• Kakmonster

Vad tycker ni hundägare som inte plockar upp bajset efter er hund nu då?

Det är så äckligt ute nu! Överallt ligger det utsmetat och äckligt hundbajs! Tror ni att bajset försvinner bara för att snön gör det? Nej, nu ligger bajshögarna som spön i backen efter alla bajsningar i snödrivorna i vintras.
    Vad har ni, som faktiskt inte plockar upp efter er hund, för åsikt om dettta? Helt ok, eller? Fy fan.

• Svar på tråden Vad tycker ni hundägare som inte plockar upp bajset efter er hund nu då?
  • Gunilla 044
    Tjolinti skrev 2013-04-16 17:43:25 följande:
    Två hundar, plockar alltid upp. Jag blir sjukt förbannad på all bajs som ligger ihela området här var jag bor. Jag har även en lista på hundägare  området som jag sett från fönstret att de inte plockar upp så ser jag dem ute så håller jag extra koll för jag vill plocka jävlarna på bar gärning ute och skälla ut dem. Jag har sagt till någoon från balkongen och då fick man ursäkten att de hade glömt påsar så jag sprang in och kastade ner lite påsar. En gång så skrek min man efter en idiot som inte plockade upp efter sin hund, han total ignorerade att min man skrek efter honom, han skrek liksom att han kan få en påse av oss om han nu inte har en. Men han bara gick och sket i oss....

Men fan jag måste berätta om en sak som jag skäms över. När jag rastar mina hundar går jag först en runda på gräs och liknande så hundarna bajsar, sen kan jag gå ut i villa områden. Vad händer, jooo min hund som 10 min tidigare bajsat en fin och normal bajs bestämmer sig för att få diarre och bara skiter ner hela gatan. Inget som gick att plocka upp. Då skämdes jag :S Men inget jag kan göra något direkt åt.
    Ha ha,vilken otur,men hoppas alla förstod,svårt att plocka upp då.
  • sötare

har för mig att det e böter på att inte plocka upp skiten dock så måste det kunna bevisas att det var just den hunden å ägaren

• amia01

Ok, en fördel med att bo på landet . Rastar mina hundar på stor tomt, eller i skogen, plockar aldrig upp någon skit efter dom, och lovar att ingen bryr sig.

• EJL

Blir så jävla förbannad på dessa äckelhundägare (inne i stan) som inte plockar upp efter sig! Har själv hund och plockar ALLTID upp efter honom. Håller på att explodera när min hund råkar få andra hundars bajs på sig, eftersom folk inte plockar upp. Ser jag någon som inte plockar upp skiten så ska dem få sig en rejäl utskällning. Tyvärr har jag inte sett någon som inte tar upp... Ännu!

• Jättekul
    EJL skrev 2013-04-16 21:10:00 följande:
    Blir så jävla förbannad på dessa äckelhundägare (inne i stan) som inte plockar upp efter sig! Har själv hund och plockar ALLTID upp efter honom. Håller på att explodera när min hund råkar få andra hundars bajs på sig, eftersom folk inte plockar upp. Ser jag någon som inte plockar upp skiten så ska dem få sig en rejäl utskällning. Tyvärr har jag inte sett någon som inte tar upp... Ännu!
  • Turkfästmön

Är det inte ganska miljöovänligt att slösa massa plastpåsar på att plocka skit? Undrar bara. Själv går jag bara på ställen det inte stör någon att hunden skiter.

• Sölve
    Turkfästmön skrev 2013-05-29 21:42:53 följande:
    Är det inte ganska miljöovänligt att slösa massa plastpåsar på att plocka skit? Undrar bara. Själv går jag bara på ställen det inte stör någon att hunden skiter.
    Man får väl väga för och nackdelar. 
    Hellre åtgång på plastpåsar än bakterie och parasithärdar överallt där folk vistas.  
  • Hejhoppsan

För att ytterligare hålla igång en gammal tråd; VARFÖR plockar en del hundägare upp skiten, men slänger den ihopknutna påsen på marken!?!?!? Då är det väl för sj-tton bättre att inte plocka upp alls, så får i alla fall väder och vind göra sitt.

• Planritning

Fy farao, nu drar jag upp denna tråden igen eftersom jag precis gått mitt på trottoaren inne i stan och råkat trampa i kanske världens största hundbajskorv. Hade tillfälligt ögonen på någon jag skulle träffa och trampar med mina nya skor i skiten. VARFÖR plockar folk inte upp efter sig??

• Pape

Orkade inte läsa igenom alla svaren i tråden, men fattade i de första att man antar att alla hundägare beter sig så. Men det är inte så. Jag själv påpekar mer än gärna när någon jag ser inte bryr sig om att plocka upp. Men jag tror att dessa människor säkert även spottar ut tuggummin och kastar annat skräp på gatan med. Det skulle jag inte heller göra pga att ett tuggummi kan fastna i näbben på en fågel, under en sko eller under en tass. Skräp ska inte heller ligga på trottoarer eller i parker utan i en soptunna.. Men vissa är så himla lata och respektlösa..

• Snutten6

Min hund skiter alltid i skogen eller inne i buskar.
    Tänker inte kräla för att plocka upp skiten
    Skiten försvinner på ngr dagar så länge det inte är frost.
    Frost gör skiten hår och ofarlig.
    Regn tar bort skiten tidigare.

Hundar som skiter på gator och torg samt där barn leker, dessa ägare skulle 
    få gå barfota i hundskiten.

• tobbe01

Hur vanligt är det med hundskit på trottoarer inne i städers centrum? Att lyckas hitta en och sedan också KLIVA i den är en bragd. Köp en lott.

• Snutten6
    tobbe01 skrev 2014-12-09 07:59:09 följande:

Hur vanligt är det med hundskit på trottoarer inne i städers centrum? Att lyckas hitta en och sedan också KLIVA i den är en bragd. Köp en lott.

Var i går i stan och såg två skitar på mindre än 300 meter
    Det som irriterar mig mäst är när hundar skiter i parker, lekplatser och frilufsområden/mark.
  • tobbe01
    Snutten6 skrev 2014-12-09 08:08:44 följande:
    Var i går i stan och såg två skitar på mindre än 300 meter
    Det som irriterar mig mäst är när hundar skiter i parker, lekplatser och frilufsområden/mark.
    Du kanske bor i en riktig håla? Rastar folk sina hundar på lekplatser där du bor? Vilka idioter. 
  • Snutten6
    tobbe01 skrev 2014-12-09 08:13:33 följande:
    Du kanske bor i en riktig håla? Rastar folk sina hundar på lekplatser där du bor? Vilka idioter. 
    Var i Stockholm för ngr veckor sedan.
    Där sket hundarna på gräsmattan utanför Vasamuseet, parken bakom Stureplan och på kajen på väg till Djurgårdsbron.
    Behöver inte bo i en håla för hundar är skitnödiga i alla städer. 
  • Snutten6
    tobbe01 skrev 2014-12-09 08:13:33 följande:
    Var i Stockholm för ngr veckor sedan.
    Där sket hundarna på gräsmattan utanför Vasamuseet, parken bakom Stureplan och på kajen på väg till Djurgårdsbron.
    Behöver inte bo i en håla för hundar är skitnödiga i alla städer. 
Svar på tråden Vad tycker ni hundägare som inte plockar upp bajset efter er hund nu då?