• MissKaos

December bebis 2013

det ar en myt som tur ar. farga pa du.

Plopps80 skrev 2013-04-04 15:20:56 följande:
    Jag är rödhårig. Ja jag färgar håret. Nu börjar det se bedrövligt ut. Skulle behöva färga det men oroar mig då alla viktiga organ och sånt utvecklas nu och fram till v.10. Trivs inte med utväxt och råttfärgat hår. Vågar man färga? Funderar på att stå ute när jag applicerar då blir det ju inte så starka ångor. Har ont av den lukten i vanliga fall och nu käns det tvärfel att stå i de ångorna!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

vilken kul tavlong *lol*

mina foraldrar har 8 4veckorsvalpar jusr nu. raknas det?*vinner*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

[quote=6KAM 9439943][quote-nick]abban skrev 2013-04-06 23:16:16 följande:[/quote-nick]Jag mådde illa förut  och testade mig då och de va väldigt tidigt och sen gjorde jag cb digital för tre dagar sen och då stog den 2-3 veckor gravid och jag har ju bim i morgon så mkt hormon i alla fall och de känns ju skönt men jag nojjade med dom andra två ända tills dom kom ut fast jag kunde ändå njuta efter kub testet.[/quote]

ÄR det två så blir det mer hormon

• MissKaos
    LillaBulan skrev 2013-04-07 17:17:59 följande:
    Tittar in en sväng igen. Är det någon som äter medicin under er grav? Kommer ni sluta isåfall under tiden? Själv äter jag antidepp och en antipsykotisk men vill få bort den sista först och främst då jag är livrädd för att det ska hända något.

Ne, men jag är sjuksköterska och jobbar inom psykiatri/beroende vård.
    Det du ska göra är att prata med din psykiatriker när du börjar planera att bli gravid. FInns en uppsjö olika preparat att välja på så det är omöjligt att svara på din fråga. Din läkare får göra en plan med dig beroende på typ av medicin, risker med utsättning osv.
  • MissKaos

Grattis!!!

babylängtan20 skrev 2013-04-08 17:44:33 följande:
    så glad så jag tror jag spricker snart :DÅH vilket mirakel och vilken glädje när jag såg detta :D nu känns de verkligen som vi plussat :)

• MissKaos

Jag gick upp 16 till sista vägningen men sen small det till! Vägde över100kg i slutet. Normalvikt 60-65. Instrurade spunning till två v före bf. Gissa vattenmängd? Hade nu gått upp innan grav pga hormonbeh, skada och ett mf..

Jag tror även ålder spelar roll, men röra sig om man kan och äta en vettig baskost sæ man inte byter ut mat mot godos/fikabröd är nog smart. mon mellis idag en croiasant och smothie på bara frukt borde ju varit en macka.

Tänk på fruktsockret bara om man har tendens för diabetes.

babylängtan20 skrev 2013-04-09 12:53:41 följande:
    de är vi nog alla men mellan 15-20 kg är normalt utöver det beror det nog på hur mycket fostervatten man har vad bebisen väger och vad man stoppar i sig för olämpliga saker . t.ex. att äta för två är en myt men däremot ska man äta en extra frukt osv. och de som bara äter skräpar och går upp rnt 30 ja då får man ju skylla sig själv lite ist för att bara att godis och mycket annat dessutom inte rör på sig kan man ju ta en frukt istället :)

JAG VÄÄÄÄGRAR gå upp 30 kilo och det kommer jag inte att göra så länge jag tänker på vad jag stoppar i mig och att jag dessutom rör på mig :)

• MissKaos

Jag forsoker acceptera känslan. Jag är orolig. Sen forsoker jag tänka att jag inte kan påverka det. Sysselsat5er mig pa jobbet, går och tranar som vanligt osv. Och skriver har

Crissie skrev 2013-04-10 17:06:39 följande:
    Hej på er! Här är en till som väntar och längtar efter en liten i december! Är överlycklig över plusset men tyvärr är oron för missfall hemskt stor. Hade ett ma i höstas. Hoppas få lite råd o stöd hos er andra för att hantera oron. Hur gör ni andra oroliga för att inte må jättedåligt av oro? Försöker själv tänka positivt, att det kommer att gå bra, men det är tyvärr lättare sagt än gjort ibland.

• MissKaos

Jag forsoker acceptera känslan. Jag är orolig. Sen forsoker jag tänka att jag inte kan påverka det. Sysselsat5er mig pa jobbet, går och tranar som vanligt osv. Och skriver har

Crissie skrev 2013-04-10 17:06:39 följande:
    Hej på er! Här är en till som väntar och längtar efter en liten i december! Är överlycklig över plusset men tyvärr är oron för missfall hemskt stor. Hade ett ma i höstas. Hoppas få lite råd o stöd hos er andra för att hantera oron. Hur gör ni andra oroliga för att inte må jättedåligt av oro? Försöker själv tänka positivt, att det kommer att gå bra, men det är tyvärr lättare sagt än gjort ibland.

• MissKaos

Kram. Asjobbogt.

skelletta skrev 2013-04-11 07:25:20 följande:
    Hej vill bara säga att jaag lämnar gruppen fick MF i går :( hoppas ni slipper det ha det gott 

• MissKaos
    Buzan skrev 2013-04-11 13:22:17 följande:
    Repan: Skit också! Får man inte äta Parma på pizza som varit i ugnen? :S Det har jag gjort två ggr nu, senast i måndags. Fan!

Jo om den har varit i ugnen ok samma med rökt lax.
Svar på tråden December bebis 2013