• Repan

December bebis 2013

Tuttiluttan skrev 2013-12-13 14:03:35 följande:
    Idag har de varit både och samtidigt, just nu är de lugnt men de kommer som en våg då och då..

Detta är mitt första barn, så jag vet inte hur de ska kännas.. Försöker läsa mig till hur de ska va men blir ändå inte klok på de..
    Samma här! Blir knäpp av det, har så mycket också.
  • Repan
    Cornelia 084 skrev 2013-12-13 15:36:20 följande:

Blod i trosorna i omgångar under dagen. Värkar som kommer med 6.5 min mellanrum och håller i sig ca 30 sekunder. Vad tror ni?

Blodet är ganska säkert tecken skulle jag säga
  • Repan
    Cornelia 084 skrev 2013-12-13 18:02:38 följande:

Fortfarande ca 6-7 min mellan värkarna och de håller i allt mellan 20-50 sekunder.. De börjar bli mer och mer smärtsamma men fortfarande hanterliga. Är så rädd för att det ska avta och visa sig bara vara förvärkar :/

Vill ju ha igång detta nu! Hade inbillat mig att det skulle gå fort när det väl satte igång då jag är omföderska, men har haft det så här sen efter lunch :(

Testat alvedon? Då får du ju svar på om det är förvärkar om det då slutar göra ont o avtar :)

Bad o vetekudde tycker jag ger mig mer värk bara...

Hoppas det är på G!
  • Repan
    moruri skrev 2013-12-13 17:21:51 följande:

40+5 :( ingen bebis...
    Imorgon ska jag ringa för att komma in på överburenhetskontroll, får väl la se vad de siger.

Iaf fått nycklarna till nya lägenheten idag. Får väl börja måla lite imorgon om bebisen inte tänker titta ut.

Gud vad segt! Vill du bli undersökt kanske?
  • Repan
    Cornelia 084 skrev 2013-12-13 20:12:18 följande:

Nej, har inte testat Alvedon.. Vill inte förstöra det hopp som jag och sambon hunnit bygga upp nu ;) värkarna kommer nu mellan 5-10 min och håller i i dryga 1 minut och gör nu så ont att jag näst intill gråter och inte kan sitta eller ligga still under en värk.. Hade värkarna bara kommit tätare så hade jag varit helt säker! :/

Du kan nog vara säker om det gör så ont hörru! :) lycka till nu!
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-14 09:53:20 följande:
    Bf+7. Så jobbigt
    Hade fler onda sdr igår. Valnar av sdr på natten får upp och kissa. Kan detbinte bara bli ngt av dom? Trött och uppgiven.
    Max en vecka kvar nu! Max en vecka... Känner med dig!
    linasägerhej skrev 2013-12-14 11:07:38 följande:
    Tjena tjejer!! Bf -2 här, trött uppgiven och smått deprimerad... Det här är barn nr tre och min historia ser ut som så att jag Alltid går över. Tre veckor med ettan, blev igångsatt sen, fick en helvetesförlossning, och två veckor över tiden med tvåan. Med henne kom jag dock igång själv och förlossningen blev helt Underbar i jämförelse med den första. Om en förlossning nu kan klassas som Underbar :) Den här graviditeten, det är en sladdis vi väntar, så har allt känns annorlunda. Har varit helt övertygad om att jag skulle få tidigare. Mängder av sammandragningar och en hel del förvärkar. Det trycker på, knastrar och knäpper i magen. Den här ungen är oxå bra mycket större än dom andra två. Hela 24,5% större än det "normala". Så just därför åkte jag in för koll igår. Å gissa va!? Tappen är jättelång, hård och bakåtlutad och öppen Max ett finger. Så sen bröt jag ihop fullständigt.... :( Tisdag sätts jag troligtvis igång. Det kommer innebära cytotex och dropp, att jag helt säkert kommer få värkar på värkar från värk nr. Ett, att jag blir tvungen att ta EDA som jag absolut inte vill ha, mer värkstimylerande dropp, och sen vara helt slut när det är dax att krysta. Som grädden på måste ligger liten i vänstervridet läge. VARFÖR är jag så usel på det här med barnafödande????? :(((
    Din stackare. Men du, du är inte dålig på barnafödande, det är inget man kan vara bra på. Det bara händer en, och om man har det lätt eller svårt i graviditet och förlossning är bara slump och ingenting man direkt kan påverka. Kräv massa stöd nu och se till att du blir ordentligt omhändertagen, det förtjänar du. Snart är det över!
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan

BF - 6 idag. Min foglossning skär som knivar i bakfogarna och ryggmusklerna har kramp och spasmer för att magen är så tung och står rakt fram. Ligger mest på sidan och försöker att inte bli psyksjuk av att inte kunna göra någonting alls.

Ska försöka städa idag, det blir en alvedon-dag. Undviker det så mycket jag kan så det har väl gått en tre-fyra dagar sedan sist. Har fortfarande inte tagit maxdos på en dag, men idag kan bli den dagen. Måste ibland kunna göra NÅGOT liksom, blir knäpp annars.

Inget mer händer här, tvärtom har förvärkarna minskat och nästan försvunnit helt.

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-14 12:37:16 följande:

Tog en hel del alvedon, tom Citodon vissa dagar. Typ bara max 5 st under hela graviditeten men varken alvedon eller Citodon passerar ju via moderkakan till barnet så jag ser ingen anledning att lida i onödan. Ta du en alvedon dag med gott samvete.
    Ja jag gör det! Jag har citodon på recept men har inte använd än. Läkaren påpekade att barnet kan bli andningsdeprimerad så det ska mer smärta till innan jag tar en, just foglossningssmärtan har blivit bättre sen jag slutade gå ut ur lägenheten (såklart), däremot mår jag sämre psykiskt. Men alvedonen tar ju bort muskelvärken i ryggen i 1-2 timmar och det är heeeelt otroligt skönt. :) 

Störde mig på läkaren för barnmorskan hade ju sagt att det absolut är något man kan ta när man har så ont, men läkaren var verkligen extremt... negativt inställd? Liksom fick en verkligen att känna att det var allvarligt. Fick 10 tabletter utskrivna i början av november som skulle räcka då till BF. Har som sagt inte tagit nån....
  • Repan
    Cornelia 084 skrev 2013-12-14 13:02:20 följande:

Igårkväll, efter en timme på fl, föddes vår dotter Maya :) vi mår bra, om än trötta och lite mörbultade!

Stort grattis!
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-14 14:03:17 följande:
    Undet sista trimestern bör man undvika opiater om drt går. Särskilt innan fl.
    Testat vetevärmare? Litexavslappnande iaf.
    Jajamän! Har tre, mina bästa vänner :)
Svar på tråden December bebis 2013