• MissKaos

December bebis 2013

Mensvärk när kjag gick för att köpa lunch. Börjar som på mitten av magen sprider sig sedan utåt. Känns knepigt.. ngn som känner igen?
    Kankse får livmodern töjja sig mkt nu när bebisen växer snabbt -kanske ännu mer iom att magen sjönk ner så mkt i helgen? Ny form lixom...
    Minns inte detta från sonen, men tiden går och minnet Tja, vad ska man säga? *rodnar lite*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mirella85 skrev 2013-09-09 15:28:59 följande:
    Jag är helt spänd och hård om magen idag och har ont precis som mensvärk kan kännas fast överallt på magen. den lille har inte alls varit lika livlig idag men har ändå känt av honom lite..
    Jag hoppas det släpper snart eller så kanske han håller på fixera sig eller nått för senaste dagarna har han verkligen sparkat mig rakt i revbenen. och jag fick en stor puff nyligen som gjorde mig lite lugnt i med så lite känt av honom..

jag minns inte heller hur det var med min son:/ minnet sviker en verkligen

Funderade med på om det vart fixering på G. Minns att det ilade i bäckenet med sonen. Men det gör det inte nu. Har heller ingen känsla av bowlingklot mellan benen.. Min bebis kanske bara skojjar lite med mig?

Drömmde en massa inatt. Världen skulle gå under. Vi var hemma hos mina föräldrar. Och så såg vi en gud som gjored ngt så det skulle bli två jordklot istället? Och fd grannen som inte har bott där på 15 år minst kom det en ambulans till, och så spärrade dom av vid deras hus. Han bodde ihop med en man, fast han var gift med en kvinna. Jag fick gå in där iaf och hämta honom ist för att han skulle med ambulansen. Sen skulle vi till en annan granne och ha möte om vad som hände... Trött när jag vaknade! Konstigt nog var det inte så otäckt. Jag var mest ledsen för jag ville vara hemma i mitt hus istället.. 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min mamma tjatar om att jag inte FÅR gå över tiden för stackars barn bli fött nära julaftom hon är född i december och vet minsann hur jobbigy det är. Sa till henne. Jag blir ledsen och stressad av det. Jag gick övet skitlänge sistm 16dgr. Går ju inte påverka så varför tjata?

• MissKaos

Nästs gång kanske man skulle svara att dom var väldigt osäkra på antalet barn på ul..

Ireth81 skrev 2013-09-09 19:15:28 följande:
    Plopps80 klart det är... finns ingen annan rimlig förklaring..

Så imorgon så promenerar du in med magen ännu mer i vädret och huvudet högt för du är banne mig gravid och stolt över det!!!

• MissKaos

V16.

Stackars din kompis fy fy.

FiaFunderar skrev 2013-09-09 22:17:45 följande:
    Jag har en bästa vän som är som min syster. Vi har pratat nästan varje dag i 15 års tid...

Idag fick hon höra av läkarna som vårdar hennes pappa att han inte har långt kvar nu... Hon vet inte vad det innebär säger hon men hon vill ju att det går fort nu, hur hemskt det än låter.

På måndag har hon tid för ultraljud då hon är i vecka 20. Hon vill fråga om könet då BARA för att kunna tala om för "morfar" vad hans tredje barnbarn blir. (Han har sagt att han är nyfiken)

Hoppas de talar om för henne. De är ju inte direkt kända för att vilja berätta kön på vrinnevi.

Men ni som vet kön på era småttingar i magen. Vilken vecka var ni i när ni fick reda på det?

Det är så sjukt sorgligt det här så jag kan inte sluta gråta! Hoppas hon hinner berätta för honom...

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-09-10 06:35:02 följande:
    Miss kaos bra svar förstår att du blir ledsen när din mamma stressar dig! Sånt orkar man inte med Vägde mig idag. 1,9 kilo upp på 14 dagar. Alldeles för mycket. Ska jag hålla på att gå upp 1 kilo varje vecka slutar jag på 30 kilo plus även denna gången. i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... 17 kilo plus. Klänningen börjar bli tight. Orkar inte bryta ihop i alla fall. Vad förändrar det? Suger åt mig både vätska och fett vad det verkar. Barnet har ju en tillväxtperiod också. Ja jag vet inte. Äter inte massor iaf. Uch uch.
    Ja, jag kan ju inte gärna påverka när barnet föddes. Hon tjatar även om hur nooooga hon var under sina graviditeter. Och hur lite hon gick upp.. Hon födde förtidigt. JAg hade kolik. Lilbrorsan haed problem med andningen och dom vist einte om han fick hjärnskador pga syrebrst innan han var rätt stor. Min unge föddes å Bf+16. Han hade apgar 10-10-10 och var hälsan själv. ser då inte riktigt fördelen med hennes modell.. sen var hon dessutom sjuk med påssjuka och div under grav med min bror så hon var sjukskriven i princip hela t iden. Jag går heller inte upp i vikt med påssjuka och halsflusss. Då kan man ju inte svälja. *självdör* Har iaf sagt till henne nu och jag vet att hon inte menar sngt illa.

Stressmoment 2: Jag vill att vi ska sätta igång med ombyggnaden NU. Maken jajaja.. Vi hinner till december. Jo men jag vill ha klart med tapeter etc längre innan. Vill ju köpa säng ( så en av oss kan sova där så slipper alla var alika trötta..) och få in garderob, tvätta och lägga in lakan och kläder etc i den, bädda spjälisen få upp gardiner etc.
    Därtill skulle jag vilja fixa iordning i vår klädkammare och det vill ju mannen med. Men då måste ju det där rummet vara klart så jag kan ställa in barnets saker där. Nu ligger spjälismadrasserana /två pga att botten är väldigt låg även i högsta läget) i klädkammaren. Babysitterns står där. Täcken, kuddar lakan ligger i en plastsäck därinne. Får vi barnrummet iordning åker det in där så jkan jag plocka ut allt ur klädkamamren.. Om vi ska upp med nya ELFA hyllor därinne krävs ju det! Vill även sortera ut där och kasta.
    Ja, ni fattar.. Och han tycker det räcker att vara klar med rummet innan dec. HALLÅ!! Bf 7712.. Lär ju inteorka så mkt på slutet även om det sannolikt blir övertid denna ggn med..
  • MissKaos
    Em me skrev 2013-09-10 08:37:53 följande:
    Nu behöver jag lite hjälp, läste på nätet om vad som behövdes i klädväg och snubbla över att en vinterbebis ska ha långärmad bodies med kofta eller tröja över, strumpbyxor och byxor inomhus! Blir han inte för varm med så många lager? Nu känner jag mig helt förvirrad, hur ska jag klä min son? Borde väll kunna känna de på honom eller? Och jag har bara tunnare overaller, inga fleece windstoper grejer, men har både en jätte åkpåse till vagnen och en sån med armar som är jätte varm, borde väll räcka, tänker att man alltid kan ha med en extra filt om inte annat? Sen undrar jag om det är rätt tvättmedel jag köpt med, color sensitive via..

Jag hade inte satt på så mycket. På min son (som ju är en vinterbebis) hade jag mjukisbyxor och body + strumpor. Eller ngn heldress + sockar eller tossor. Jag tyckte tom han blev rätt varm i "hängslebyxor" typ sparkbyxor i plysch med body under.. Är ju olika hur varm man har inne med såklart. Hos vissa bekanta fick jag klä av hono mtill bara bocy och sockar..Hos mamma och pappa klädde jag på honom lite mer dom har inte golvvärme som vi och ett antal grader kallare inne.  Vi har ett sån´t där babygum med mjukt underlägg  vi använde bara själva botten i börja. La det på en matta och sen kunde han ligga där. Hade han sin kudde så sova han där ibland med en filt på. Eller i liften till vagnen den var lagom att bära runt på i början.
    Kofta har jag inte ens köpt ngn. har en fleece tröjja om det är kallt så man vill ha ngt under overallen. Kankse köper jag EN kofta just om man är hos någon som har 16grader inomhus eller så...

Extra filtar är kalasbra! Oftast klär folk sina barn förvarma. Hemskt att se småttingar osm är helt röda i ansiktet och gråter av värmen. Små barn kan inte reglera tempen själva, dom får feber om man tar på fö rmkt. Och ja det är enkelt att känna hur varmt barnet är. Bara att stoppa handen i nacken på bebisen!
  • MissKaos
    Em me skrev 2013-09-10 09:07:30 följande:
    Tack , det lät mer logiskt ! Fick lite panik då jag trodde jag hade allt, nu kan jag va lugn igen:) jag är ganska frusen av mig så ska nog inte klä han efter mig^^.

Hur var det med tvättmedel då? Via color sensitiv, rätt?

Blir nog bra Jag kör ngt parfymfritt sensitiv det första. Som allergigker och med exem kan jag använda det tvättmedlet. Däremot ariel -ska det vara rent, ska det var Ariel ska det vara allergi ska det vara Ariel.. Inget sköljmedel hade jag i början
    Tror det lättaste är att använda ett och samma tvättmedel samma olja etc hela tiden. reagerar dom då vet man iaf var man ska börja leta efter error.
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-09-10 09:14:13 följande:

Har haft alla möjliga sköljmedel och tvättmedel willys, coop m.m. har aldrig brytt mig om att köpa allergivänligt tror man kan skapa allergier. Så ditt tvättmedel blir säkert pefekt.Solig

Protest.
    Googla runt lite. Alla vetenskap talar emot att göra så, man kan ju använda olika men man kanske inte behöver göra det det första man gör... Tror att så länge man håller sig till ETT så man vet vart man ska leta "felen" sas om man får en exem unge så är det ok. Sen är olika tvättmedel olika allergena.
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-10 10:29:59 följande:
    Hade inte jag heller gjort innan Behöver ha en syskonvagn ovh den sitter de som på tåg medans babytravel Dublin sitter de bredvid varandra. Det kommer bara va 20 månader mellan mina små underverk ♥ å då känner jag att det behövs en vagn som båda får plats i låter bra med en emmaljunga för din del. Är ett bra märke
    Phil Teds ser ju väldigt bra ut. Jag hade velat ha ett "tåg" om jag skulle haft syskonvagn. Men jag bor i Göteborg och åker mkt spårvagn. Svårt att f på de breda vagnarna och i högtrafik kan man då få stå och vänta flera spårvagnar innan man kommer på för attt det är fult alt kommer gammla vagnar..  MEN hade jag bott mer utanför och inte åkt så så ser det ju mysigare ut med de där barnen sitter bredvid varandra och komunicerar (slåss??) Om inte annat för att båda barnen har ordentlig utsikt när dom blir så stora att det är viktigt att se!
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-09-10 11:18:29 följande:

fick se min gamla journal och det var riktigt kul att jämföra

AHA! Det är DÄR ni kollar! Jag fick ångest över att alla mindes. Jag minns bara att jag var normal öch följde min kurva..
Svar på tråden December bebis 2013