• Plopps80

December bebis 2013

Är på förlossningen nu. Har kraftiga värkar var 3:e minut. Stannade av igår kväll men väcktes av en knivskarp smärta kl 01. Låg och klockade värkarna och när det var 5 min mellan åkte vi och lämna tösen och vidare till förlossningen. Tappen är helt utplånas och jag är öppen 3 cm. Det känns som ett skämt med tanke på hur ont jag har och haft Har fått en morfinspruta för att få vila. Underbart. Man blir lite dåsig, känner ändå av värkarna och kan ha koll men de är hanterbara. Barnmorskan sa att de skickar inte hem mig fören det blir bebis.

• Plopps80

Tack för alla lyckönskningar. Kl 12:07 föddes vår lilla son eller lille och lille. Han är 50 cm och väger 4150 g. När jag kom in kl 05 var jag öppen 3 cm. Kl 09 var jag öppen 4 cm. Då bröt jag ihop. Grät och grät. Men från där tog förlossningen fart. Satt på en medicinboll med lustgas och det funkade bra. Sen kände jag att jag behövde krysta vid 11 men var inte helt öppen. De tog hinnorna och vattnet gick. Sen är allt som ett töcken. De fråga tio ggr om jag ville ha Eda men nej det ville jag inte! Kl 11 var jag fullt öppen men bebis låg med huvudet uppåt så han var tvungen att rotera så jag hade krystvärkarna en timme. Det var så tufft. Dottern krystade jag ut som ingenting. Sprack ingenting fick två stygn i huden i mellangården. Moderkakan kom ut hel. Är så lycklig över min lille bäbis och att det är över framförallt. Hoppas ni alla snart får era små.

• Plopps80

Tack för alla grattis! Igår träffade dottern sin lillebror första gången. Det var en av de finaste stunderna i mitt liv. Hon grät när hon såg honom så söt tyckte hon att han var. Hon pussade honom och talade om hur mkt hon älskar honom. Bytte blöja och hjälpte till att ta på honom. Hon är väldigt barnkär och hon älskade verkligen sin lillebror. Var himla nervös innan men det gick toppen! Mitt enda problem nu är hemorojder. De blommade ut under krystvärkarna och det bultar och bankar något fruktansvärt där bak. Fick akupunktur igår i runpan och det lindrade för stunden. Smörjer med salva och suppar och har tagit 2 panocod men inget hjälper. Blir galen. Underlivet har klarat sig väldigt bra svider inte ens när jag kissar. Önskar bara att värken går över där bak så jag kan njuta.

• Plopps80

Miss kaos. Har 7 st hemorrojder. Några stora som druvor. Ligger bara och gråter barnmorskan sa att hon inte sett något liknande så nu väntar jag på läkaren. Jag bara gråter och gråter. Kan inte gå, sitta eller stå. Ligger på sidan och det bultar så det känns som jag ska gå av på mitten. Hoppas de opererar bort dom! Ang slempropp så gick aldrig min. Ja inte som jag såg i alla fall. Har bara haft vita flytningar varken mer eller mindre. Började dricka hallonbladsthe för exakt två veckor sedan. Köpte löste som ska dra 10 min under ett lock. Märkte direkt ökade sammandragningar och aktivitet i livmodern. Vet inte om det beror på thet men det var samma med dottern. Hon föddes som idag 38+0 och Lillen igår 37+6

• Plopps80

Blir operation men inte i nuläget. Får panocod, xylocainspray, isbinda och ska få något annat också. Operationen blir längre fram. Kan inte njuta av min lille bebis eller någonting. Smärtorna är obeskrivliga.

• Plopps80
    greywolf skrev 2013-11-24 15:30:03 följande:
    Jag känner med dig, det är mycket man ska gå igenom med e n graviditet och förlossning! Du är duktig som har klarat av allt och hemorrojderna kommer försvinna, blir du dessutom opererad försvinner de ju för gott så det låter som något som snart är ett inne blott. Jag sa nyss till min sambo att det är så mycket med gravidkroppen som det aldrig talad om, allt vissa kvinnor lider av i hemlighet. Tur iaf att vi som har gått igenom det själva vet vilken bragd det är att klara av allt detta, och kan ge stöd och kraft till varandra. Jag menar det verkligen när jag säger heja dig, tycker det är medaljni på att föda barn!

Tack för peppen. Vi kvinnor är helt otroliga när det kommer till detta med att vara gravid och föda barn. Man blir stolt över att vara kvinna. Tyvärr är detta med hemorojderna invecklat. Läkaren bedömde det till svåraste graden. De är svullna och blodfyllda och det är det som gör ont att det blivit blodstockning i de. Så länge det är blodstockning kan man inte operera. Moment 23. Finns inget satt göra förutom att lokalbedöva och försöka lindra smärtan. Ingen vet när svullnaden går ner och smärtan släpper. Isbindan var som ett skämt. Xylocainspray håller bara 30 min och Scheriproct suppar och salva verkar inte fören om flera dagar. Känner mig djupt deprimerad. Vet att jag gnäller men det är en levande mardröm.
  • Plopps80

Tack igen för era peppande ord. Miss kaos panocod tar bort lite av den ihållande dunkande smärtan men inte mot den smärtan som jag har när jag rör mig. Får inte ta panocod när man ammar och mjölken runnit till heller.

• Plopps80

Tack för alla fina peppande kommentarer. Har ni hemorrojder vill jag tipsa om alsollösning. Dränker in gasbinda i det och det tar udden av smärtorna och minskar svullnaden. Lider med er nu tjejer vet hur desperat man är att få ut bebisen. Varje minut känns ibland som tortyr. Drick hallonbladsthe även om inte förlossningen startar för det är ändå bra. Förlorade enbart 250 ml blod under förlossningen exakt samma med dottern. Har druckit thet bägge ggr. Den dagen förlossningen startade var jag och storhandlade bar tunga kassar. Vet inte om det satte igång. Hoppade häromdagen i soffan också. Önskar man kunde ge er mirakeltips!

• Plopps80
    sarak skrev 2013-11-25 15:10:06 följande:
    Vad bra att du hittat något som ger lindring! Har lidit med dig, ffa att du hade för ont för att kunna njuta av bebis. Hoppas det fortsätter åt rätt håll! Hur gör man för att se ditt galleri? Vill ju se ditt underverk ju!

Tack vad gullig du är
Svar på tråden December bebis 2013