• Plopps80

December bebis 2013

Gulliga tossor Solig

Idag på jobbet nyss trodde en tjej att jag skulle föda om en månad. Måste verkligen se grotesk ut om jag ser ut att vara i vecka 36 när jag är i vekca 27. Försöker att inte ta åt mig men det är enormt svårt alltså. Längtar till detta är över faktiskt. Vill ha tillbaka min kropp för mig själv och inte till allmän beskådan....Död

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-02 14:45:58 följande:
    Fast folk är rätt knäppa ibland. JAg fick kommentaren att jag såg sprickfärdig ut av en kollega. Ehh tack? Hoppas inte jag spricker. Kom tänka på Monte Phytom "bara EN kaka till"
    På semestern la en främmande karl handen på min mage i hissen *geee*

Jag försöker njuta av min mage nu! Folk glömmer hur stor en höggravid kvinna faktiskt blir. Konsigt nog. Man blir ju enorm i slutet. Än har vi lagom stora, rätt söta magar! Nästa vecka går vi in i sista trimestern. Fy vad snabbt det går.

Jag tycker inte heller våra magar är så himla stora, vi har ju trots allt bebisar där inne som är ca 35 cm och väger 1 kg, sedan är det ju hinnor och vätskor m.m. Folk måste glömma alltså för jag tycker inte jag är onormalt stor. Visst stor mage det har jag det vet jag om men det blir ju så med andra barnet också. Äckligt när folk kommer fram och tar en på magen, hatar det. Är det efter 27 fulla veckor man går in i 3 trim? När räknas man som höggravid då?
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-02 15:19:45 följande:
    Gillar outfiten! Du ser väldigt normal ut och inte alls som om bebisen är färdig på ngt vis. MAgen behöver ju blir dubbelt så stor jue! Minst!  Skit i folk som är avundsjuka- Du är snygg. Mot dagis. Hämta grabben. Nu är min bebis galen igen!  Fick ju höra att den for runt som en galen i går På skalan pigg/slö var han galen *s* Positivt menat alltså. Han far runt som en dåre därinne.  Det var rätt kul när han sparkade rätt i högtalaren på Ctg:n och det itne gick få ngn kurva för att han inte låg still 5 sek...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Tack tycker verkligen inte du ser sprickfärdig ut heller väldigt fint gravid! Folk bara måste kommentera magen och vikten. Härligt med en busig bebis Min lille har legat med fötterna neråt ett par dagar så jag har känt honom men mer dämpat. Men idag vände han sig och nu kickar han som vanligt igen.
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-02 16:49:46 följande:
    Ni har båda jätte fina magar! Men en fråga är era magar mjuka eller hårda? För min är mjuk på morgonen men under arbetsdagen blir den stenhård och det är jobbigt att röra på sig! Samt obehagligt. Jobbar på förskola så att inte röra sig alls under dagen är uteslutet!

Tack Min mage är ganska hård på morgonen men på kvällen är den stinn som en trumma och det spänner i skinnet. Mkt obehagligt. Har hört att det beror på att man samlar vätska under dagen. Är livrädd för bristningar. Har en del men vill inte ha fler.
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-02 17:24:10 följande:
    Åh vilken tur att man inte är ensam om det! Blir så nojig av minsta lilla grej känns det som! När är tanken att ni ska sluta jobba?!

Nojjar också men detta vet jag är helt normalt! Jag räknar iskallt med att min hp blir beviljad och då gör jag sista arbetspasset 4/10. Dock kan jag få gå hem tidigare då de administrativa uppgifter jag fått snart är färdiga klarar inte att jobba inom vården med alla tunga lyft så jobbar jag veckan ut kan jag komma att bli sjukskriven 3 veckor innan hp. Något jag inte alls är sugen på.
  • Plopps80

Skickade in den för typ 4 veckor sedan. Men chefens del skickade jag in förra veckan så det blev lite knas. Men tror inte det blir ett problem.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-02 19:26:04 följande:
    Plopp vilken dag har du BF? Hade inte vi samma? 7/12? För isf är det from 8/10 som du går.. Eller jag fick det till det när jag sökte! Jag har nu EN månad kvar att jobba. JObbar sista dagen en måndag..

Kommer stanna hemma imorgon med. Har mer ont i magen igen nu på kv och känner av mer SD. Skittrist! Jag har planerat att göra saker på jobbet, avsluta grejjer och göra klart vissa saker etc. Inte så kul att lämna skit efter sig.  Ssamt ta ut en del flextid de sista veckorna runt 4h varje måndag. Jobbar 7-18 pass då så har bett att få gå 4h tidigare. Känns som om det lättar upp hela min vecka.. Hade även planerat att börja vattengympa denna veckan, när vi kom hem från semestern! HAde sett fram emot detta. Hoppas hoppas dessa SD ger sig så jag kan gå nästa vecka iaf! Friskis öppnar sin barnpass nästa helg så då hade vi tänkt ta upp vår söndagsvana att gå ihop till gymmet, sonen gillar barnpassningen och vi tränar då en timme så promenerar vi hem och äter pankaksmiddag ihop, duschar, det är bad och hårtvätt på son inför veckan som kommer och på ngt vis har det blivit en ganska mysig vana det där för hela familjen. Nu sitter man i soffan och känner sig bara låg och trött! Även om passet kanske blir mest sjukgymnasövningar, lite cykling och det jag kan göra så gör det massor för mitt måeende! Träffar lite folk håller uppe rutinen etc etc och jag känner mig starkare. Så fort UVI går över kansek jag mår bättre igen. Blir rätt låg av vara såhär hängig.
    Jo jag har 7/12 som bf 4/10 är en fre så jag trodde jag gick då eftersom 7 är en mån och jag trodde jag var ledig from 7/10 har ansökt från 7/10 får se vad som händer, förmodligen blir jag sjukskriven när uppdraget på jobb tar slut
  • Plopps80
    FiaFunderar skrev 2013-09-02 19:59:08 följande:
    Imorgon är det dags för UL med könsbestämning!!! Det känns som dagen innan julafton ????????

Kul spännande värre.
  • Plopps80

Sökte hp from 7/10 tom 27/11
    7/10 är exakt 60 dagar innan bf vilket man kan söka så jag tycker jag gjort rätt. 

Svar på tråden December bebis 2013