Inlägg från: mamma till oliver |Visa alla inlägg
  • mamma till oliver

Oj känner ni bebis så mycket , känner min knappt hon gör inte många knop där inne , på natten känner jag henne inte alls :(.. Vet inte om det är bra el dåligt får nån buff iallafall några gr per dag så lever gör hon ju ??Men inte alls nån livlig bebis ... Tur jag har en doppler för om jag blir orolig har jag lyssnat på henne ??

• mamma till oliver

Fått mig en hinnsvepning idag :) frågade min bm bara hur man gör en hinnsvepning och vips så skulle hon kolla hur mogen jag var :) o hon gjorde en livmodertappen var nästan borta o huvudet låg väldigt långt ner så hon kände det jätte tydligt , var öppen också sa hon men det är ju vanligt som omföderska .. Hoppas nu det kommer igång :) så mogen var jag ju :) kan ju alltid hoppas :)

• mamma till oliver

I morse när jag steg upp rann det till o det kom ganska mycket klet o gegg , kändes först som blod men det var det inte , var slemmisen sen när jag torkade mig kom det blod på pappret :)

Sen under dagen har jag haft molande värk och nu ikväll regelbundna SD sen 17 men dom blir inte starkare .. Hoppas kunna sova inatt så hoppas jag på i morgon :) 38+ 4 idag ;)

• mamma till oliver

Hej ;) länge sen jag skrev :) savannah blir 4 mån nu den 11/4 hon sover lika bra på natten än kan vara krånglig med sömn på dagen istället o vill gärna vara nära nära o sitta i knät :) visst sover ju hellre på natten o hon krånglar på dagen men hon kan väl sova lite för sig själv pp dagen iallafall :) vill bara ligga på mig el sambon o sova på dagen o självklart får hon det , på natten ligger hon själv iallafall :)

Hon vänder sig o är en glad tjej :) har börjat smaka gröt o frukt puré o det verkar hon älska , är ju en stor utvecklings fas nu hon är i så sömnen på dagen blir bättre det vet jag ..

Hon dregglar dom en tok är som en kran som rinner o hon tuggar på allt o stoppar gärna in båda händer helst :) knager på mina fingrar så undrar om det är tänder på väg ser att det är vitt och upphöjt vid tänderna nere i fram ? Är det så för era också ?

Jo vi har varit o fjällen i 4 dagar o det gick kanon hon sov i vagnen ( där sover hon bra på dagen om vi är ute) vi åkte mycket skidor både jag o sambon o syskonen :)

• mamma till oliver

Förstaförsökaren : inte alls sen ! Alla barn är olika o din bebis utvecklas snabbare med något annat ,

Vår tjej är 7,5 mån nu o full fart , en riktig glad tjej :) vill bara stoppa tiden då den går för fort ,

• mamma till oliver

Ja njut så länge första försökaren :) Mitt 3 barn o jag vill gärna att hon tar det lugnt med allt så länge det bara går , hi hi nu tar hon sig fram med väldig fart men hade gärna att hon vänta till 1 års dagen o ta sig fram , ha ha

• mamma till oliver

Här är det pappa som kommer hela tiden från Savannah mun :) här är 3 tänder på väg ut samtidigt uppe i fram , o 2 är redan ute längst ner hon kan bitas rejält nu ????????

Svar på tråden December bebis 2013