Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

December bebis 2013

Jag och min allra bästa kompis fick barn med 12 veckors mellanrum förra året. I år har vi 8 veckor mellan våra BF :)

Jag håller med er! Det är både kul och skönt att ha fler som man känner som har bebis samtidigt.

• FiaFunderar

Jag började dricka hallonbladste i vecka 37 sist... Hon föddes vecka 42 :)

Känns inte som det hjälpte henne ut ;)

• FiaFunderar
    corky skrev 2013-09-09 17:13:03 följande:

Lägger in min första magbild! V 26. phpq1Pb8V03318.jpg

Jättefin 26 veckors mage :)
  • FiaFunderar

Jag har en bästa vän som är som min syster. Vi har pratat nästan varje dag i 15 års tid...

Idag fick hon höra av läkarna som vårdar hennes pappa att han inte har långt kvar nu... Hon vet inte vad det innebär säger hon men hon vill ju att det går fort nu, hur hemskt det än låter.

På måndag har hon tid för ultraljud då hon är i vecka 20. Hon vill fråga om könet då BARA för att kunna tala om för "morfar" vad hans tredje barnbarn blir. (Han har sagt att han är nyfiken)

Hoppas de talar om för henne. De är ju inte direkt kända för att vilja berätta kön på vrinnevi.

Men ni som vet kön på era småttingar i magen. Vilken vecka var ni i när ni fick reda på det?

Det är så sjukt sorgligt det här så jag kan inte sluta gråta! Hoppas hon hinner berätta för honom...

• FiaFunderar

Är jag den enda som inte köpt någonting till bebisen? haha

Känner ingen brådska. I och för sig har jag ju alla kläder, babygym, gåstol, amningskudde osv osv redan :) Det är det bästa med att få två barn tätt tror jag :)

• FiaFunderar

För mig blir November också en bakmånad :) Jag och en kompis ska stå på julmarknader och sälja julbröd, julgodis och hemmagjord glögg :)

Jag känner också att det är en prövning att ha en liten 15 månaders och vara gravid samtidigt! Man kan ju inte lägga sig och vila när man vill/behöver direkt.

• FiaFunderar
    Tuttiluttan skrev 2013-09-12 20:41:29 följande:

Vilma ( hunden ) är helt fantastisk. hon är otroligt duktig på att anpassa sig! Så är helt övertygad om det kommer lösa sig, ska bara hitta bra rutiner Glad
    Hon blir snart 10år, så tur är ju att hon inte drar så fasligt mycket längre utan mer lunkar fram Skrattande

Annars nu idag hade jag ett smärre gråtanfall, mannen går runt här hemma och ser så snygg ut och jag själv känner mig så plöffsig..
    Usch, första gången det ramla över mig.. Hade så gärna velat ha den dära snygga bebbe magen men min mage är inte så rund och snygg som eraGråter

Fast jag tycker du är fin!
  • FiaFunderar

Jag har en Italiensk mastiff som jag har delad vårdnad med mitt ex.

Han har gått utan koppel (oftast) sen han var 4 månader. Vi tränade massor i början!

Så jag behöver inte vara orolig för att hänga efter en dragandes hund men däremot vill han gärna ha sammanlagt några timmars promenad per dag! *pust*

• FiaFunderar

Asså jag har sån smärta i/på magen!!!

Inte i nedre delen eller övre delen av magen utan mitt på så går det som ett band av smärta! Nu gör det så ont så jag har svårt att resa mig, kan inte böja mig framåt eller lyfta min dotter!

Det som är okej är att ligga platt på rygg. Även fast smärtan inte går bort så gör det mindre ont då.

Vaaad kan det vara?

• FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-09-14 20:39:58 följande:

Förstoppning? Tarmvred s-dr blindtarm bebis dom sträcker på sig? Buk är svårt smärta ksn betyda vad som. Tycker du ska ringa förlossningen och fråga! Så kan du uubinte ha det hela natten. Tror du behövrr bli sedd av läkare

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag har gått i 6 dagar nu med den här smärtan. Ligger inne på förlossningen nu.

Jag hoppas de hittar felet!
Svar på tråden December bebis 2013