Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Vad gör jag för fel när jag provar bh? Får alltid dubbeltuttar.

Vinterankan skrev 2013-07-03 21:09:52 följande:
    Använder mest "vanlig" modell (har verkligen dålig koll på terminologin här). Men sådan där som sneddar över brösten med tjockare tyg och lite, lite fyllning över hela så att inte bröstvårtorna syns. Köper aldrig några med kuddar för jag tycker det är snyggt med små bröst och vill inte att de ska bli större. Om man precis ska kunna spänna på yttersta så är 80 definitivt för stort, jag spänner lätt på innersta. Gillar inte att spänna längst ut för jag tycker det skaver på ryggen då. När jag provade nu senast så tyckte jag 75C satt bättre i kupan är 80C som kändes lite för stor. Ska läsa guiden och sedan testa igen. När jag tänker efter så har jag alltid tidigare köpt behåar med kuddar i och sedan har jag tagit bort kuddarna för att jag inte vill ha någon push-effekt. Det borde ju gett lite mer plats åt brösten så att jag kanske alltid hart lite större än 75B ändå. Nu för tiden så verkar det inte vara lösa kuddar utan att de sitter i fodret så då har jag fått byta modell lite för att hitta de kuddlösa. Får mäta lite när jag har tillgång till måttband igen, är bortrest nu.
    Inget märke är den andre lik heller. Det kan skilja mer än man tror även om det är märkta med samma omkrets storlek.

Om du har en omkrets UNDER bysten som gör att du kan antingen välja 75 eller 80 så skall du inte ta samma kupéstorlek på båda BH:na.
    Om man har C-kupa C på 75 så är B-kupa man skall ha på 80.

På Vissa modeller så kan man få gå ned upp till 2 kupstorlekar om man går upp en storlek omkrest under byst på BH. Då inget märke är den andre lik bara för att det är "märkt med samma". Så kan det ändå skilja.

Sedan som någon sa.. Gå till en riktig underklädesbutik och be personalen om hjälp.
    Bara för att "du alltid haft" innan du blev gravid  är inga garantier på att du har det efter gravidkilorna har försvunnit "tillbaka till det gamla vanliga". Bysten förändras genom livet med eller utan graviditet. Snabbare med graviditeter.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Vad gör jag för fel när jag provar bh? Får alltid dubbeltuttar.