Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

December bebis 2013

Felinne - jag tror att det är för " sveda och värk" i och med att det inte var ett planerat kejsarsnitt utan ett akut. Jag tycker absolut att du ska ringa och fråga!! :)

• Förstaförsökaren26

Åh 9kg? Hur gammal är din ljuvel? Vad väger allas bebisar? Min väger bara 5.1kg ( senaste vägning som var förra onsdagen). Är det litet? Hon blir 10veckor på tisdag.

• Förstaförsökaren26

SaraK - va söt! :) här hemma har vi oxå börjat få fyllda bajsblöjor, någon enstaka som läckt! Lagom när man redan bytt å fått på kläderna så poff typ! Bara att byta igen!!

• Förstaförsökaren26

Va söt han är plopps!! Åh va roligt att han gillade det! Hehe räknar ner dagarna tills det är dags att sluta amma! Veckan före midsommar är det finito! Har då ammat i nästan 6 mån, slutar 10dagar innan!

• Förstaförsökaren26

Felinne - hon sover ca 2-3 timmar, men ska tillägga att det har hon börjat med nu å då är det BARA om jag promenerar. Stannar jag så är hon vaken.

• Förstaförsökaren26

Jag skulle behöva lite hjälp - när ni ansöker om fp har ni då anmält/ansökt för hela perioden på en gång? Eller kan man ansöka i perioder om 3 mån?! Vi har inte riktigt bestämt hur länge vi blir hemma å vill därför kunna ansöka under "resans" gång! Jag anmälde i nov för dec-feb å fick ut som jag skulle men sen i feb gick jag in å ansökte igen då jag ville ha fullt i feb men fick bara för 16 dagar. Å nu är jag orolig för i mars om jag ens får några pengar. Ansökte även i feb för mars. Har sen gått in nu i mars å ansökt för april- juli.

• Förstaförsökaren26

Oj glömde även fråga om de här 10 dagarna den andra föräldern kan ta ut. Min sambo har anmält men ej tagit ut. Går han miste om de dagarna nu? 60 dagar har gått

• Förstaförsökaren26

Felinne - det kanske är nägot med de här nyårsbebisarna :) Min sover på dagen som sagt endast om jag är ute med vagnen! Som igår sov hon inte alls på dagen! Endast natt men sov 2-3 Tim i sträck inte mer.

Svar på tråden December bebis 2013