• Buzan

December bebis 2013

Sweetboxen: nej vad tråkigt! Jag beklagar!! :( Blir så orolig när jag läser sånt här, och vissa stunder går jag i tankarna att mitt foster har stannat av. Hatar dessa spökveckor när jag inte känner någonting. Vill känna sparkar. Livmodern börjar i alla fall komma upp ur bäckenet nu. Funderar ändå på att ringa min bm och boka tid för ett ul för att stilla min oro. :S

• Buzan

Mammatilltvå: Gud vad häftigt! :) jag har försökt att känna när jag ligger i sängen på kvällarna men inte känt något än. Vill känna för att stilla min oro. Ungefär vart på magen kände du puffen? Strax ovanför blygdbenet?
    Med sonen kände jag inte förrän i v 17.

• Buzan

Mammatilltvå: okej va häftigt! :) mina tarmar rör sig extremt mycket så jag har svårt att avgöra vad som är vad. Men ikväll ska jag ligga och känns lite på magen och hoppas på en minipuff iaf. :)

• Buzan

Går in i vecka 14 idag! :) Känner ibland som rörelser nertill i magen som fladdrar till men det kan ju lika gärna vara tarmrörelser. :)

Förövrigt mår jag bra. Blodtrycket verkar dock vara ganska lågt då jag blir svimfärdig av att stå stilla för länge. Mår illa till och från men är mycket piggare.

• Buzan

Jag är också i vecka 14+1 idag. :) illamående har försvunnit helt, men går jag förbi något som luktar riktigt illa (tex sopor) är jag riktigt nära att kräkas.

För övrigt mår jag nu väldigt bra. Är pigg igen, på bra humör och har inga krämpor än så länge. :) magen syns nu ganska ordentligt!

• Buzan

Här kommer en bild på min mage. Går in i vecka 16 imorgon. Längtar såå till ultraljudet som är i vecka 19 (5e juli) och jag är väldigt nyfiken på att veta hur den lilla mår där inne och vad den har för kön. :P Har inga direkta känslor den här gången på vad det kan vara. Med min son var jag helt övertygad om att det skulle vara en kille redan innan jag blev gravid, :P så det blir lite spännande nu. Men jag tippar nog på kille ändå. Har inga direkta pojknamn med tjejnamn har jag flera stycken. :)

• Buzan

Va häftigt MK. Grattis till pojken. :)

Igår kväll fick jag en sammandragning när jag låg i sängen. Då kunde jag kupa handen runt bebisen och faktiskt känna den! :) Så häftigt! Känner mer och mer rörelser också.

Svar på tråden December bebis 2013