Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

Det enda som finns inhandlat till vår bebis är 2 bodysar med texten Born 2013. En flick och en med pojkfärger på. Blir nog inte mycket mer än så. Vi lär ju få massa kläder som förra gången när bebisen anländer. Finns ju massa kläder kvar från våran dotter när hon föddes förra året. Å det va mycket neutrala färger. Köpte ganska mycket med kläder på pojkandelningen då jag tyckte det va finare kläder

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    corky skrev 2013-07-08 20:31:08 följande:
    Får sån sjukt jobbig halsbränna ibland. Det gör ont i hela bröstet och man tror nästan man håller på att få en hjärtinfarkt! Två samarin lindrar det men tar inte bort det. Tips nån?

Fick tips om att äta mariekex utan att dricka något till dem. Det skulle då suga upp vätskan som läcker ut då. Har ej behövt det än, men gissar på att det snart kommer smygandes till mig med.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    nyttliv85 skrev 2013-07-10 13:56:06 följande:
    Känner heller inget speciellt sug efter sex, hoppas att det snart kommer tillbaka! Från det ena till det andra...  Vågar man dricka cola-light... har inte gjort det typ en vecka sedan, men nu har jag fått sådant sug... så har kommit på mig själv att jag typ druckit 40 cl om dagen nu i en vecka... och nu blir jag nojig... kan det vara farligt?      

Jag skulle inte dricka det själv nu när jag är gravid då jag ej vet hur det påverkar fostret. Men min kompis drack det under båda hennes graviditeter. Hon har 2 fullt friska barn. Så gör det du tycker känns rätt för dig. Men jag tycker inte om att ta medicin eller sådant som är onaturligt överhuvudtaget. Så försöker äta så naturligt som möjligt.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Eyeonly skrev 2013-07-18 13:24:32 följande:
    Kollar alla könet på bebisarna?:) vi gjorde inte de med första och inte nu heller .

Nej. Vi kommer inte kolla heller och inte när vi väntade första barnet heller.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Repan skrev 2013-07-19 08:57:25 följande:
    Ja vi får bedöma korgen! Den kanske känns jättestabil, vem vet. Jag vet inte om vi vill ha bebisen i sängen, det märker vi ju, men jag vill annars ha spjälsängen precis bredvid och ta bort ena sidan på den så att vi kan ha en arm på bebisen hela tiden. Mycket man inte vet när man inte har barn, hur man kommer vara och vad man gillar :) Jag vet att jag sover dåligt med bebis i sängen pga syskonbarn - jag sover inte alls egentligen, utan vaknar av minsta rörelse och "vaktar" den andra personen i sängen hela tiden. Därför kanske jag vill ha barnet i spjälsäng bredvid istället så jag kanske kan få sova bättre. Nej det går inte att ha något i badrummet alls. Vi bor i ett 40-tals hus och badrummen är mycket små. Dessutom får vi inte ens ha duschstång på väggen därför att badrummet är skört. Rummet är pyttelitet, ett badrum rakt in på tvären, toan till vänster och handfat som man når från toaletten till höger. Ovanför toan sitter badrumsskåp, ovanför handfatet en stor gammal spegel. Skulle man fälla ner ett bord där skulle man inte kunna stå ;) Vi funderar som sagt på sovrummet för att slippa gå så långt på nätterna - men då skulle vi skaffa en riktigt tät dyr blöjhink och hoppas det inte luktar så farligt. Sen när barnet blir äldre antar jag att vi kommer byta lite överallt och bara flytta skötbädden, säkert i vardagsrummet oftast. 

Tänk på att om ni ska byta i sovrummet så kommer den av er som behöver byta blöja på natten att väcka partnern som sover. Gissar på att ni behöver ha lampa tänd under tiden. Så ett litet tips är att ha i ett annat rum om det funkar?
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Min bebis bajsade som mest på nätterna när hon va nyfödd till typ 3-4 månader. Nu får vi bara byta en kissblöja nästan varje natt nu då hon kissar väldigt under natten. Hon är 15 månader nu. Så det är väldigt olika från bebis till bebis.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Angående blöjbyte på natten. Går inte upp för att byta om inte dottern gnäller. Har en riktig sjusovare här hemma. Hon kan ev vakna för välling på natten. Sedan somnar hon om och sover till 9 på morgonen. Har hon gjort sedan hon va typ en månad. Om blöjan är full i kiss byter jag självklart, men är det bara lite så går det vara tills det är morgon. Alla barn är olika. Vi använder oss av olivolja både till rumpa och i badvattnet. Inga konstiga tillsatser som jag själv tycker är bra. Men helt upp till andra hur de vill göra. Känns som du tycker jag är konstig som har ett barn dom bajsat på nätterna. Hade jag själv bestämt så hade hon gärna fått gjort det på dagen lite mer i stället. Men va bara under en kort period.

Plopps80 skrev 2013-07-19 21:21:55 följande:
    Använder våtservetter när vi är ute och åker, inte är hemma. Hemma tvättar jag med vatten. Min dotter har aldrig varit röd i rumpan trots våtservetter och noll blöjbyten på natten

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Plopps80 skrev 2013-07-19 23:39:35 följande:
    Har jag skrivit att barn är konstiga som bajsar på natten? Nej! Jag har däremot aldrig hört talas om det. Jag trodde inte bebisar bajsade på nätterna det är vad jag har hört. Jag skrev på skoj att jag inte hoppas min son lägger sig till med sånna ovanor, men man kanske inte får skämta i denna tråden. Jag skulle aldrig gå upp och väcka upp mitt barn genom att tända och byta blöja om det inte vore absolut nödvändigt. Givetvis hoppas jag inte att jag får ett barn som bajsar på nätterna. Så kul är det inte att byta blöja. Gör barnet det så gör det och jag har aldrig påstått att det är onormalt. Har aldrig hört talas om någon vars bebis bajsar på nätterna. Tråkigt att man inte kan skriva saker i tråden utan att bli ifrågasatt.

Nej det har du inte gjort rakt ut. Men tolkade det så. Jag väcker inte mitt barn om hon inte gnäller och signalerar att något är fel. Klart man får skoja, men kände inte av ditt skoj utan att du minsann har ett barn som inte bajsar på nätterna och att det va det mest naturliga av allt. Men är svårt att höra hur någon menar exakt då vi enbart skriver saker. Inte hör på den andres röst vart skojet kommer in tyvärr. Nu tänker jag inte diskutera mer om detta. Punkt slut
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    siolina skrev 2013-07-20 12:53:01 följande:
    Bajsblöjor överlag hoppas jag att vi ska slippa även denna gång. Amningsbajset går väl an men så fort de börjar äta vanlig mat tycker jag att det blir lite obehagligt faktiskt. I övrigt är jag irriterad idag för att en kompis skrev på min facebooksida och gratulerade mig till bebisen. Det är så himla osnyggt att göra så när jag inte själv har skrivit något, eller ens sagt något direkt till henne. Vi har inte riktigt hunnit berätta för att vänner så nu var det en gammal barndomskompis till mig som smsade. Har tagit bort kommentaren, som ju är skriven i all välmening, men för mig som är rätt privat på min sida känns det inte okej att outa andras angelägenheter sådär. 

Förstår dig! Jag och min fästman har bestämt att vi inte vill dela det på fb. Skulle bli väldigt ledsen om någon skrev något om det på fb. Det är ganska privat tycker jag. Även om man berätta det offentligt för alla man vill ska veta.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013