Plopps80 skrev 2013-09-10 06:35:02 följande:
Miss kaos bra svar
förstår att du blir ledsen när din mamma stressar dig! Sånt orkar man inte med
Vägde mig idag. 1,9 kilo upp på 14 dagar. Alldeles för mycket. Ska jag hålla på att gå upp 1 kilo varje vecka slutar jag på 30 kilo plus även denna gången.
i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... 17 kilo plus. Klänningen börjar bli tight. Orkar inte bryta ihop i alla fall. Vad förändrar det? Suger åt mig både vätska och fett vad det verkar. Barnet har ju en tillväxtperiod också. Ja jag vet inte. Äter inte massor iaf. Uch uch.
Ja, jag kan ju inte gärna påverka när barnet föddes. Hon tjatar även om hur nooooga hon var under sina graviditeter. Och hur lite hon gick upp.. Hon födde förtidigt. JAg hade kolik. Lilbrorsan haed problem med andningen och dom vist einte om han fick hjärnskador pga syrebrst innan han var rätt stor. Min unge föddes å Bf+16. Han hade apgar 10-10-10 och var hälsan själv. ser då inte riktigt fördelen med hennes modell.. sen var hon dessutom sjuk med påssjuka och div under grav med min bror så hon var sjukskriven i princip hela t iden. Jag går heller inte upp i vikt med påssjuka och halsflusss. Då kan man ju inte svälja. *självdör* Har iaf sagt till henne nu och jag vet att hon inte menar sngt illa.
Stressmoment 2: Jag vill att vi ska sätta igång med ombyggnaden NU. Maken jajaja.. Vi hinner till december. Jo men jag vill ha klart med tapeter etc längre innan. Vill ju köpa säng ( så en av oss kan sova där så slipper alla var alika trötta..) och få in garderob, tvätta och lägga in lakan och kläder etc i den, bädda spjälisen få upp gardiner etc.
Därtill skulle jag vilja fixa iordning i vår klädkammare och det vill ju mannen med. Men då måste ju det där rummet vara klart så jag kan ställa in barnets saker där. Nu ligger spjälismadrasserana /två pga att botten är väldigt låg även i högsta läget) i klädkammaren. Babysitterns står där. Täcken, kuddar lakan ligger i en plastsäck därinne. Får vi barnrummet iordning åker det in där så jkan jag plocka ut allt ur klädkamamren.. Om vi ska upp med nya ELFA hyllor därinne krävs ju det! Vill även sortera ut där och kasta.
Ja, ni fattar.. Och han tycker det räcker att vara klar med rummet innan dec. HALLÅ!! Bf 7712.. Lär ju inteorka så mkt på slutet även om det sannolikt blir övertid denna ggn med..