Inlägg från: Petrol |Visa alla inlägg
  • Petrol

Skottlossningar - Sveriges verklighet en mardröm - När ska vi vakna ??

Är det bara jag, men om man nystar i det här så verkar det påfallande ofta vara interna uppgörelser av olika slag det handlar om, inte alltid, men i lejonparten av fallen. Och då kan jag tänka att det inte drabbar någon oskyldig iallafall.

Visst vore det bättre om det inte sköts men jag känner mig inte orolig ialllafall, och då bör nämnas att en av ovanstående skottlossningar skedde praktiskt taget utanför mitt fönster.

Men egentligen är det väl inte konstigt, samhället blir hårdare på många sätt och då är det fullt naturligt att även de som befinner sig på kanten följer samma mönster och de har i regel lite andra värderingar än  gemeneman, om än inte alltid.

• Petrol
    Nenne666 skrev 2013-08-06 18:25:51 följande:

Du känner dig inte orolig, ens när det skjuts utanför ditt fönster? Du låter som en riktig ....tuffing. *suck*
    Jag är väldigt långt ifrån tuff. Däremot försöker jag vara realistisk, och om man inte har något otalt med någon som brukar vifta med vapen så har man i ärlighetens namn väldigt sällan något att oroa sig för, iallafall inte för att bli skjuten.

Du låter som ett riktigt.... nerv-vrak. *suck*
  • Petrol
    Nenne666 skrev 2013-08-06 18:31:18 följande:

Nja..jag skulle bli om nåt av det mina skulle hamna i skottlinjen . Men det skulle inte du?
    Nu vet jag inte vad du menar med skottlinjen, så har inte varit fallet. Jag bor liksom på 3djevåningen och det skedde på gården utanför, ingen av de inblandade bodde i området utan det var mer av en slump som jag förstår det och den ene var ute efter den andre, inget annat. jag kan inte se mig vara i skottlinjen. Att däremot hamna i en skottväxling hade givetvis varit riktigt otäckt.

Och givetvis är det inte bra att det skjuts, och det finns risk att någon oskyldig kan träffas, men jag tycker heller inte man ska dra för stora växlar på det om man är en normal medelsvensson så att säga. då skulle man snabbt få väldigt mycket att gå omkring och vara rädd för var man än befann sig och det blir helt enkelt irrationellt och framförallt begränsande för mig personligen att gå omkring och vara rädd för något som det är en väääääldigt liten risk för ska inträffa.

Hänger du med?
Svar på tråden Skottlossningar - Sveriges verklighet en mardröm - När ska vi vakna ??