• MissKaos

December bebis 2013

Jag väger mig och vägrar värdera..

Njuter sv stt må ok nu. Och värmen vi har kvar.. köpte microlax igår. Otrevligheter men funktionellt.. stort pkt så räcker dom efter fl. Första gångerna man sjulle bajsa efteråt vsr micro räddningen. Slippa krysta..

Plopps80 skrev 2013-09-07 09:07:10 följande:
    Vägrar att väga mig. Orkar inte se förödelsen. Hos barnmorskan sa jag senaste vikten. Orkar inte få ångest just nu. Försöker njuta lite.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kul har du bf lite tidigare då? Jag kan även tänka mig en tur till nya lager 157 om ngn hakar på!

Jag skulle bli knäpo av att inte göra ngt och inte träffa någon. Har planerat in lite sajer. Ullared med min mamma. Vi sks boka byggare det blir ju en heldag och sen tapet människa. En dag till! Låter som tid över va? Så kul att använda den till att träffa er

nyttliv85 skrev 2013-09-07 09:59:07 följande:
    Jag jobbar på en gruppbostad för funktionshindrade, blev godkänd GP från och med 17 sep, gör dock min sista arbetsdag nu på ons , bara fyra pass kvar... känns skumt!

Så en gbg fika hänger jag gärna med på... misstänker att man kommer vara socialt uttorkad om man inte kommer ut och träffar folk om dagarna ;)  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Lyssna inte på allt sånt. Isf skulle hslva sveriges barn vsra sjuka. Däremot kan man ju tänka på hur mkt man tar. Värk är ibte heller bra för fostret eller hur? Och du överdoserar inte. Fråga efter storlek på studien vem som gör den metod mm unnsn du ens lyssnar!

Plopps80 skrev 2013-09-07 10:51:28 följande:
    Men gud då borde jag åka in varje vecka :-O min bebis kan vara extremt aktiv en dag, röra sig oavbrutet för att nästa dag sova sig igenom hela dagen. Vissa dagar böljar magen av alla rörelser och jag känner kroppsdelar medan nästa dag kanske jag inte känner en enda spark utan enbart lite kill långt ner i magen. Min bebis mönster är väldigt olika. Uch är nojjig som faaan idag. Min kompis sa att forskare kommit fram till att Alvedon kan vara skadligt för foster. Fan jag har migrän och nackproblem. Har tagit en del Alvedon tänk om min bebis är sjuk nu

• MissKaos

Släpp det då. Du kan ta betydligt mer om dagen.

Mvh, sjuksystet

Som hat tagit citodon utan att tveka.

Plopps80 skrev 2013-09-07 11:17:00 följande:
    Jag försöker härda ut och har inte tagit Citodon fast det är ok. Tar bara Alvedon när smärtan är outhärdlig. Ibland 2 st i veckan ibland inga. Någon vecka kanske jag tagit 4 Alvedon.

• MissKaos

Min mage sjönk inatt. Insåg plötsligt att den inte alls sitter där den brukar.. minns inte när den brukar göra det?

• MissKaos

Vi har två sovrum nu och två vsrdagsrum. Så det är en vägg som ska upp och tapeter etc. Så lillebror får egen kupé.

Aha! Då är jag med. Vinterbebisarna här kommer ju säkert spridad över nov dec jan tillslut ändå.

nyttliv85 skrev 2013-09-07 11:34:53 följande:
    Jag har bf 16/11, trodde från början dock att det var en december bebis, och gick med i gruppen... men sen blev jag framflyttad, men blev kvar i gruppen ändå :)

Ullared, alltid lika skoj, ska också ta en tur dit med mor och syster. 

Ska ni renovera? barnrum kanske?    

• MissKaos

Har era sjunkit ner?

All halsbränna *poff*

MissKaos skrev 2013-09-07 11:28:39 följande:
    Min mage sjönk inatt. Insåg plötsligt att den inte alls sitter där den brukar.. minns inte när den brukar göra det?

• MissKaos

Hoppas din gör som min då! Lägger sig så du slipper halsbrännan... fogarna blir ofta lite bättre när bebis fixersr sig.

Repan skrev 2013-09-07 13:18:44 följande:
    V. 26 nu och nej, halsbränna till tusen om jag äter mer än en halv portion :)

Magen verkar vara på samma ställe än. Bebisen roterar mkt, får sparkar på olika ställen olika dagar, känner när hen brider runt.

Tyvärr är foglossningen sämre igen, så badar, fått låna en tens och använder akupressur"bälte" i ryggslutet lutandes bakåt i soffan då och då. Jätteskönt.

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-09-07 15:04:47 följande:
    Miss kaos. Tar inte 2 Alvedon om dagen utan oftast 2 på en hel vecka. Ibland 4-6 på en hel vecka om nacken är för jobbig. Dessutom tar jag inte varje vecka. Ville bara förtydliga Min mage sitter där den sitter. Har du bild!?Räknar du v.28 idag eller imorn? Räknar från idag. Är så ivrig. Har fått ökad trötthet, fick sova middag idag. Känner mig uppblåst med illamående och gruvlig halsbränna. Har fått ont i handleden på nätterna. Det värker och ilar undrar om det är karpaltunnelsyndrom! Bild på mig i vecka 28 stämmer inte alls in med hur jag ser mig själv. Är mycket större än jag ser ut här! www.aftonbladet.se/halsa/article12653208.ab

Min app räknar ju från idag så då gör jag det med. Annars måste jag fråga dig för jag bara glömmer..
  • MissKaos
    Kände nu att magen plötsligt sitter mycket lägre.  Japp säger MrK den har sjunkit.  Syns kanske inte på fotot...  Går in i sista trimestern idag! Och började känna mig oförklarligt pigg sista dagarna.
Svar på tråden December bebis 2013