Inlägg från: Viktoriia |Visa alla inlägg
  • Viktoriia

Vad gör jag för fel när jag provar bh? Får alltid dubbeltuttar.

snedtak skrev 2013-07-03 20:46:18 följande:
    Jag har små bröst, absolut inget annat. Men jag har C-kupa eftersom jag har 70 i omkrets. I vissa affärer och märken som är små i storlekarna har jag tom 70D. 
    Jag är som ovanstående, men det krävdes en expidit i en BH-butik för att få mig att inse det - att jag är en 70C och inte en 75A eller 75B. 

Jag har små tuttar, inget snack om saken. Men jag är smal och har smal omkrets (70). En C-kupa är ju inte lika stor oavsett omkrets utan det följer ju med. (Vissa märken måste jag likt ovanstående ha D på).

Sen, MODELL spelar jättestor roll. Ganska många modeller trycker mitt på bröstet på mig, så det ser ut som kupan är för liten och det väller över. Men det är passformen är fel. För mig fungerar balconett bäst, då är tuttarna uppe och där de ska och välformade - utan att varken välla över eller bli 'delade på mitten'.

Jag har alltid känt av BHn och tagit av den när jag kommit hem, själva bygeln har tryckt mot bröstkorgen mellan brösten, knäppningen har skavt osv. Nu med mina nya BHar (och det är både dyrare och billiga H&M) så jag tänker inte ens på att jag har BH.

Så gå och ta hjälp, jag fick jättebra hjälp på Twilfit så behöver inte vara dyra specialbutiken - även om det innebär ett mycket större sortiment så kan vara värt det därför.  
  • Viktoriia
    Vinterankan skrev 2013-07-04 22:45:56 följande:
    Sedan tror jag det blivit skillnad i och med att mina bröst är så mycket mjukare nu efter amningen. Förut har jag haft väldigt fasta och behån har format sig efter brösten, det har liksom inte gått att trycka ihop. Nu när de är slappare så är det mer behån som formar bröstet och de kan sladdra runt lite åt alla håll och kanter.
    Och där spelar modellen jättestor roll. Jag har inte ammat, men jag förlorade en hel del i vikt (för länge sedan), och tuttarna är ju mjukare och sladdrigare. Så helkupor trycker oftast in på bröstet och ger en dubbeltutte även om storleken är rätt. Men där fungerar balconette oftast fantastiskt bra =)

Jag är fortfarande lite lyrisk att ha rätt storlek. Jobbade 12 h, och tänkte inte ens på BHn! Annars reagerar jag alltid, och brukar faktiskt plocka av den i bilen när jag åker hem, och dra en suck av lättnad.. 
Svar på tråden Vad gör jag för fel när jag provar bh? Får alltid dubbeltuttar.