• Plopps80

December bebis 2013

Är mer detaljer men de har jag förträngt.

• Plopps80

Lycka till miss kaos. På antenatalmottagningen har jag hängt mkt de senaste. De är väldigt bra där.

• Plopps80

Ludwig ligger i nestet i vår säng med eget litet täcke. Helt ok enligt BVC. Ibland sover han i min armhåla. Vad gör man när bebisen inte somnar någon annan stans. Inte en chans att jag skulle lägga mig på honom. Man sover ju fjäderlätt med en bebis bredvid sig i sängen. Är nog få nyfödda som accepterar egen säng. Ingen av mina två har gjort det!

• Plopps80

Nu läste jag att era barn visst gillade egen säng. Fusk. Jag sover såå dåligt med Ludwig i sängen men han accepterar nestet men inte alltid.

• Plopps80

Jag ammar Ludde och han somnar för natten vid 20-21. Då lägger jag honom i nestet och har det hos mig i soffan tills jag går och lägger mig. Brukar då lägga nestet i dubbelsängen men funderar på att lägga det i hans egen säng. På natten ligger nestet i vår säng. Han vill inte alltid läggas ner där utan vill gärna snutta på mig. Hör han mina andetag blir det bättre och han kan sova.

• Plopps80

Hur lägger man ner bebisen innan den sover egentligen. Dom somnar ju alltid vid bröstet. Man vill ju inte ta bort de från bröstet för tidigt heller. Min lille grabb vill sova nära mig. Ibland sover han i sitt neste men de två senaste nätterna har han sovit i min armhåla. Hade dottern så också och hon hade aldrig problem att somna i egen säng när hon blev 3-4 mån. Men man vet ju aldrig med denne lille hur han blir.

• Plopps80

Jo jag vet att det är råden MK fattar bara inte hur de tänker. En mätte bebis sover ju oftast.

• Plopps80
    Repan skrev 2013-12-12 18:39:18 följande:
    Visste inte det fanns råd för så små bebisar? Tänkte som du säger att de däckar ju innan man ammat klart liksom.

Ja och vem vill väcka den Björn som sover
Svar på tråden December bebis 2013