• MissKaos

December bebis 2013

Buzan skrev 2013-04-11 13:22:17 följande:
    Repan: Skit också! Får man inte äta Parma på pizza som varit i ugnen? :S Det har jag gjort två ggr nu, senast i måndags. Fan!

Jo om den har varit i ugnen ok samma med rökt lax.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag får mycket mer mol efter ca 5km löpning. Samma med sppinnong. Gör inte ont men idag tankte jag

"Ska mensen komma snart?" automatisk tanke. Orkar mindre nu, haller lagre tempo. Tänk att jag instruerade spinning till tva v före ng med sonen. Nu seg o v 6..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag får mycket mer mol efter ca 5km löpning. Samma med sppinnong. Gör inte ont men idag tankte jag

"Ska mensen komma snart?" automatisk tanke. Orkar mindre nu, haller lagre tempo. Tänk att jag instruerade spinning till tva v före ng med sonen. Nu seg o v 6..

• MissKaos
    Liten08 skrev 2013-04-11 21:47:52 följande:
    Weeeeiiihoooo! Idag såg vi ett litet hjärta och helt i fas med mina beräkningar :) nu hoppas jag att den lille lille pricken vill växa och må bra därinne :))) helskön bm fick vi träffa, ung ch glad och kompetent kändes hon. På informationen sa dom: håll er borta från FL. Minsambo bröt ihopi ett skratt :/ :)

JAg har alldrig förstått mig å folk som frågar saker som "jag har skitonti magen och blöder, är gravid i v20 vad ska jag göra har någon varit med om detta?"
    Fråga FL, eller åka till sjukan? Obestämd
    Däremot tycker jag det är jättekul med en sådanhär tråd och innan var det ju spännande att analsyera gravtester etc.. Och slippa känna sig som den enda fixerade dåren på jordens yta!
  • MissKaos

Kram!

babylängtan20 skrev 2013-04-12 21:12:38 följande:
    har haft de omväxlande hade samma i dec som slutade i ma feb :(

nej jag har absolut inte ont alls tack o lov för det :)

nej ja vågar inte göra gravtest jag avvktar ett tag och ska boka ett för nästa eller näst nästa vecka iaf

• MissKaos
    frånochmeddu skrev 2013-04-13 15:51:48 följande:
    Alltså. Är det någon i denna tråden som absolut inte har några symtom förutom trötthet? Jag har verkligen inga symtom alls, bara trötthet. Har i tidigare grav (slutat illa) mått SKIT. Spytt, sovit, spytt, sovit, spytt osv.. Men nu känner jag inget. Inte alls. Var på VUL förra veckan, trodde att jag var i minst 6+4- beroende på min cykel.. Han såg bara en hinnsäck, inget annat.. Vad jag vet. Trodde då att jag var i 6+0.. Så, har någon annan det såhär? Är det normalt att inte se ett embryo i vecka 6+0? Förlåt för alla frågor.. Men känner mig ensam i att inte ha några symtom alls! Känns inte som om att det bådar så gott.

Man får väl fråga hurmkt man vill! Det är väl det som är bra med en grupp Att man har ett ställe att prata om allt som alla andra tröttnar på att lyssna på.. Har tyvärr inget svar på dina frågor, har inte enda aning. Det jag hittade här på Fl om v 6:

Vecka 6

Kroppen: Du kan känna av graviditetssymtom som yrsel och bli lite darrig i benen emellanåt, särskilt om du har stått länge eller reser dig häftigt. Brösten kan ömma lite och bli en aning större. Det är också vanligt att man blir väldigt trött. Du kan få lite pormaskar i ansiktet till följd av hormonerna. Du bör avstå från alkohol och rökning från och med nu. Alkohol, nikotin och andra droger är extra skadliga tidigt under graviditeten, då det är en väldigt känslig period.
    Det är även dags för dig att ta kontakt med barnmorskemottagningen.

Embryot: Embryot växer cirka en millimeter om dagen. Det är lika stort som en ärta, det vill säga tre-fem millimeter. Det har fortfarande en svans som senare blir till ben. Embryot utvecklar det som ska bli nervsystem, det visar sig nu i form av tunna trådar. Fosterhinnorna har bildats, men än så länge finns inte mycket vatten att tala om.
    Kroppens organ börjar bildas på allvar, stämband och underkäke börjar ta form. Innerörat skapas, hjärtat slår med en kammare och munöppningen är skapad. Nu skapas en skiljevägg i hjärtat, navelsträngen, lungor, bukspottkörtel, sköldkörtel och lever.

• MissKaos

Vecka 7 startar nu +3kg, imponerande nästan allt på magen.
    Vecka 7. Jahopp..

• MissKaos
    ch12 skrev 2013-04-14 16:22:12 följande:
    Misskaos, det syns ju verkligen på dig. Fint!! Jag som trodde det bara var jag som kände mig "större än jag borde". Har köpt mamma jeans idag känns ju knäppt när man är 6+2 men jag klarar inte av när det trycker på magen. Ska lägga upp bild när jag får möjlighet.
    Med första barnet var det helt rökt i v 8 med vanliga byxor, hade varit fint väder innan så jag hade haft kjol etc och inte  hur mkt jag hade svällt upp. Dån fick jag panikköpa byxor, svindyra, nu köpte jag lite snabbare..
  • MissKaos
    Chagot skrev 2013-04-15 06:24:16 följande:
    Babylängtan20: när du fick mf, får/ fick du rosa flytningar då? Eller hur upptäcktes de:-/
    Mitt första mf började som mens sen gjorde det ont ffa i "framfogen" och sen kom klumpar och kraftigt ont som mesnvärk fast mkt mkt mer. Och blodbad. Var nog ca BIM+14dgr. Minns inte om det gjorde ont efteråt etc detta var förra sommaren.
    Mitt andra mf kom först bara lite rött på pappret sen började det blöda nästan meddetsamma och efter ngn dag kom klumparna. Det var före BIM (hade dock fått pos gravtest). Hade inte lika ont då som gången innan. Fick ont efteråt i ryggslutet och som mensvärk -vid kontroll var det tydligne samandragningar efteråt.  Detta var cykeln innan denna grav.
  • MissKaos

JO! Med sonen blödde jag med, ganska mkt fast det kom från tappen och var då helt ofarligt.

Svar på tråden December bebis 2013