Bara en människa skrev 2013-07-26 22:38:45 följande:
Ja, att hamna på sjukhus igen vore verkligen en mardröm. Jag fick strikta order om att ta det lugnt pga blodtrycket och hur ska man kunna göra det om samma sak händer igen med en liten här hemma?
Har inte riktigt tiden att vänta några år till så lillan kan växa till sig heller
Hur klarade du av att ligga på sjukhus? Blev du inte stressad eller gillade du bara läget och tog det med ro?
På det hela taget tog jag det med ro. Jag bestämde mig för att inte oroa mig så länge inte läkare och barnmorskor gav mig anledning till oro.
Första graviditeten fick jag tidig vattenavgång i vecka 32+3 och låg två veckor på sjukhus. Det tog jag med ro. Då fanns det inget barn hemma och väntade.
Under andra graviditeten fick jag diffus preeklampsi och blev inlagd i vecka 33+0 och låg där tills sonen föddes i vecka 35+3 och sedan blev det 2,5 vecka på neonatal ovanpå det. Då var det lite annorlunda att vara inlagd, eftersom jag hade ett barn hemma. Men även det tog jag med ro. Sonen var ju med sin pappa så det fanns ju ingen anledning till oro. Vi talades vid i telefon varje dag och sonen var och hälsade på vid tre tillfällen. Men det var så klart helt underbart att till slut komma hem från sjukhuset och få vara hos honom igen.