• MissKaos

December bebis 2013

Hoppas det!

...går loss på tradera... IGEN!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ska buda på 2 auktioner till hos samma säljare..  två pack pyjamaser i strl 62 och två heldressar strl 62. Pyjamaser är ju kalas att köpa beg. Går ofta billigt och är mjuka och intvättade..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

I bb får barnet oergonomisk position och hänger i skrevet. Kan inte tänka mig att bära så. Belastningen på barnets rygg är helt felaktig. Men msn väljer olika. Kommer köpa rn beco med babyinsatts. Har en tricotsjal som åker med till bb.

Knytlektion kan man få om msn bor i gbg

Det är inte särskilt svårt.

Eyeonly skrev 2013-08-04 23:01:34 följande:
    Bärsjal eller babybjörn ?? :)

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-08-05 16:01:48 följande:
    I dag har jag en liten svacka. Är givetvis överlycklig över att vara gravid och att vi ska få en till men verkligheten har kommit i kapp. Jösses vad har jag gett mig in på. De första åren är bu väldigt tuffa med extremt lite sömn och ständig passning. Och alla sjukdomar barnet får när det börjar på dagis. Tänk om jag inte klarar skriknätter och att underhålla min dotter på dagarna. Hur ska jag klara denna Sömnbrist igen. Jag har valt att ha 5,5 år mellan mina barn just eftersom de första åren bestod av extremt lite sömn. Förkylningsastma, krupp och andra sjukdomar som avlöste varandra. Dottern vaknade 04-05 varje morgon tills hon var 4 år. Jag är ingen morgonmänniska och har lidit av dessa tidiga mornar. Lär få ett barn till som är morgonpigg. Hoppas jag ska tycka det är lättare denna gången och att omställningen inte är lika enorm och chockerande. Ursäkta men var tvungen att häva ur mig lite tankar. Hur känner ni andra?

WORD!
    Det är kul med barn. Men jobbigt. Särskilt vaknätter och sjukdommar. MAn får ju allt själv med. Minns med fasa.. Vi kommer ha nästan 5 år mellan. Hade inte orkat med att få en till när stora var två, då hade jag kapsejsat. Jag har lite planer för hemmatillvaron sen. Att gå till biblan på sagostund, gå på universeum etc. Så stora aktiveras och där man kan ha ett dibarn med sig.
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-08-05 11:16:36 följande:
    Sjal eller mei tai tänker vi köra på :) snyggare o ergonomiskt! :) mei tai verkar vara det bästa av båda världar.

Jag har en MT har inte använt den jättemkt.
    Tradera är bra att köpa på. Dom är ju bäst intvättade.. Kolla längden på banden bara, kapa kan man ju men sy på är svårare.
  • MissKaos

Gått på stanen stund idag. ENSAM! Väldigt skönt. Fikat. Och handlat höstkläder till min stora lilla kille. Men ajaj min bakfog. Känns som om ryggen ska gå av typ. Fruktansvärt. Unge herrn blev dock mkt lycklig för sinnya mjukis med Angry Birds på. Jisses. Han har suttit med långärmat och långbyxor i värmen vägrar ta av det. *s*
    Gick typ 1h på Lindex och klämde på allt med. ÅH! så mkt fint Gillar att dom har lite kläder som inte är baby rosa eller baby blå eller beige. 
    Köpte dock inget. Där. Hamnade på kapahl sen och handlade till sonen och köpte pyjamasar i 50/56. Kom sedan hem och jfr med dom i 50/56 från POP. Alltså. Antingen är KapAhls i strl 44 eller så är polarns i 62..  Blir spännande att se.

• MissKaos
    Smulan91 skrev 2013-08-05 18:32:49 följande:
    Tänkte fråga er mammor som varit föräldralediga innan.

Om jag vill ansöka om gravid penning, ska jag personligen gå till chefen själv och fråga om han kan placera om mig eller om jag ska söka gravidpenning.
    Eller
    Ska jag bara fylla i pappret och låta honom få det.
    Känns som om man borde fråga först?!

Du måste begära omplacering och det gör du genom att fråga. Det datumet skivs sen i som det datum du begärt omplacering. Självklart ska du prata med din chef. Annars blir det ju jättekonstigt.
    Vad jobbar du med? Det är inte jättelätt att få graviditespening godkänt, tyvärr. Min har gått igenom *phu* from 60 dgr före bf även om FK nog eg inte tyckte jag skulle jobba efter semestern. Men Vad tusan ska jag göra hemma längre än så?
  • MissKaos
    Smulan91 skrev 2013-08-05 18:32:49 följande:
    Tänkte fråga er mammor som varit föräldralediga innan.

Om jag vill ansöka om gravid penning, ska jag personligen gå till chefen själv och fråga om han kan placera om mig eller om jag ska söka gravidpenning.
    Eller
    Ska jag bara fylla i pappret och låta honom få det.
    Känns som om man borde fråga först?!

Tänk på att du måste ta fl en viss period innan bf 14 dgr typ i vilket fall som. Och du KAN ta FL tidigare om du vill men det går ju åt dagar.
Svar på tråden December bebis 2013