• MissKaos

December bebis 2013

Smulan91 skrev 2013-08-05 18:44:26 följande:
    Jag jobbar på Ica, en liten Ica med lite personal vilket gör att jag är själv en stor del av tiden med alla lyft.
    Och vissa lådor med kött jag lyfter väger ju minst 25-30kg.
    Jobbar även i charken och en Parma skicka där kan väga 6kg och den får jag lyfta upp i en maskin och skiva.

Okej, ja känns bättre att liksom prata öppet om det så man har "ryggen fri"

Aha .. Två veckor innan bf så måste man ta ut föräldraledighet alltså? Det va mer än vad jag visste :D tack!

Ja om man inte väljer att jobba..
    Sök i godtid. Deras handläggning är inte supersnabb.
    Du tar  ju inte ut 5 dgr i veckan om du inte måste... JAg tog ut få dagar i början då går det in te åt ås mkt pengar.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Smulan91 skrev 2013-08-05 19:19:58 följande:
    Ja, jag har inte ens fått mitt moderskapsintyg än? Är i v.20. Är det panik?

Nej.
    Du skickar in altihop ihop i samma kuvert.
    Räkna med handläggning på 30-60dgr. Beror ju på from när du begär omflyttning med.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Smulan91 skrev 2013-08-05 19:44:39 följande:
    Ja, ska jag inte prata med min chef snart då?
    JAg hade gjort det vid första tillfälle. Typ imorgon. Det finns ju inget att vänta på, och lika bra han får veta+ att du får ett datum där du ahr sagt till, det ska ju stå i intyget. Öppen komunikation brukar man ju tjäna på.
  • MissKaos

Varsegod! Lycka till.

KAtastrofhungrig idag. Vikten går stadigt rakt upp.. Huu..

• MissKaos

Den är slut där..

[quote=70688674][quote-nick]Plopps80 skrev 2013-08-06 10:49:53 följande:[/quote-nickde]Kul med shopping miss k. Vill också till pop! Var det rea nu?[/quote]

• MissKaos

Jag frågade när min gick igenom. Då sa dom att det var långa handl tider iaf över sommaren. Lär ju ta tid inan dom är ikapp sen..

Min chef skrev på pappren från fk ocj jag skrev en bilaga. Högris för Hot och våld samt risk för blodsmitta hiv/hep. Jobbar med heroinberoende människor.

MariaOchNiklas skrev 2013-08-06 09:46:54 följande:
    Jag ska söka graviditetspenning denna gång oxå. När jag ringde och fråga för ca 20 månader sedan då jag väntade första barnet sa de på fk att de har 30 dagar på sig att bli klara med ärendet från att det kommit i. Borde inte vara något ändrat nu. Du måste även få en beskrivning av din chef/persobalansvarig som skrivit varför det inte är ett passade jobb som gravid. Jag och personalansvarig satte oss och skrev ihop ett gemensamt brev. Det fanns kvar från när jag väntade första barnet som kom i april 2012. Så jag borde ha rätt till gGP denna gång med då jag fortfarande har ett lika tungt jobb och ensamarbete.

• MissKaos

Outleten från pop på freeport hade mammajeans 99kr och windstopperfleece till småttingar

MissKaos skrev 2013-08-06 12:23:22 följande:
    Den är slut där..

[quote=70688674][quote-nick]Plopps80 skrev 2013-08-06 10:49:53 följande:[/quote-nickde]Kul med shopping miss k. Vill också till pop! Var det rea nu?

[/quote]
  • MissKaos

Har ni haft problem med mobilsajten? För mig ballar den ur  hela tiden.

• MissKaos

..och kolla bytingen.. dumt av mig att gå in där. Mjuka jeans nyskick Lindex 35kr. Body ejsikkelej 50kr. newbie jeans som nya i strl 68 50kr matchade med esl body. Kommer få ett jobb att använda allt *s*

Köpte kängor till stora killen med! Och jeans oj vad han har växt. Strl 116 lilla gubben. Hur hände det?

Plopps80 skrev 2013-08-06 18:02:54 följande:
    Tack för tipset. Får väl bli en sväng till freeport det är alltid trevligt

• MissKaos

Enl min bm är det ändrat så man går lika ofta.

moto skrev 2013-08-07 13:10:13 följande:
    Ska till bm om 2v är i v 23 då, hur ofta går man sedan som omföderska? Det är väl mer sällan än vid första barnet? Av nån konstig anledning?? Skulle gå till labbet några dagar innan (de ligger inte på samma ställe) och ta nya blodprov, järndepåerna och ang rh-negativ.

Svar på tråden December bebis 2013