Inlägg från: Elsapelsa11 |Visa alla inlägg
  • Elsapelsa11

December bebis 2013

Usch vad ledsen man blir när man läser att det finns sådana barnmorskor som du mött cupcakekiller! Jag kan bara hålla med de andra byt bm om det är möjligt och låt din man ringa och skälla! Jag håkler tummarna för att du får möta en bättre människa/bm snart!

• Elsapelsa11

Har också sökt gp. Skickade in i går. Jag jobbar på fsk och känner redan att jag inte kan göra allt. Idag hjälpte jag ett barn på toaletten och det strålade i ryggslutet nåt otroligt. Men tyvärr är det inte så lätt som tidigare nämnts att få beviljad gp. Jag sökte förra graviditeten, fick inte då. Chefen var inte särskilt tillmötesgående i sin version och fyllde bla i att jag kunde ta paus när jag behövde.??? Ska jag lämna barnen själva då när jag behöver pausa o är själv i barngruppen eller?! Nu har jag ny chef o hon ville läsa mitt brev först så att vi inte skulle ha helt skilda versioner. Och när jag sen läste hennes så hade hon bekräftat nästan allt jag skrivit. Så nu är det bara att hålla tummarna. Och tårna. Och allt annat som går att hålla! Vet inte hur jag ska orka i nov-dec...

• Elsapelsa11

Här "bor" man på patienthotellt om man haft en "normal" förlossning. Det är eget rum med plats för pappan. Syskon får hälsa på, vet inte om de har speciella restriktioner under den värsta rs-perioden. Man äter i patienthotellets restaurang, så där möter man ju andra. Det var väldigt skönt med lagad mat (som var god) och närhet till sjukvård. Men här ville de också kolla när man ammade och det förstörde mkt för mig då jag fick nya instruktioner om hur jag skulle göra varje gång det kom en ny sköterska... Så vi vill åka hem ganska fort. Nu har vi ju en s vi vill hem till också!

• Elsapelsa11
    Plopps80 skrev 2013-11-23 16:38:10 följande:
    Tack för alla lyckönskningar. Kl 12:07 föddes vår lilla son eller lille och lille. Han är 50 cm och väger 4150 g. När jag kom in kl 05 var jag öppen 3 cm. Kl 09 var jag öppen 4 cm. Då bröt jag ihop. Grät och grät. Men från där tog förlossningen fart. Satt på en medicinboll med lustgas och det funkade bra. Sen kände jag att jag behövde krysta vid 11 men var inte helt öppen. De tog hinnorna och vattnet gick. Sen är allt som ett töcken. De fråga tio ggr om jag ville ha Eda men nej det ville jag inte! Kl 11 var jag fullt öppen men bebis låg med huvudet uppåt så han var tvungen att rotera så jag hade krystvärkarna en timme. Det var så tufft. Dottern krystade jag ut som ingenting. Sprack ingenting fick två stygn i huden i mellangården. Moderkakan kom ut hel. Är så lycklig över min lille bäbis och att det är över framförallt. Hoppas ni alla snart får era små.
    Grattis! Vad härligt att få träffa sin lille bebis! 

• Elsapelsa11

Min sambo har julfest med jobbet den 6/12 och vi har bf 21/12. Han kan gärna få ta nån öl/nåt glas vin. Men INTE bli berusad eller full eller så. Vi bor nära sjukhuset och i skulle han ha druckit så kan vi ta taxi. Men när vi har vanlig fredagsmiddag eller så nu så skulle jag föredra om han inte drack. En månad kan han väl klara. Jag har ju klarat nio!;)

• Elsapelsa11
    Lina1990 skrev 2013-12-06 17:22:32 följande:

Får också värkar när jag blir kissnödig, speciellt på natten! Då kan jag knappt vända mig i sängen och måste ta tag i saker på väg till toan. På dagarna känner jag mig nästan fullt rörlig. Fjärde dagen med dålig mage 3-5 toabesök med nr 2 per dag. Hoppas så att det skall vara att kroppen laxerar sig inför förlossningen! Men kanske är att hoppas på för mkt 37+4 idag och första barnet så lär väl gå över.

Bara för att det är första barnet så behöver du inte gå över tiden.:) Både jag och min kollega födde våra förstfödda 38+3.:) Nu väntar jag med spänning på lillasyster. Kommer hon tidigare senare? Snart hoppas jag. Är lite trött på att vara så osmidig...
  • Elsapelsa11
    Eyeonly skrev 2013-12-07 00:42:08 följande:

Brukar inte skriva här så ofta men hänger med ändå :)

Nån annan av er som ska ha andra barnet som börjar få lite förlossningsskräck...?

Gick jättebra förlossningen med första men ändå känns de så jobbigt denna gång , är de för att man vet vad som komma skall ?!

Bf-6

Jag har mer oro inför denna förlossningen än förra. Och då gick den bra. Men jag vill gärna veta vad som komma skall o det är ju omöjligt i en sån här situation. Försöker att inte tänka på det så mycket. Kan ju bara vänta och sen göra vad man kan när det väl är dags. Men ändå kommer orostankar.
Svar på tråden December bebis 2013