• MissKaos

December bebis 2013

Låter mysigt grattis till lyckat ul!

FiaFunderar skrev 2013-09-03 18:37:24 följande:
    Idag var vi på ultraljud! Såå mysigt! Vi fick gå in i ett nedsläckt rum med massa tända ljus och hon som skulle göra ultraljudet var såå trevlig.

Det är en välskapt bebis och precis allt som hon tittade på såg jättebra ut.

Det visade sig vara en tösabit till i magen :)

809 gram räknade hon ut att hon vägde ca. Så än så länge en normalstor bebis :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Låg ju med ctg i 1h i förrgår pulsen varierade beroende på hur han snurrade.. 140-155 tror jag. Mest runt 150 slag/min

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag kan inte se det inlägget?

Sen är det olika ibland får man massa svar ibland inga.

Själv har jag inte riktigt orkat med att skriva mest bara egogrejjer eftet min läskiga upplevelse i helgen med en kväll på fl.

Tuttiluttan skrev 2013-09-04 08:54:52 följande:
    Jag skrev ett inlägg här igår, där jag skrev av mig lite om min rädsla jag va med om i helgen..

Inte för att vara så grinig, men det verkar som om ni bara svara o stöttar varandra här ni som varit med i tråden från första början?

Kanske bara jag som känner så, men oftast när jag skriver inlägg här så skriver jag i tomma luften, mycket sällan ngn svarar mig...

Lite trist när tråden är en tråd för oss som söker stöd, råd, vill prata av sig och dela med sig av just sin lilla december bebis!

• MissKaos

Ja jösses! Vad fort tiden går..

Sittet mef färg i håret hos frisssn. Skönt med lite fix insåg just stt jag bara hinner hit en gång till innan bebis kommer!! Vart tog tiden vägen?

Jag har nog hoppats att fler skulle bli mrr aktiva nu när vi börjar närma oss bf och iaf en del går ner i arbetstid alt gp.

Dagrnd ilands problem; åt inte lunch före besöket här det var då tidigt och nu är jag urhungrig! Det slår verkligen till på fem minuter med svälthunger numra..

Tuttiluttan skrev 2013-09-04 10:26:06 följande:
    Det va absolut inte meningen att någon skulle få dåligt samvete av de jag skrev!

De va bara så att när jag i början kom in här, så va de så många som prata, diskutera och allt va jätte trevligt!

Men med tiden har många fallit bort och jag tror inte dom fallit bort för dom lämnat tråden, utan jag tror många finns kvar där ute o läser men inte riktigt känner sig hemma hörande då man tråkigt nog får en dålig respons.

Varför de blivit så har jag inte en susning om, men nu har vi knappt 3,5mån kvar tills alla våra bebisar är här!

Sätt igång o skriv nu, vi ska ju längta tillsammans, stötta varandra, ge råd, "spy" galla på saker, ja you name it

Kram på er!

• MissKaos

Jag skrev inget eget sist men mim bm skrev i journalen istället och dom tog stor hänsyn till det. Hade en drl "udda"önskemål iom att jag jobbar på samma sjukhus som jag föder åå ( stod och såg folk gå in i där verksamheten har sin bas sist i början av fl) vill tex inte ha studerande bm eller läkare under utb med. Vi har bm hos oss och läkarna kan ju hamna hos oss med alt ha varit hos oss och det känns ju jättekonstigt med en sån sammanblandning. En stor oro för mig faktiskt. Fast dom tog hänsyn till det och sa tom till vilken läkare som var där etc. Känner några bm på fl pga att jag har jobbat med dom och vill inte ha en fd kollega som bm..

Vsrflr disssded det så totalt? Visst allt går inte styra men vissa saker kan man ju hoppas få iaf!

Jag kommer skriva om inte bm gör det..

Är jag fånig ang personalgrejjen?

moruri skrev 2013-09-04 11:07:37 följande:
    Tjejer, brudar, kvinnor! :)

Hur ser ni det gällande förlossningsbrev? Jag blev totalratad i tråden jag var med i under förra graviditeten angående förlossningsbrev. Själv tycker jag att det är en skitbra grej att ha med sig, man vet ju som sagt aldrig hur intensiv smärtan kommer vara och hur pass man är i stånd att diskutera olika saker på förlossningen.

Jag skrev ett ganska långt brev förra gången och tog upp allt om rädslor, smärtlindring hur en drömförlossning skulle se ut för mig och är väldigt nöjd med hur bm och usk anpassade sig efter mina förväntningar/förhoppningar.

Jag tror verkligen det är bra att skriva ner punkter för att förbereda sig mentalt och jag som jobbat lite inom vården uppskattar verkligen när patienter förklarar hur de vill ha sin omvårdnad eftersom det är så himla individuellt. 

• MissKaos

Min har snopp

Prins Williams Mamma skrev 2013-09-04 12:27:56 följande:
    En nyfiken fråga hur många av er har kollat könet på eran bebis?

• MissKaos

Men min bm frågade ju mig sist för sty fl skulle nli bra för mig och underlötta för dom åå fl? Knepig hållning! Om akuta saker händer gör dom ju det dom måste ändå?

Sen avnavling är viktigt gör lig med!

En av fd kollegorna är man! Grymt duktug men nooo way!

moruri skrev 2013-09-04 13:26:38 följande:
    Jag skrev lite allt möjligt, vad för typ av smärtlindring jag önskar, att vi ville ha det så lugnt som möjligt, att vi inte under några omständigheter ville ha några studenter där, önskan om kvinnlig personal, att jag var rädd att spricka och ville ha perinealskydd, sen avnavling.....men som vissa skriver så vet man ju aldrig hur det kommer gå då alla förlossningar är olika, men tycker det va skönt att skriva ner hur jag önskar det skulle gå till.

Hittade ett förlossningsbrev man kan ladda ner från 1177:

Det här vill jag/vi att ni ska veta:

Det här ser jag/vi mest framemot:

Jag/Vi är oroliga för:

Erfarenheter av tidigare förlossningar:

Tankar kring smärtlindring:

Denna förlossningsställning har jag tänkt mig:

Hur kan personalen stötta mig/oss under förlossningen:

Mina/våra tankar om amning:

Miss Kaos: Tycker inte det är löjligt det med personalen, jag skulle inte heller vilja ha mina fd kollegor nere i mitt skrev ;)

I den andra tråden jag va med i så tyckte alla att jag läxade upp bm och tyckte jag skulle låta de göra sitt jobb, blabla, och andra ratade de för de ansåg de kunde tala för sig själv osv... 

• MissKaos

*lol* satt i torkhuven med färg!

Jag är "bara" vanlig ssk men feedback från mina patienter hjälper ju mig! Tex den medicinen var inte bra eller det kändes skönt att du ringde upp mig och frågade hur det har gått eller satt med mig på läkarbesöket etc etc. Och att veta min patients mål så vi jobbar åt samma håll! Så jag bara gissar att bm inte är så annorlunda?

Jag hade nog börjat gråta om mina fd kollegor och ffa den manliga skulle stoppa in fingrarna där. .. eller om dr från fl dök upp hos oss. Vi får ofta hjälpa dom rätt mkt (alltid) i början på en så speciell enhet.

moruri skrev 2013-09-04 14:32:31 följande:
    Miss kaos: försöker tyda din text ;) jag tror det underlättar för de på förlossningen absolut, då vet de hur sin patient vill bli bemött och om det finns några speciella önskemål.. Vilket leder till att de kan göra ett bättre jobb?

Haha, ja som sagt vill jag inte heller ha någon manlig personal, men kan de inte tillgodose mina önskemål pga personalbrist eller what ever så tackar jag och tar emot den vården iaf! Men i bästa möjliga mån vill jag ju komma så nära mina önskemål som möjligt.

• MissKaos

Det var det Enda brs med min tur på fl i helgen!

Ett ul..

• MissKaos

Det var det Enda bra med min tur på fl i helgen!

Ett ul..

Svar på tråden December bebis 2013