• MissKaos

December bebis 2013

mammatilltvå85 skrev 2013-08-19 20:51:56 följande:

okej. Tack för tipsen! Söt dryck dricker jag aldrig, dricker aldrig saft/juice alls, om jag dricker läsk är det light och te osv dricker jag osötat. Tänker att jag kan minska mängden pasta/potatis/ris och äta extra av tex broccoli, bönor, ärtor, vitkålssallad osv istället. Men får tänka på att lägga till fett så det inte blir "bantningskost" istället....

Hoppas mina fogar håller sig bättre så jag kan ta korta promenader och så. Har varit hemskt att känna sig bunden till hemmet eller att åka bil överallt.

Jag är dålig på regelbundna måltider. Jag måste bättre mig på det. Äter oftast "dubbla portioner" 2-3 större mål om dagen. Tidig lunch, middag och sen en gång till på kvällen. Är dålig på att komma ihåg mellanmål då jag oftast inte hinner bli hungrig mellan målen eftersom jag äter så mkt då och rätt energirik mat.     

Har tänkt att avocado och nötter måste vara bra mellanmål att ta till. Eller ett kokt ägg till exempel. Ger inga extrema sockerhöjningar och är nyttiga fetter.  

Tar gärna emot tips om nån annan har bra förslag på mellanmål som inte ger snabb sockerhöjning. Dvs helst inte mackor och så.  
    Bröd kan ingår i diabeteskost. Men då inte rostbröd med marmelad... Grovbröd, gärna dom där rallarhalvorna eller dyl ger ett långsamt påslag på blodsockret. Med ett bra pålägg som tex skinka och grönsaker är det ett jättebra mellis... Något jag ofta äter är naturell yoggi (Lidl har en sort i port förp som är mixad med keslla) med bär från frysen som jag tinar. Rör i hopp detta och har på tex linfrön för magen, pumpakärnor och solrosfrön. Jättegott... Massa nyttiga fetter kalk och vitaminer. Gott dessutom!   Under löpsäsongen när det går åt mkt energi blir det ju en del mellanmålsbehov för mig.. Ligger man på 4-7mil/vecka + kompletterande träning MÅSTE man äta bra. Annars tar kroppen stryk... Keso med apelsin och kanel och några madlar är gott! Lite julkänsla säger vissa  mumma säger jag   Makrill i tomatsås på havreknäcke (eller annat knäcke med lite stuns i) -inte dumt alls!

Regelbundna matvanor är a och o tror jag. Ett kokt ägg är jättebra, men ganska kalorisnålt om du behöver gå upp. Då behöver du nog lägga till ngt mer! Avocado är något jag verklgein gillar med, gott ihop med skinka tex. 
    Snabbomelett:  två ägg i en tallrik/skål (ta en stor bara) lite salt peppar och LITe mjölk veva i med en gaffel så gulorna går sönder. Kör i micron. Kolla så det inte kokar över.. till: Avocada och tomat! Går fint att slänga i bitar av skinka el dyl i äggsmeten innan man micrar..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Härligt!

nyttliv85 skrev 2013-08-20 11:21:58 följande:
    Fick just ett samtal från försäkringskassan, min graviditetspenning har blivit godkänd :) Å så lättad, vetskapen att man slipper slita på jobbet med tunga lyft och dylikt de två senaste månaderna är himmelsk! 

Fina magar ni har tjejer!  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åhhh måste tipsa. . Var på Bytingen idag på byxjakt till stora killen. Baby avd där är välfylld nu med mkt som jag hade velat ha.. för alla son gillar beg barnkläder är det en guldgruva massa pop molo lindex etc. Klart värt ett besök. Full cykelkorg hem!

1 nova star jeans och ett pa lindex mjukisar till stors killen. 2 bodys pop resp molo och en heldress molo samt ett par mjukisjeans pop baby 550kr.. hade lätt kunnat gå loss på lika mkt till.

• MissKaos

V 25. Många kommentarer om min STOOOORA mage. Ska till BM imorgon och då mäter hon SF måttet. Ska bli skönt för jag blir nervös av det där med förstor mage. Det skulle ju då innebära för mkt fostervatten tex, och det kan då tex bero på vattenskalle som kan bero på.. Ja ni fattar. Min hjärna går tokig!
  • MissKaos

... Missa inte kaffefläcken på magen btw. Vet inte om den syns på bilden men den alternataivt dagens meny, börjar vara standard nu

• MissKaos

Bildbombar tråden lite. Bytingenfynden. Strl 62 på byxor och bodys samt 68 på heldressen.
    Bildkvaliteten blev lite sisådär. Tur man inte ska jobba som fotograf.. Det är dinosaurier på den bodyn som blev lite suddig!
  • MissKaos
    nyttliv85 skrev 2013-08-20 15:15:37 följande:

Jätte fina kläder, vilket fynd! Jätte fin mage har du också!
    du ska se att allt är fint med magen, försök att inte oroa dig! 

Åhh längtar att få sätta det på en liten knodd Så mysigt med fint beg kläder de är ju intvättade och lagom mjuka men fortfarande så fina..

Man ska inte veta så mkt. Det är bara dumt.

Gillar inte mitt jobb ibland. Fick idag frågan om Citodon verklgein var ok när man är gravid (har ju fått det mot foglossningar) och kom på mig själv med att beskriva neontala abstinens, när man bör sluta med det inför fl samt skador av olika typer av narkotiska preparat på barn. Hjärntvättad?
    Och jag VET att det inte är farligt att ta lite Kodein (citodon) mot smärta under grav och att mitt barn sannolkt tar sämmre skada av den hemska stressen vi har ahft det sista. Och att det inte är bra för barnet om jag inte sover pga smärta.. och ändå..
  • MissKaos
    V24 med sonen. Bilderna är ju inte tagna i samma vinkel men jag är bra mkt större denna ggn.. Hittade även en tagen i v27 och det är nog mer likt nu!
  • MissKaos
    cupcakekiller skrev 2013-08-20 17:36:39 följande:
    Jag är lika stor nu i v.24 som jag var med sonen i v.35, blä hur ska det här sluta.. Annars så har jag dagliga sammandragningar så ligger mest i sängen och surar, kan vi inte bara hoppa till december nu?

Jag har med en massa SD. Pga stress på jobbet, känns sådär! I torsdags var vi två syrror och vi hade noll behandlingsass. En sekr och en kurator men dom kan ju inte ta medicinska bed. Vi fick inte tag i ngn läkare heller. KUL! (vi är 4- 5 syrror och en beh.ass normalt sett)och hela förra veckan gick i det temat. Mängder av patienter som inte bara gick att ge medicin utan som behövde bedömmas av olika skäl. Vaknade på natten av sd tom.. MEN på Torsdag åker vi till Kreta en hel vecka Och inget jobb på 10 dgr. Sen ska jag jobba 5v och sen HEM! Hoppas det blir lugnare på jobbet efter sem annars kommer inte jag kunna jobba -eller kan man ha sd på nätterna?
    JAg vill alltså gäärna ha nästa vecka ser fram emot familjemys :-9 Sen snabbspola fem v och sen ska jag göra rätt mkt trevligt när jag är hemma.
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-08-20 18:16:04 följande:
    Miss kaos fin mage. Dina andra bilder ser jag inte. Är oxå orolig för sf måttet men hade barnet haft hydracefalus hade dom redan upptäckt det vid rul. Oroar mig däremot för ett stort barn och att magen ska brista sönder och samman. Alla kommentarer hur stor jag är hela tiden. Och det stressar mig enormt. Ligger vaken på nätterna pga detta. Skulle ha sockerfri dag. Svärmor har bakat kladdkaka. Min annars så starka karaktär finns inte.
    Fast ligger du vaken pga vad folk säger tycker jag du ska säga till dom det! OCH prata med MVC! Få extra sf mätning?
    Och nej man ser inte alltid vattenskalle på r-ul utan det kan även upptäckas via förstort SF som vid koll visar på för mkt fostervatten och vidare undersökn  kan tom krävas.
Svar på tråden December bebis 2013