Jag har tänkt "unna" mig att färga håret lagom till skolavslutningen och sommarsemestern...då är jag i v.15-16 ca...då känns det mer ok eftersom alla organ bildats osv. Kommer välja en blåsig dag och stå utomhus på balkongen och göra det för att slippa andas in ångorna...sen kommer jag nog behöva färga det en gång till i v.24-25 kansk, dvs i slutet av sommaren inför hösten....den utväxten i ca 2 mån kan jag leva med...nu hade jag inte färgat håret på säkert 1 mån när jag blev gravid, så nu har det gått snart 4 mån....huvva hur man ser ut...men har det framförallt uppsatt, då tänker man inte på det lika mkt. Jag har mörkbrun färg och är "råttfärgad/ljusbrun" naturligt så det ser mest tunnhårigt ut....men men...LÄNGTAR till jag får bli fin i håret igen! Tänker att före v.16 känner jag mig ändå inge snygg, hehe, ingen bebismage, ser bara uppblåst ut, kan inte ha varken gravidkläder eller mina vanliga favoritkläder (dvs tajta jeans och tajtare toppar) utan sunkar runt i makens t-shirts och leggings alternativt stora mjukisbyxor här hemma. Jag pluggar ju mkt hemifrån så det är ju inte ofta jag måste se anständig ut. Men till sommaren, då vi är lediga allihopa DÅ ska jag vara gravidsnygg med fina somriga mammakläder och nyfärgat hår;=)
Har åkt på en förkylning nu också, men peppar peppar verkar den inte bli värre än färsta dagen, dvs ingen feber vilket känns bra för då hade man ju hamnat i dilemmat vad som är "värst" för fostret av feber eller Alvedon...men slapp fundera över det denna gång. Någon som vet om en vanlig förkylning kan vara skadlig? Ont i halsen osv?