December bebis 2013
![](http://www.familjeliv.se/gallery/image/5169490/full_600/php3vualL62225.jpg)
Är det fler ön jag som blir så arga o frustrerade på bebis som vägrar sova på natten att soptippen verkar lockande?
Ni har ji haft det maximalt jobbigt. Svår fogloss. Hemsk fl och nu inte få sova. Inte konstigt du blir/är slutkörd.
Först efter tre månaders ålder jar bebisar ngn form av påverkningsbar dygnsrytm om mitt minnr ftån bvc praktiken är rätt..
Är det någon fler än jag som inte blivit av med såren på bröstvårtorna ännu? Det har gått mer än fyra veckor men dom vägrar läka! Håller på att bli galen.... Att amma går hyfsat, värre är det att använda kläder, usch vad ont det gör. Hade helst gått omkring med bar överkropp dygnet runt men det funkar ju liksom inte annat än när man är hemma. BVC tyckte jag skulle prova pumpa det bröstet som är värst och låta det vila från amning en stund. Men grejen är den att det bröstet är tjorvigt och jag lyckas inte får ut mer än ca 5 ml på tio min med pumpen... Annat är det när dottern suger, då hör jag att hon får ut mjölk, inte jättemycket som på andra bröstet men definitivt mer än 5ml..
Angående sex: man kan ju göra annat än penetrerande samlag om man är sugen men underlivet inte känns helt redo!
Är det många som kör med napp till sina barn?! Å när brukar man börja med dom?! Åhh felinne lider verkligen med dej!! Funkar inte flaska heller?! Tänker med tanke på att han inte tar amningsnappen?!
Gullet här har sovit ganska bra flera nätter nu! I egen säng dessutom. Min rygg är glad :) allt rullar på bra nu och foglossningen verkar ha börjat läka. Fortfarande ont i slidan dock :( blev ju sydd där också efter att ha spruckit "djupt" som de sa. Dags att känna efter tror jag men drar mig lite...