Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Han vill inte behålla barnet!

Hej! Första gången jag skriver här så hoppas det blev rätt :) Nu är det så att jag är i en riktigt jobbig sits.. För en vecka sedan fick jag veta att jag är gravid, helt oplanerat trots preventivmedel! Jag själv har inte tänkt på att skaffa barn så himla mycket men min magkänsla den senaste veckan har varit att behålla det, abort känns inte rätt för mig. Sambon blev glad först men chockad såklart som jag, under dagarna som gick ville han behålla det och var hur positiv som helst.. Men för någon dag sen ångrade han sig helt och känner sig nervös och inte redo.. Jag känner mig riktigt besviken och kluven, vill ju att vi båda ska vilja det lika mycket! Tar jag upp det med honom och försöker diskutera blir han mest arg.. Går inte riktigt att prata med honom om det känner jag. Jag tror inte vårt förhållande kommer hålla om jag gör abort, men vet inte om jag vill vara ensamstående mamma iheller?! Någon som kanske har varit i samma sits och vill berätta lite hur ni gjorde och vad som hände? Kan berätta att vi båda har jobb, hus tillsammans och är 22 och 26 år gamla..

Svar på tråden Han vill inte behålla barnet!