Vad gör jag för fel när jag provar bh? Får alltid dubbeltuttar.
Väldigt, väldigt många kvinnor har för liten kupstorlek på sin BH. Går man efter måttabellerna blir det så. Ett tips är att gå till en riktigt bra underklädesbutik för att få hjälp.
Regeln är iaf att om man går ner en storlek i omkrets ska man gå upp en storlek i bokstav för att få samma kupa. För att bestämma vilken omkrets du har ska man precis kunna spänna BH:n på det yttersta spännet. När tyget sedan töjer sig efter ett tag kan man flytta in hyskorna. Om man har för stor omkret glider BH:n runt.
Jag har små bröst, absolut inget annat. Men jag har C-kupa eftersom jag har 70 i omkrets. I vissa affärer och märken som är små i storlekarna har jag tom 70D. Change är ett sådant exempel. En väninna har E- eller F-kupa och hon har visserligen större bröst än mig men inget onormalt.. Det skulle mycket väl kunna vara så att du är en 75D om du gått upp lite efter graviditeten, eller en 70C.
När man väl hittat sin storlek är det ju inte så att allt passar magiskt bra, det finns hel- och halvkupa och allt sånt där också. Men det är ett enormt steg på vägen.