• Repan

December bebis 2013

moruri skrev 2014-01-13 22:23:16 följande:

Ikväll blev jag extremt trött, huvudvärk och Ferdinand vägra somna om efter att ha vaknat upp, bara låg och lekte i sängen. Blev så natt då Douglas har magont och skrek samtidigt. Lämnade Ferdinand i sin säng i hopp om att han skulle somna, förstår verkligen inte föräldrar som klarar av 5minuters metoden?? Så hjärtskärande, klarade inte av att höra honom ledsen så bara att lägga sig mellan båda i sängen och picka med fingret på deras nappar samtidigt som jag ligger och studsar så de båda får vaggande rörelse. Mitt huvud smäller av nu men de har äntligen somnat. Sitter och trycker i mig choklad och en fanta. Blev ingen egentid ikväll heller... Bara att gå och lägga sig nu. Saknar min man så jag går sönder lite!

Gud vad du är tapper. Eloge till dig!
  • Repan

Så skönt o läsa att det är fler som prioriterat ner städning. Vi slarvdammsuger, plockar i kök o vardagsrum o låter sovrummen va fyllda av grejer. Jag håller disken i schack. Dammråttor överallt! Granbarr också. Kassar m julklappar överallt i bebisens rum o ser mer ut som förvaringsrum där.

• Repan

Fler som har ganska rejält ont i underlivet efter 4v? Tryck o spänt o promenader länge eller bära saker är inte att tänka på. Bara stå gör ont till och med.

• Repan
    MissKaos skrev 2014-01-14 19:42:43 följande:

Nej. Känns lite om jag bär tungt då i stygnen och det är inte mkt.

Är din svamp brs nu? Kan du inte få diflucan annars?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Fan, kanske är något som är fel. :(

Jag måste in på koll för o få utskrivet annat o jag pallar ju inte riktigt en kontroll men nu har jag kunnat få in ett finger iaf så borde kunna behandla med typ canesten nu då det i princip inte blöder utan mest är färgade flytningar.

Fattar inte vad som är fel dock för jag kan ju knipa utan problem o läcker inte osv... Bäckenbotten är ju rätt stark då. Hm. Får ringa rådgivning i morgon.
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-14 20:39:31 följande:

Gör det. Din läkarkompis kan väl skriva ut en diflucan? Tror inte det behövs mkt kontroll för det. Jag var väldigt mkt mer öm efter första fl

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Hon ville inte det utan att ha sett mig och det känns inte jättebekvämt, jag har träffat henne 4 ggr eller så. Det är min frus nya vän. Hon är ny läkare så mkt ordentlig, bra såklart :)
  • Repan
    moruri skrev 2014-01-14 20:39:25 följande:

URK, Douglas har helt plötsligt fått massa torsk, luktar så illa ur munnen idag, letat på massa affärer efter vichyvatten, men finns ej, så måste blanda till bikarbonatvatten... Får googla vad för mått det var.. Hoppas det går bort snabbt!

Hör var det också torsk, en vecka typ. Koka eventuella nappar varje dag o tvätta bröstvårtorna!
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-15 11:02:30 följande:

Ny, ja.. det är sådär då. Själv är man ju van att bara be på jobbet... så länge det inte är droger brukar det gå!

Sitter på antenatal för kontroll nu o gissa vem som jobbar ;) så nu får hon kolla om vi råkar få henne som läkare o så får vi se vad som händer!

Min efterkontroll är ca 8 veckor efter förlossningen. 5 känns tidigt!
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-15 15:11:11 följande:

Be om annan läkare!

Äh det var två st o hon frågade mig faktiskt o jag sa att det blir den det blir :)

Kontrollen visade att det är stygnen som värker o stramar, de har inte lösts upp än. Ska ge det 2 v till o sen klipper vi bort dom
  • Repan
    Felinne skrev 2014-01-15 18:56:48 följande:

Är det normalt att må dåligt när någon annan (typ ens svärmor) håller ens barn? Min lille älskling luktar massa av svärmors parfym i håret nu efter att hon har håller och pussat honom en timme och jag tycker det känns gräsligt. Jag tycker jättebra om min svärmor men det här ger kortslutning i min hjärna.

Känner väl igen mig :) just lukten av annan person och även när folk går med bebisen utanför mitt synfält. Även om de är i rummet bredvid, jobbigt för mig..
  • Repan
    sarak skrev 2014-01-15 20:57:35 följande:
    Jag har efterkontroll när bebis är 12 veckor känns sjukt länge dit. Har ju inte ont någonstans, men är ju helt bombis på att jag har framfall. Jag kniper och kniper, tränar som tusan hela dagarna, men hur mycket jag än kniper verkar inte det som hänger ner hoppa upp på sin plats Vill ju veta nu ju! Orkar inte vänta på efterkontrollen med att "komma igång" med mitt liv. Känner på mig att det kommer bli en besvikelse ändå, att hon varken säger bu eller bä. Går långa promenader varje dag, gör styrkeövningar enligt Olgas bok och är igång med ridningen nästan varje dag nu. Det känns bra i både kropp och själ.
    Men gå till akut.MVC och kolla upp direkt! Obstretiken, där du födde - där ska det finnas vård för dig upp till 12 veckor efter förlossningen.
    Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013