Vad gör jag för fel när jag provar bh? Får alltid dubbeltuttar.
snedtak skrev 2013-07-03 20:46:18 följande:
Jag har små bröst, absolut inget annat. Men jag har C-kupa eftersom jag har 70 i omkrets. I vissa affärer och märken som är små i storlekarna har jag tom 70D. Jag har små tuttar, inget snack om saken. Men jag är smal och har smal omkrets (70). En C-kupa är ju inte lika stor oavsett omkrets utan det följer ju med. (Vissa märken måste jag likt ovanstående ha D på).
Sen, MODELL spelar jättestor roll. Ganska många modeller trycker mitt på bröstet på mig, så det ser ut som kupan är för liten och det väller över. Men det är passformen är fel. För mig fungerar balconett bäst, då är tuttarna uppe och där de ska och välformade - utan att varken välla över eller bli 'delade på mitten'.
Jag har alltid känt av BHn och tagit av den när jag kommit hem, själva bygeln har tryckt mot bröstkorgen mellan brösten, knäppningen har skavt osv. Nu med mina nya BHar (och det är både dyrare och billiga H&M) så jag tänker inte ens på att jag har BH.
Så gå och ta hjälp, jag fick jättebra hjälp på Twilfit så behöver inte vara dyra specialbutiken - även om det innebär ett mycket större sortiment så kan vara värt det därför.