• Repan

December bebis 2013

Mandyyss skrev 2013-04-29 14:27:20 följande:
    Är det fler här inne som blir knäppa pga oron för missfall?? Idag har jag sån mensvärk i magen och springer och kollar efter blod hela tiden. Blir GALEN! är i 4+6 bara, så det är måååånga veckor kvar. .
    Ja jag gjorde likadant första veckan ungefär, sen lugnade jag ner mig och nu tänker jag på missfall kanske var tredje dag en gång ungefär. Försök att inte tänka på det, du kan inte påverka det ändå :)
  • Repan

Idag var vi hos MVC första gången. Antar att det var inskrivning men är osäker, fick iaf prata och fylla i alkoholvanor, sjukdomar i släkten, längd, vikt, med mera med mera.
    Tog blodprover och lämnade urinprov och fick massa lektyr med hem.

Fick även info om KUB-test som kostar 1500 om vi vill göra det - eh, kommer nog inte komma på fråga. Sjukt dyrt! Inte värt det, är så ung och så.
    Annars var det väl mycket prat om studier, jobb, lägenhet, familj osv osv. Tog mycket lång tid, nästan 1,5 timme. Men vi hade nog bara en pratglad barnmorska :)

Och just det hon sa också: Uppsök ingen som helst fakta på familjeliv - en jävla skitsajt ;) Jag håller med såklart, just fakta är jag inte så intresserad av att försöka hitta på FL ;) Däremot får man ju utlopp för lite klagande, titta på magbilder och så. Men förstår varför de avråder från FL :D 

• Repan
    Inelg skrev 2013-04-30 17:28:05 följande:
    Repan vart bor du? Kostar kub 1500kr överallt? Vilken v är du i
    Göteborg, det kostar här om man är under 35 vad jag förstod från barnmorskan. Jag är i v. 7 :)
  • Repan

Om det gör så ont att du faktiskt skriker skulle jag kontakta läkare med. Det är ju sällan man skriker rakt ut i smärta!

• Repan

Jag har fått för lågt ferritin-värde och går på niferex nu, känns bra i magen och jag är så sjukt mycket piggare :) 

• Repan
    LillaBulan skrev 2013-05-08 08:51:16 följande:
    Någon som köpt några kläder mm till bebis än? Tidigt jag vet men köpte två bodies med en svamp och ett troll :)
    Ja, förutom de två som inhandlades före försöken började har jag köpt två bodies till, på loppis :)
  • Repan
    zod skrev 2013-05-08 17:42:37 följande:
    Googlade lite snabbt på duroferon och det verkar ju vara betydligt mer populärt än niferex. Ska nog ta och köpa det nästa gång jag är på apoteket. Lika bra att börja direkt när jag vet hur lågt det kommer bli för mig.

Niferex är nytt, dyrare och löses upp i tarmen istället för magsäcken vilket ska ge mindre problem. Det innehåller också c-vitamin har jag för mig.

Så det är bara att testa båda sorter o ta den som passar en :) 
  • Repan
    Fröken Ö skrev 2013-05-14 11:14:52 följande:
    Är det någon av er som ännu inte gått upp något i vikt eller till och med gått ner i vikt? Jag nojjar för allt, är nog för att jag kommit till v. 11 och det var nu jag fick mf sist. Jag har gått ner 1 kg i vikt sen jag blev gravid. Jag har mått illa under flera veckor, men inte spytt. 

Det är lite absurt=) Innan jag blev gravid höll jag inte på och jämförde mig med andra. Men nu vill man veta hur andra mår, hur deras flytningar ät och om de gått upp i vikt=) Jag vet att alla graviditeter är olika och allt räknas som normalt, men ändå  vill man kolla med er andra hur ni mår=) 
    Jag ligger på samma nu i v.9. Har också mått illa som tusan, men inte spytt. Däremot inte heller kunnat äta normalt. Mycket knäckebröd...
    Det är ju helt normalt att gå upp ett kilo eller två, ner eller ligga på samma den här tiden. Så oroa dig inte :)  Beror också på hur mycket man hade att ta av till att börja med. Jag ligger smack i mitten av normalt BMI så att stanna där känns väl normalt det med :) 
  • Repan
    Inelg skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:
    Hoppas ni mammor mår bra.
    Hur som helst. Idag på ultraljud får vi beskedet att vår bebis inte lever längre, inget hjärta slår och vi står framför ännu ett missfall. Nummer 5 i ordningen för att vara exakt.
    Är knäkt och vet inte i vilken ände jag ska börja. Men vi har fått en tid bokad på Huddinge imorgon för skrapning snart.
    Man undrar vad meningen är med detta. Men någonstans blir man ändå starkare med varje motgång och även om det i mig finns ett stor tomrum så finns fortfarande hoppet kvar. Det sägs att det är det sista som lämnar kroppen.
    Jag är lyckligt lottad att jag har fina vänner och en fin familj som stöttat oss till tusen...och så har jag sambo, min själsfrände vid min sida varje steg jag tar, så "JA" jag kommer snart på fötter igen...
    Lycka till alla. Jag lämnar även denna tråd.

Kramar
    Nej.
    alltså nej. Fy fan. Inelg! :(

Kram.
    Finns inget att säga. 
  • Repan

Bebis hjärta slår i v. 8+4 (det står lite fel på bilden) och man såg ur vissa vinklar armar och ben, med små fötter o fotleder på G, lite suddigt men häftigt!

Svar på tråden December bebis 2013