moruri skrev 2013-05-19 23:03:50 följande:
Min lilla fyra månaders verkar ha kommit in i en tillväxtperiod nu och vaknar betydligt fler gånger än vanligt om natten. Jag är verkligen dödstrött hela tiden. Sover med honom på dagen men när jag vaknar känns det bara som att jag är tröttare än innan jag vaknade. Puh, kan inte minnas att jag var såhär trött när jag var gravid med honom. Har lyckats få i mig mer mat på morgonen nu så kräks inte lika mycket, det är skönt för det funkar ju inte riktigt att hulka ovanför toaletten när lillen är helvaken.
Tycker det är så himla intressant hur folk resonerar, eller inte resonerar kanske? Känns inte direkt som att så många får en positiv första inställning till min nya graviditet, bara för att de kommer bli födda samma år. När folk berättar att de väntar tvillingar tycker ju alltid folk det är lyckans fest, så varför inte samma glädje för oss och vår kommande? Varför skulle det va negativt, hm fattar inte. Och tycker det är väldigt tråkigt då jag verkligen glädjs av denna graviditet men känner inte att jag kan dela den med andra än med samma sätt som den förra, detta pga folks reaktioner... Kanske bryr mig för mycket om vad folk anser... :/
Jag fick en hel del negativa frågor när jag väntade min dotter och det skulle bli 16 månader mellan henne och storebror, men det är bara att slå bort dem och tänka på hur roligt de kommer att ha tillsammans när de blir större