Inlägg från: Annaa1988 |Visa alla inlägg
  • Annaa1988

December bebis 2013

Eyeonly skrev 2013-07-23 09:33:33 följande:
    Åå dom är så sjukt fina , har oxå kollat på dom :) undra hur länge dom kommer sova lunch gör ditt barn de än ?
    Ja, hon gör det. Oftast, men jag tror hon kommer ha slutat tills i december.
    Jag tänkte köpa en billigare vagn först, men så slog det mig att Donkeyn går att göra till singelvagn och funkar väldigt bra i snö vilket gör att det ändå är ett bra köp om nu bara syrran vill åka vagn i ca 6-7 månader :)

Jag har en BUgaboo CAM sedan innan och det är den enda vagnen min dotter accepterat, och det pga den ergonomiska sitsen :) 
  • Annaa1988
    cupcakekiller skrev 2013-07-23 11:46:34 följande:
    VI SKA FÅ EN FLICKA! Magkännslan stämmde även denna gång. Rul gick bra och vi har fortfarande samma bf, 12/12 och hon var 23cm lång. Är i v.20 (19+4) idag. Nu kan jag äntligen slappna av lite! Laddar upp en bild senare när jag sitter vid datorn :)
    Då har vi samma BF :) Grattis!
  • Annaa1988
    MariaOchNiklas skrev 2013-07-23 20:43:17 följande:
    Viktor och Julia är de namn vi kunnat komma överens om än så länge. Vi har ju redan en Freja och båda passar bra till det. Men vi hinner säkert ändra oss många gånger innan december
    Freja, vilket vackert namn :) Det heter min yngsta!
  • Annaa1988
    Elsapelsa11 skrev 2013-07-23 19:45:37 följande:
    Vår dotter kommer också vara 2 år och 3 månader. Så vi har funderat fram och tillbaka om det behövs syskonvagn. Men jag tror det blir en sån då jag inte har körkort och ska jag ta mig någonstans själv med båda är det rätt skönt att kunna sätta en sprallig storasyster i vagn med. Jag drömmer om en Donkey, men får se lite vad vi kan få för vår nuvarande vagn som jag förövrigt är jättenöjd med (brio go). Det är bara så mycket pengar och de hade vi egentligen hellre lagt på annat.:) Sen är ju frågan hur länge det behövs syskonvagn... då är ju visserligen donkeyn bra som Anna1988 skriver eftersom den blir singelvagn också. 

Men jag ser att du nog är ute efter en rejälare vagn. Har själv inte hört talas om nordic cab men ska googla direkt (nyfiken:))! 
    Ja, jag har ju Bugaboo redan och är så otroligt nöjd. Har varit sugen på en donkey länge nu, så jag passar på! Kommer sälja CAMen inan så blir det intedyrt :)
  • Annaa1988
    Elsapelsa11 skrev 2013-07-23 22:28:14 följande:
    Ja blir det donkey hoppas jag få sålt go'n innan så det finns lite startkapital. :) 
    Det får du! Vad har du för färgkombo?
  • Annaa1988
    Repan skrev 2013-07-24 10:07:02 följande:
    Vilken Go har du? Vi funderar på om vi ska köpa en begagnad Go eller en ny 2013 med framhjulsfjädring - de verkar tyvärr inte säljas begagnat direkt än :)
    Jag hade köpt en -13, eftersom dukan byta till vinterdäck :)
  • Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-24 10:21:22 följande:

Snacka om att ha fått negativa kommentarer!!! Freddie Mercury var ju bög... "Tänk om han blir bög". "Haha ungen ska ju bli bög"... Blir så förbannad. Det är ett oskyldigt barn dom pratar om och blir han det så blir han. Och varför skulle han bli bög för att han heter Freddie?
    Ja, varför skulle han bli det? Sitter hans sexuella läggning i namnet eller?
    Det är ju ungefär lika korkat(och extremt obildat) som att säga att de blir bögar av att leka med en docka eller ha ett rosa plagg.. Folk alltså!
    Freddie är ju superfint! 
  • Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-24 19:42:16 följande:
    Tack för alla svar ang de dumma (jävla) kommentarerna jag fått ang namnet Freddie. Skulle glatt visa ulj bilderna för min moster. Hon tittade knappt utan sa med allvarlig min "tänk om han blir bög då". Vet inte om det var pga namnet eller att det var en pojke i magen. Hon blev besviken för hon ville att det skulle vara en tjej till. Jag är djupt besviken på henne. Kompisens man retar alltid mig för att jag gillar Freddie Mercury och kan inte för sitt liv förstå hur man kan döpa ett barn efter honom. Han och hans son retar mig och säger att barnet kommer bli bög eftersom han ska heta Freddie. De har en väldigt rå jargong jag är van men givetvis sa jag till och sa till min kompis att jag tog illa upp. För mig är alla lika värda. Jag älskar Freddie Mercury för att han stod för den han var. Han var manlig men hade en väldigt feminin sida. Han ville gärna klä sig i kvinnokläder och så i privatlivet. Beundrar honom för att han stod upp för sig själv. Har sett alla dokumentärer om Queen och läst böcker och allt som finns på nätet. Han fachinerar mig och är min store idol. Skulle min son bli homosexuellt bryr jag mig inte ett dugg bara han är lycklig. Det är bara så dumt att anse att ett namn skapar sexuell läggning.
    Ja, så dumt av dem. Jag blir glad av att du står på dig!
  • Annaa1988
    cupcakekiller skrev 2013-07-24 19:57:59 följande:
    Fattar inte grejen om ens son blir bög.. Vem bryr sig, bara barnet är lycklig och mår bra, jeeez. Appropå det så passade min mamma sonen häromdagen och hade en vän där, vännen hade sagt typ "Ååh vad söt han är, han kommer få så många tjejer när han är äldre!" Mamma hade svarat "Ja eller killar, vi får väl se" hennes kompis hade blivit tyst först och sen sagt "Nä men det vill man väl ändå inte!"... Bör tilläggas att de är båda 45 år och lärare, tycker att sånna ändå borde vara lite mer öppensinnade men nä!
    Sådär svarar jag alltid när folk säger att grabbarna kommer att jaga efter mina tjejer "ja, eller flickorna kanske, vet vet".. Haha, de blir så paffa!
Svar på tråden December bebis 2013