• Repan

December bebis 2013

BM sa till mig att om det beter sig som mens 4-5 dgar så är det nog det MEN det kan vara avslag igen om man börjat anstränga sig o lyfta o träna o så kanske lite för mkt. Jag har samma nämligen! Skitsurt om det är mens verkligen, speciellt när en helammar.

• Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-02 20:46:28 följande:

Vad har ni för nappar till era barn?

Esska mini 0-6 mån
  • Repan

Theo är stark i nacken, han blir också arg när vi tränar honom men det är klart de gapar o stånkar - det gör ju vi med om vi lyfter tungt på gymmet ?

Han får ligga kanske 10 min o ibland lägger han ner huvudet o vilar när han tröttnar o ibland blir han väldigt gråtledsen o då tröstar vi honom o försöker igen sen. Att de skriker o kämpar är ju inte så konstigt med tanke på ansträngningen.

• Repan
    moruri skrev 2014-02-03 08:04:54 följande:

Mam 0-6 månader använder Douglas, han diggar sin napp!

Många här inne som följer bvc ord slaviskt eller? :p
    Tänker som siolina, att nacken tränas utan aktiv träning. Ferdinand låg aldrig på golvet och tror knappast det är något de "behöver" göra. Är väl ingen som låter sin bebis ligga på rygg hela dagarna liksom. Skulle inte låta min bebis ligga så om den blir ledsen. Men det är jag det. Douglas får ligga på min mage eller i knät eller på mage på underarmen, helt övertygad om att den träningen räcker.

Näe men jag tycker inte heller synd om bebisen för att hen anstränger sig, skillnad på skrik o skrik!
  • Repan

Tycker inte heller det är "dumt" att lyssna på BVC en hel del med tanke på att de är läkare o sjuksköterskor med enorm erfarenhet av barn. Det kändes lite som att om en gör det så är en tönten som lyssnar på fröken eller liknande i tråden nu. ;) jag inbillar mig inte att jag vet mer om barns motoriska utveckling än läkare. Däremot tror jag inte heller att de som inte tränas på golvet inte lär sig krypa liksom. Klart de gör, barn är fantastiska. :) (och det är oftare tönten i klassen som det går bra för senare i livet än coolingen om en nu ska vara sån!)

• Repan
    Cornelia 084 skrev 2014-02-05 15:25:26 följande:

Min skrutta sover oftast inte någon längre tid i sträck om dagarna heller, men ibland tar hon i med 4-5 timmars sovpass. När jag väl börjar fundera på att väcka henne så brukar hon vakna själv i samma veva ???? Ville mest kolla av hur ni andra gör ????

Väcker inte, pumpar ur lite om brösten spränger :)
  • Repan
    Cornelia 084 skrev 2014-02-05 19:54:58 följande:

Repan: okej :) Brukar din bebis sova längre pass om dagarna? Hur blir sömnen om nätterna då?

Ja, det spelar ingen roll hur sömnen är på dagen för den är ändå sämre på natten :) han sover bra o längre på mig men är mer orolig o vaknar oftare mellan 00-07 ungefär. Oavsett hur dagen sett ut.

Inatt sov han 6 timmar ! På mig i soffan. Fick väcka honom pga var tvungen o först pumpa o sen amma o han låg ju på mig. Annats hade jag bara pumpat utan o väcka då. Jag sov kanske 3 av dom timmarna. Första gången det hänt. Oftast är det 3-4 h mellan maten, vissa dagar 2h.
  • Repan
    islandpeak skrev 2014-02-05 21:19:57 följande:
    Ingrid har haft samma mönster i två-tre veckor nu. Vaknar 7, äter o är vaken. Somnar 8.30 när pojkarna körs till dagis. Kommer hem o lägger henne i vagnen och hon sover till 10-10.30. Äter är vaken och somnar 12-12.30. Somnar i babyskyddet, pojkarna hämtas 13, kommer hem lägger över henne i vagnen, hon sover till 15. Äter o är vaken till 16.30. Somnar en snabbis, Max 1 h, sen vaken o äter o gnäller o bökar till 21, då får hon 60 ml ersättning o mannen lägger henne i sin säng där hon sover hela natten, äter 1 el 2 ggr. HOPPAS detta håller i sig *peppar peppar*

Ingrid är rolig, hon skrattar knappt aldrig åt oss, men åt omgivningen.. Åt mobilen ovanför skötbordet, åt hyllan ovanför soffan... Hur gör era?
    Gud vilken lyxbebis ni fått! :)

Lilla T skrattar o ler åt sin mobil ovanför skötbordet och åt oss när vi pratar med honom med gäll röst, typ "heeejjj!!" då brukar han le stort o fäkta med armarna och få ur sig lite ljud  typ "aa-aaa" :)
    Men han kan också skratta åt omgivning - typ tapeten i barnrummet skrattar han åt ibland, haha.
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    islandpeak skrev 2014-02-06 16:07:45 följande:

Åh Ingrid dreglar oxå massor :) blåser bubblor typ.. Så gulligt :) men fortfarande bara mobiler, tapeter och hyllor som är roliga ;)

Jag hatar bäbisbajs, det förstör ju kläderna fullkomligt.. Ljusa kläder blir ju inte rena igen, gillas inte!!

Använd ta bort eller vanish på fläcken direkt så går det bort! Vi räddar alla kläder på så vis :)
  • Repan
    islandpeak skrev 2014-02-06 18:25:11 följande:

Vanish är vår bästa vän!! Men om man glömmer eller är på språng så är det kört :)

Vi har en plastficka i skötväskan där blöta kläder läggs, blöter då ner o in i den, tar det när vikommer hem sen. Klarade en vit body som legat över natt! Annars funkar nog plastpåse. Värt om det händer ofta i alla fall :)
Svar på tråden December bebis 2013