• Plopps80

December bebis 2013

Väntar en pojke enligt det där testet önskar mig en liten son väldigt mkt. Har en dotter som vill ha en lillebror. Vi ska kolla könet. Numera får man ju veta via RUL om man vill och det vill man...vi... blir lika glad över en till flicka givetvis men man får faktiskt önska!

• Plopps80
    Liten08 skrev 2013-04-03 22:19:34 följande:
    Plopps80, dom ringde från begreppen - skall dit nästa vecka :) vi har en liten cool kille, hade vart kul med en av varje eller två små killar :) vi har inte bestämt om vi skall kika eller inte...jag är chockad över vul, vi pratar lite om kub/nupp, jag fyller 35 om ett par veckor...vi får se...

Liten08 skrev 2013-04-03 22:19:34 följande:
    Plopps80, dom ringde från begreppen - skall dit nästa vecka :) vi har en liten cool kille, hade vart kul med en av varje eller två små killar :) vi har inte bestämt om vi skall kika eller inte...jag är chockad över vul, vi pratar lite om kub/nupp, jag fyller 35 om ett par veckor...vi får se...

Dom verkar riktigt bra där! Hon som ringde var så go och lugnade mig. Jag är ju orolig eftersom jag drack så mkt 9 dagar innan plusset. Min andra barnmorska frågade varför jag tog upp det, om jag funderar på abort. Hon är bedrövlig. Jag blev knäckt. Varför är du chockad efter VUL??
  • Plopps80
    Thereze85 skrev 2013-04-04 08:15:00 följande:
    Enligt det där testet skall jag med ha en tjej åå det är jag säker på att jag får med . Efter 2 pojkar å en flicka känner jag skillnad . Skall bli spännande å se om jag har rätt .. Plopps80 fick veta i v.16 att jag var gravid första gången å då var jag bara 20 år gammal å hade festat rätt hårt . Då sa dom att jag inte behövde tänka på de . Å hon är fullt frisk ð??

Thereze85 skrev 2013-04-04 08:15:00 följande:
    Enligt det där testet skall jag med ha en tjej åå det är jag säker på att jag får med . Efter 2 pojkar å en flicka känner jag skillnad . Skall bli spännande å se om jag har rätt .. Plopps80 fick veta i v.16 att jag var gravid första gången å då var jag bara 20 år gammal å hade festat rätt hårt . Då sa dom att jag inte behövde tänka på de . Å hon är fullt frisk ð??

Vilken tur! Tack för lugnande ord
  • Plopps80

Hur har man en dålig känsla? Eller mer hur känns det? De som har en dålig känsla har ofta rätt och de får missfall. När jag var gravid sist hade jag en bra känsla hela tiden. Kände mig smällgravid. Samma nu. Har redan avslöjat detta för liiite för många men jag känner ändå att skulle det hända något så gör det och jag kan inte ändra på det. Känslan varierar mkt. Ena dagen känner jag mig inte så gravid men idag har jag mått illa sedan 05:30 och är helt slut. Känner verkligen att hcg ökar och symtomen blir starkare. Brösten ömmar mindre men ibland gör dom jätteont. Jag har en bra känsla nu. Tror på det här. Jag hoppas det stämmer.

• Plopps80

Alltså min fråga är om man kan känna på sig att något är fel. Det verkar som många gör det och hur känns det?

• Plopps80
    gosnosen skrev 2013-04-04 12:41:34 följande:
    Jaa, svårt att förklara. En känsla av att nåt är fel liksom, att det inte kommer bli så som man trodde, eller ja, du vet.   För mig brukar det vara så att jag inte kan se det hända liksom. Det kan handla om vad som helst, typ en inbokad grej och så känner jag bara "jag vet inte hur, men jag tror inte det kommer hända", och sen händer det nåt och så blir det inte så. Exempel: när jag var gravid (slutade i ma) i höstas, så berättade min mamma att hon hade sagt till sin frisör att jag skulle få barn. Min instinktiva reaktion inombords: nä det ska jag inte! Men hallå, du är gravid! Men näe, det känns inte som att det kommer bli så. Usch så flummigt det låter! Men du har väl känt på dig saker förr?

gosnosen skrev 2013-04-04 12:41:34 följande:
    Jaa, svårt att förklara. En känsla av att nåt är fel liksom, att det inte kommer bli så som man trodde, eller ja, du vet.   För mig brukar det vara så att jag inte kan se det hända liksom. Det kan handla om vad som helst, typ en inbokad grej och så känner jag bara "jag vet inte hur, men jag tror inte det kommer hända", och sen händer det nåt och så blir det inte så. Exempel: när jag var gravid (slutade i ma) i höstas, så berättade min mamma att hon hade sagt till sin frisör att jag skulle få barn. Min instinktiva reaktion inombords: nä det ska jag inte! Men hallå, du är gravid! Men näe, det känns inte som att det kommer bli så. Usch så flummigt det låter! Men du har väl känt på dig saker förr?

Tack för din förklaring. Jag förstår. Man har en inte känsla av något. Jag känner på mig mycket saker så jag förstår hur du menar. Jag hoppas min positiva känsla stämmer! Denna gången känns det väl helt annorlunda. Du har väl en bra magkänsla? Eller är du rädd att glädjas med tanke på det som hände?
  • Plopps80
    gosnosen skrev 2013-04-04 12:49:46 följande:
    Ja, jag tror att negativa erfarenheter grumlar den rena magkänslan, och jag vågar just nu inte tänka vare sig framåt eller bakåt. Men det känns bra just nu! :)

gosnosen skrev 2013-04-04 12:49:46 följande:
    Ja, jag tror att negativa erfarenheter grumlar den rena magkänslan, och jag vågar just nu inte tänka vare sig framåt eller bakåt. Men det känns bra just nu! :)

Då är det bra klart det går vägen! Något annat existerar ju inte!
  • Plopps80

Jag är rödhårig. Ja jag färgar håret. Nu börjar det se bedrövligt ut. Skulle behöva färga det men oroar mig då alla viktiga organ och sånt utvecklas nu och fram till v.10. Trivs inte med utväxt och råttfärgat hår. Vågar man färga? Funderar på att stå ute när jag applicerar då blir det ju inte så starka ångor. Har ont av den lukten i vanliga fall och nu käns det tvärfel att stå i de ångorna!

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-04 19:59:05 följande:
    det ar en myt som tur ar. farga pa du.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

MissKaos skrev 2013-04-04 19:59:05 följande:
    det ar en myt som tur ar. farga pa du.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Så bra då kanske jag vågar färga!
  • Plopps80
    Liten08 skrev 2013-04-04 20:02:21 följande:
    Plopps80, blev mest chockad över erbjudandet, trodde inte det var standard..självklart förväntansfull inför nästa vecka. Min chef kom in igår och sa att hon minsann var såååååå glad att jag äntligen var på plats etc. Hon verkar urschysst och en väldigt bra chef men geez för att bräcka den här nyheten... När skulle du på inskrivning?

Liten08 skrev 2013-04-04 20:02:21 följande:
    Plopps80, blev mest chockad över erbjudandet, trodde inte det var standard..självklart förväntansfull inför nästa vecka. Min chef kom in igår och sa att hon minsann var såååååå glad att jag äntligen var på plats etc. Hon verkar urschysst och en väldigt bra chef men geez för att bräcka den här nyheten... När skulle du på inskrivning?

Vad avundsjuk jag blir!!! Vill göra vul nu,! Orkar inte vänta till 29/4 då har jag även inskrivning. Kul med bra chef! Hon blir nog glad förvåning skull!
Svar på tråden December bebis 2013