• lövet2

Ständigt missnöjd och gnällig 3 månaders..:(

Har du prövat att äta mjölkfritt några dagar? Såvida du inte har någon last som stör hans mage (CocaCola, bruna bönor, vitlök eller liknande), så ligger alltid mjölk närmast till hands. Det är rätt vanligt att spädbarn inte tål mjölkprotein. Testa, för det blir ju knappast värre i alla fall!

• lövet2
    Careng skrev 2013-05-22 10:47:42 följande:
    Ätit mjölkfritt i 2 veckor, utesluter allt som ger gaser. Ger massage, minifom, sempers droppar.. Blir galen snart, på riktigt. Hör gnäll och grin från morgon till kväll och detta stör hans sömn också så han är övertrött för det mesta..:/. Och "småsnuttar" hela tiden. Kan det ge mer ont?
    En av mina var så där. Enda lindringen var att bära honom, för då gnällde han inte. Han såg bara bekymrad ut i stället för ledsen. Så jag bar honom 8 timmar/dygn tills han var rätt stor. Då först hittade jag boven i dramat! Det var en medicin jag fått på recept, som absolut inte skulle gå över i mjölken. Tyvärr hade jag fått fel information, för den där medicinen skulle man inte alls äta vid amning.
    Medicinen var nödvändig, så jag slutade amma och sonen blev glad och nöjd.
  • lövet2
    Brunflotjejen skrev 2013-05-22 19:12:29 följande:
    Hej!
    Har en dotter på två månader är precis så. Hon blir en helt annan bebis när man tar bort d-dropparna, har prövat flera olika sorter men det hjälper inte. Har även prövat minifom och semper med dem men märker ingen skillnad. Testa, det kan vara lika!

Hoppas det ordnar sig för er!
    D-dropparna har jag hört flera barn som inte tål. Det finns både vatten- och oljebaserad, så man kan pröva att byta till den andra sorten.
Svar på tråden Ständigt missnöjd och gnällig 3 månaders..:(