• MissKaos

December bebis 2013

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-02 16:49:46 följande:
    Ni har båda jätte fina magar! Men en fråga är era magar mjuka eller hårda? För min är mjuk på morgonen men under arbetsdagen blir den stenhård och det är jobbigt att röra på sig! Samt obehagligt. Jobbar på förskola så att inte röra sig alls under dagen är uteslutet!

Som din tror jag. Hårdare på kvällen. Och större! Beror lite på hur bebis behagar ligga. Han gör volter därinne och ligger nog mest på tvären. Kör han ut ryggen och tar spjärn blir magen stenhård!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Plopp vilken dag har du BF? Hade inte vi samma? 7/12? För isf är det from 8/10 som du går.. Eller jag fick det till det när jag sökte! Jag har nu EN månad kvar att jobba. JObbar sista dagen en måndag..

Kommer stanna hemma imorgon med. Har mer ont i magen igen nu på kv och känner av mer SD. Skittrist! Jag har planerat att göra saker på jobbet, avsluta grejjer och göra klart vissa saker etc. Inte så kul att lämna skit efter sig.  Ssamt ta ut en del flextid de sista veckorna runt 4h varje måndag. Jobbar 7-18 pass då så har bett att få gå 4h tidigare. Känns som om det lättar upp hela min vecka.. Hade även planerat att börja vattengympa denna veckan, när vi kom hem från semestern! HAde sett fram emot detta. Hoppas hoppas dessa SD ger sig så jag kan gå nästa vecka iaf! Friskis öppnar sin barnpass nästa helg så då hade vi tänkt ta upp vår söndagsvana att gå ihop till gymmet, sonen gillar barnpassningen och vi tränar då en timme så promenerar vi hem och äter pankaksmiddag ihop, duschar, det är bad och hårtvätt på son inför veckan som kommer och på ngt vis har det blivit en ganska mysig vana det där för hela familjen. Nu sitter man i soffan och känner sig bara låg och trött! Även om passet kanske blir mest sjukgymnasövningar, lite cykling och det jag kan göra så gör det massor för mitt måeende! Träffar lite folk håller uppe rutinen etc etc och jag känner mig starkare. Så fort UVI går över kansek jag mår bättre igen. Blir rätt låg av vara såhär hängig.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-09-02 19:59:08 följande:
    Imorgon är det dags för UL med könsbestämning!!! Det känns som dagen innan julafton ????????
    Det ÄR dagen innan julafton jue
    Plopps80 skrev 2013-09-02 19:47:53 följande:
    Jo jag har 7/12 som bf 4/10 är en fre så jag trodde jag gick då eftersom 7 är en mån och jag trodde jag var ledig from 7/10 har ansökt från 7/10 får se vad som händer, förmodligen blir jag sjukskriven när uppdraget på jobb tar slut
    Man räknar ju dagar. Inget annat. Men du kan åh andra sidan sjuka dig en dag om du vill? Oftast är det väl dom där sista 60dagarna man får? Min FK handläggare ifrågasätter ju att jag ska jobba sålänge så omöjligt är det inte!

Nu knör min bebis så det gör ont Rätt härligt

• MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-02 19:33:51 följande:
    Usch hoppas att det ger med sig Misskaos!! Det är fasen inte bara en dans på rosor å vara gravid! Är så otroligt tacksam för de lilla livet i magen! Men kroppen tar stryk!

TAck. Ja det ska ge sig på tre dgr om ab är rätt. Har haft ltie sdr innan men inte såhär! Sen kan jag leva med det, dom gör inte ont men är rätt irriterande. Sålänge dom inte börjar påverka tappen är det ok! Vill gärna det ska ge sig lite iafså jag får gå och vattengympa och göra allt som jag har planerat under min gravledighet. Har lixom planerat in både ansiktsbehandning ullared bullbak etc..
  • MissKaos

Och få ordning här vi ska bygga om lite. Vill få det ordnat.

Har nu skitont i nedre delen av magrn precis ovsnför bäckenbenet. Ajaj..

• MissKaos

När jag räknade blev det tis som msn fick gå. Ska räkna igen! Men dom lär ju justera det annars. Hoppas nu drt hår igenom för dig!

Plopps80 skrev 2013-09-02 21:16:45 följande:
    Sökte hp from 7/10 tom 27/11

7/10 är exakt 60 dagar innan bf vilket man kan söka så jag tycker jag gjort rätt. 

• MissKaos

Sov till kl 10 och sd verkar ha lagt sig nu. Gick även ner ett par!! Kg övernatten. Kanske samlat vätska pga sjuk? Mår mkt bättre iaf får väl gå till jobbet imorgon då

• MissKaos

Fy! Sjuk?

sarak skrev 2013-09-03 10:59:48 följande:
    Vad skönt! Jag är iväg på konferans. Trött, mår illa, huvudvärk. Vet inte hur jag ska överleva, vill bara hem och sova flera dagar. Kommer inte hem förens i morgon kväll

• MissKaos

Aj!! Hoppas det ger sig på vila!

corky skrev 2013-09-03 11:06:48 följande:
    Är sjukskriven på heltid!Har sånna jävla smärtor rakt upp i muffen när jag både står och går. Och de är det jag gör hela dagarna på jobbet.

Man hittar inga fel vid undersökning, och allt ser bra ut med bebisen,Vilket var huvudsaken!

• MissKaos

Inte ännu. Isak kittlades efter att han hade fixerat sig. Det var sjukt obehagligt. Denna knodden snurrar runt ich uppenbarligen är det plats till det men trångt för det gör ont ibland. Igår var det hela havet stormar. Men jag fick ju bebis klassad som galen av bm.. *s* för att han vart då livlig därinne.

Prins Williams Mamma skrev 2013-09-03 11:21:45 följande:
    Är det någon som känner av att det känns som att bebis får in en klockren spark rätt i skrevet? Är det någon som ibland kan känna att det känns som att när bebis rör sig i magen precis som känslan när det kliar inuti hälen och hur mycket man än kliar kommer man inte åt. Det kan göra mig galen ibland.

Svar på tråden December bebis 2013