80

Mitt sf mått låg på 40 i vecka 38. Det ni ut kom en perfekt bebis på 53 cm som vägde 3350g så oroa er inte i onödan brudar

Svar på tråden December bebis 2013