• En struts

Hur förvarar ni plånböcker/mobiler om ni dansar/buggar etc?

Har ni ett sånt där smart midjebälte med en liten plånboksförvaring? Eller ställer ni väskan vid sidan av dansgolvet? eller ser ni till att ta kläder med fickor?

• Svar på tråden Hur förvarar ni plånböcker/mobiler om ni dansar/buggar etc?
  • En struts
    Sölve skrev 2013-07-31 21:39:58 följande:
    Mannens fickor.
    Ha, ha Du dansar bara med din man då? Aldrig ute själv?
  • Mamori

I mina tjejkompisars handväskor oftast, och de har antingen den på sig i axelrem eller ställer den på golvet bredvid då vi dansar. Eller om ingen tar en väska så tar jag min mobil bara och sätter kontokortet innanför fodralet på den och sätter in resten av väskan i garderoben.

• En struts
    Mamori skrev 2013-07-31 21:46:58 följande:
    I mina tjejkompisars handväskor oftast, och de har antingen den på sig i axelrem eller ställer den på golvet bredvid då vi dansar. Eller om ingen tar en väska så tar jag min mobil bara och sätter kontokortet innanför fodralet på den och sätter in resten av väskan i garderoben.
    Okej, och håller mobilen i handen då du dansar då? Det går ju inte om man buggar. Men om man dansar disko förstås.
  • Sölve
    En struts skrev 2013-07-31 21:44:22 följande:
    Ha, ha Du dansar bara med din man då? Aldrig ute själv?
    Åh gud, nu låter vi väl som världens plåsterpar men nej, vi har inte varit ute själva sedan vi blev tillsammans! Skäms
  • En struts
    Sölve skrev 2013-07-31 21:51:56 följande:
    Åh gud, nu låter vi väl som världens plåsterpar men nej, vi har inte varit ute själva sedan vi blev tillsammans! Skäms
    Det är ju bra utifrån plånboksförvaringssynpunkt.
  • Nyfiken gul

ute på nattklubb eller dansgolv i krogvärlden är jag så sällan men då har jag i regel pengarna innanför bh:n och mobil och andra saker har jag hängt med jackan i garderoben.  Ju mindre saker jag har på mig ju säkrare känner jag mig när jag trängs vid bardisk osv. 

Ute på dans till tex dansband på en dansbana eller på Folkets hus, går utmärkt att ställa ifrån sig väskan på golvet längs med en vägg eller bakom en högtalare framme vid orkestern tex.  

Vis av erfarenhet har jag i regel så lite värdesaker som möjligt på mig när jag går ut. Blir jag rånad, jackan försvinner, eller tappar något så är det ju bara det jag har på mig jag blir av med. Resten som är viktigt ligger ju i tryggt förvar hemma. Så ofta det går har jag rena kontanter på mig i fickan, alla bankkort osv hemma och jag har en skitmobil jag tar med ut. Jag ska i regel bara ringa taxi eller skjuts då behöver man ingen Iphone.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • En struts

Jag tänkte ge mig ut och bugga, och min sambo hatar att bugga, så jag får inte med mig honom som förvaring.

• En struts
    Nyfiken gul skrev 2013-07-31 21:57:17 följande:
    ute på nattklubb eller dansgolv i krogvärlden är jag så sällan men då har jag i regel pengarna innanför bh:n och mobil och andra saker har jag hängt med jackan i garderoben.  Ju mindre saker jag har på mig ju säkrare känner jag mig när jag trängs vid bardisk osv. 

Ute på dans till tex dansband på en dansbana eller på Folkets hus, går utmärkt att ställa ifrån sig väskan på golvet längs med en vägg eller bakom en högtalare framme vid orkestern tex.  

Vis av erfarenhet har jag i regel så lite värdesaker som möjligt på mig när jag går ut. Blir jag rånad, jackan försvinner, eller tappar något så är det ju bara det jag har på mig jag blir av med. Resten som är viktigt ligger ju i tryggt förvar hemma. Så ofta det går har jag rena kontanter på mig i fickan, alla bankkort osv hemma och jag har en skitmobil jag tar med ut. Jag ska i regel bara ringa taxi eller skjuts då behöver man ingen Iphone.  
    Sådär har jag också tänkt. Så jag ställer väska med mobil kanske åt sidan, för jag har väl varit på sådär oskyldiga dansbanehak. Men nu tänkte jag att jag måste försöka hitta en lösning på detta. Det känns alltid struligt. Det där med BH har jag faktiskt inte tänkt på.
  • Mamori
    En struts skrev 2013-07-31 21:48:48 följande:
    Smart med såna här BH:ar www.byebra.se/brost-tejp-a-c-kupa/planbok-for... Då får man ju större bröst också Var hittar man såna?
    Smart! Jag vill också ha! Fast konstigt det med att samma passar alla storlekar, är det ens möjligt? Och ser inte ena bröstet större ut om man har mobilen där? Min mobil är inte så liten som på bilden, har en galaxy s3... :-P
    En struts skrev 2013-07-31 21:49:28 följande:
    Okej, och håller mobilen i handen då du dansar då? Det går ju inte om man buggar. Men om man dansar disko förstås.

Nej de gånger jag har buggat så har jag haft tur att en kompis haft med sig väska
  • En struts
    Mamori skrev 2013-07-31 22:02:40 följande:
    Smart! Jag vill också ha! Fast konstigt det med att samma passar alla storlekar, är det ens möjligt? Och ser inte ena bröstet större ut om man har mobilen där? Min mobil är inte så liten som på bilden, har en galaxy s3... :-P

Det var visst små plånboksförvaringar, som man alltså stoppar i BH:n. Men det kan man ju göra ändå. Det gör ju Nyfiken gul.
  • En struts
    Mamori skrev 2013-07-31 22:02:40 följande:

Nej de gånger jag har buggat så har jag haft tur att en kompis haft med sig väska
    Stackarn, så får hon bära på alla dina prylar.

Jag har faktiskt haft ett tillvägagångssätt där jag stoppat saker i kavaljeren jag dansar med.
  • Nyfiken gul

egentligen behöver man ju inte en massa prylar med sig ut.  Lägg pengar i en liten plastficka och förvara i bh:n. 

lypsyl i högra jeansfickan, tampongen i den vänstra.  

mobilen är ju inte den du ska dansa med och i alla fall jag går inte ut på dans för att sitta i ett hörn och Facebooka, instagramma eller messa med polarna. Går jag ut går jag ut och då är jag närvarande där och då - då följer skitmobilen med ut som jag inte kan göra annat än ringa på och den ligger i jackan i entren.

problem solved....  

• En struts
    Nyfiken gul skrev 2013-07-31 22:11:58 följande:
    egentligen behöver man ju inte en massa prylar med sig ut.  Lägg pengar i en liten plastficka och förvara i bh:n. 

lypsyl i högra jeansfickan, tampongen i den vänstra.  

mobilen är ju inte den du ska dansa med och i alla fall jag går inte ut på dans för att sitta i ett hörn och Facebooka, instagramma eller messa med polarna. Går jag ut går jag ut och då är jag närvarande där och då - då följer skitmobilen med ut som jag inte kan göra annat än ringa på och den ligger i jackan i entren.

problem solved....  
    Jo, jag har ju bara en anspråkslös mobil faktiskt. Får väl ställa den vid dansbandet. Tror nog att jag måste ha med mig nycklar dock. Och de vill jag inte lägga ifrån mig... Sen måste jag nog ha en del kort med mig ändå, till dit jag ska. Men vi får se vad som får plats i BH:n, kanske kan nycklarna ligga och skramla där också.
    Sen tänker jag att jag vill hitta en smart bestående lösning för förvaring om man dansar. Ibland kanske man är tvungen att ha med sig lite mer grejer.
    Ja, jag tycker det är klurigt det där med prylförvaring överhuvudtaget då det är sommartid.
    Jag är en såndär försiktig person som hatar att bli av med prylar, vilket har lett till att jag sällan förlorar prylar, men samtidigt så får jag lida över att jag har knölig förvaring, på saker. Ibland byxfickor som putar ut. Hatar det.
  • Nyfiken gul
    En struts skrev 2013-07-31 22:20:52 följande:
    Jo, jag har ju bara en anspråkslös mobil faktiskt. Får väl ställa den vid dansbandet. Tror nog att jag måste ha med mig nycklar dock. Och de vill jag inte lägga ifrån mig... Sen måste jag nog ha en del kort med mig ändå, till dit jag ska. Men vi får se vad som får plats i BH:n, kanske kan nycklarna ligga och skramla där också.
    Sen tänker jag att jag vill hitta en smart bestående lösning för förvaring om man dansar. Ibland kanske man är tvungen att ha med sig lite mer grejer.
    Ja, jag tycker det är klurigt det där med prylförvaring överhuvudtaget då det är sommartid.
    Jag är en såndär försiktig person som hatar att bli av med prylar, vilket har lett till att jag sällan förlorar prylar, men samtidigt så får jag lida över att jag har knölig förvaring, på saker. Ibland byxfickor som putar ut. Hatar det.
    Fundera på vad du egentligen måste ha med dig.  Bankkort, körkort och lite pengar.  En mobil.  Ta så lite nycklar med som möjligt. Läppstift. 

Vad mer behöver du?

Lägg det i en liten minihandväska som du trär över huvud och igenom armen, du vet som man gör med axelrems-väskor.  den kan du kan dansa med alternativt slänga den diskret i ett hörn.   Ju mindre väska du har destå mer dansvänlig är den.   
  • En struts
    Bonanza skrev 2013-08-01 09:14:29 följande:
    I min bh. Fördelen med att ha enorma bröst.
    Ha, ha, ha. Man får inte har för mycket bara, det ser väl kantigt ut? Kanske en anledning att köpa vadderad bh? Har inte uppskattat dem förut, men då kan man ju stoppa massor där inne.

Svar på tråden Hur förvarar ni plånböcker/mobiler om ni dansar/buggar etc?