• Inelg

December bebis 2013

Jag är så FRUKTANSVÄRT TRÖTT på att vara trött!!!! Orkar ingenting! Mår småilla hela dagarna.. Går direkt från jobbet till sängen sedan 2 veckor. Flåsig när jag får och benen är tunga som bly, känns som att jag vankar redan! Ont i hela kroppen superkänslig i hyn som att jag har feber.......
    Fryser och frossar på kvällarna. !!! När ska detta sluta??

Ett tips är att ta 2 Alvedon och Lergigan comp mot illamående. Mår bättre då men då får man slåss med skuldkänslorna av att man tar Alvedon! (Piller)

Vad för alla för att må bättre ?

• Inelg

Plopps: ja vidrigt är det. Hoppas innerligt imorgon på VUL visar att allt detta är värt det! Tröttheten och sjukdomskänslan är det värsta av allt. Det hindrar mig mest.
    Har du provat Alvedon ?

• Inelg

Plopps. Min ända förklaring är att kroppen jobbar på högvarv plus ökad kroppstemp vid grav. Man har typ feber och då fryser man ju när tempen är hög.
    Jag är extremt känslig för feber och blir lätt dålig redan runt 38 grader när jag är sjuk. Kanske därför jag mår dåligt nu när jag ligger runt 37,7-37,9

• Inelg

Har haft världens jobbigaste dag men som ändå slutade bra.

Vad jag vet är jag i v 7+6! Men icke.

För att göra en långdragen historia kort:

11:00: VUL hos min gyn visade inget/mkt litet foster men "eventuella" hjärtslag men som var alldeles för långsamma. Jag blev helt knäckt att såg hela historien med MA upprepa sig. Hinnsäcken mätte 7+5 men inte foster.
    Min gyn ville ha en second opinion så vi åkte till gynakuten och har suttit där och väntat en hel dag.
    När vi väl kommer in hittar hon ett pickande hjärta! Ca 50 slag/minut.
    Hjärtat slår långsamt och fostret är endast 5mm stort. Hon säger att allt ser jätte fint ut och att jag är i v 6+0.
    Dvs att jag blev tillbakaflyttad nästan 2v. !!!??!???
    Det stämmer inte och jag har svårt att smälta det hela. Jag vet när jag hade ÄL osv.. Hon säger att det här händer hela tiden och att det inte betyder något att man blir tillbakaflyttad utan normala graviditeter och bebisar kommer ut av det hela ändå.
    Att jag bara får acceptera det ta in det och njuta av att hjärtat slår

Jag är fortfarande chockad och har svårt att ta in det just för att det inte stämmer i mitt huvud :/.
    Men ett hjärta slår iaf så jag får försöka släppa det och vara glad.

Vi ska tillbaka om 2v igen för uppföljning.

• Inelg

Grattis mammatilltvå!! Underbart!

Em me/ Aaa började i panik och att jag storgrät i väntrummet på väg därifrån.
    För att sen bli lättad men ändå inte få slappna av helt pga hjärtat...

Måste släppa det och ta en dag i taget. Så här långt har vi aldrig kommit äns. På alla missfall har vi aldrig fått se ett hjärta så det är ju bra.
    Hoppas allt är bra och min näst största önskan är att om det blir ett MF så att det åtminstone blöder ut direkt och inte går och segar som ett MA , det är det värsta tänkbara för mig ...

• Inelg

Mammatilltvå : Gynläkaren verkade inte orolig utan sa:"jag är inte förvånad om hjärtat börjat slå för 5 minuter sedan!"
    Allt ser toppen ut för att vara v6+. Bönan va 5mm stor.
    Skönt att hon säger så men ångesten sitter så djupt inne över allt det här. Jag kommer aldrig någonsin i hela mitt liv göra tidiga VUL. Det är helt enkelt Inge värt ångesten.

• Inelg

Plopps. Jag är också orolig över frossan. Inatt var fördjävlig. Svettades frös frossade om vart annat. Vid ett tillfälle när jag skulle upp och kissa så skakade mina ben så mkt att jag nästan inte kunde gå. Helt sjukt!
    Känner mig sååå sjuk. Vet inte vad jag ska ta mig till blir så orolig. Efter Alvedon mår jag bättre. Som att ha influensa fast utan halsont.
    Slår vad om att jag har feber. Det känns som det iaf. Efter Alvedon svettas jag precis som när man är sjuk. Är helt slut orkar inte sitta el stå är så trött.
    Kan det vara Sköldkörteln????

• Inelg

Plopps. Har läst lite om Hypothyreos ! Ush stämmer in ganska bra .. Nä ush nu blir jag nervös.. Men hellre få veta om nåt är fel än att må så här

• Inelg

Måtte det bara vara graviditeten ! Har aldrig mått på detta vis i hela mitt liv bara därför blir jag nojjig. Det är verkligen skitjobbigt. Öm i huden också som vid feber ..
    Men men. Kanske bara ska köpa läget.

Miss kaos: Har ingen temp hemma ;/

Svar på tråden December bebis 2013