• Blicka

Barnvagnspromenad efter kejsarsnitt?

Snittades för en dryg vecka sedan o mår bra, men visst känner jag av snittet. Nästa vecka börjar vardagen med lämning på fsk av äldre barnet. Vägen är ganska så backig o jag är lite orolig att inte orka styra barnvagnen den vägen. Hur har det varit för er andra efter snitt med barnvagnspromenader? Efter hur lång tid gick ni ut? Eller har ni fått restriktioner från bm/läkare att vara försiktig med det under de sex-åtta veckorna där endast bebis ska bäras? Tacksam för lite erfarenheter.

• Svar på tråden Barnvagnspromenad efter kejsarsnitt?
  • Blicka
    Mama69 skrev 2013-08-08 19:55:30 följande:
    Jag gick i backig terräng med barnvagn redan medan jag var kvar på BB. Lycka till!

Hur mådde du då? Jag behöver inte ta smärtstillande men vill inte anstränga mig för mkt för tidigt... Men antar bara att jag måste prova mig fram.
  • Blicka
    eliten skrev 2013-08-08 19:57:46 följande:
    Det vad bara lyften jag skulle akta mej för, annars levde jag som vanligt.

Jag skulle ju ha frågat lite närmare men tänkte inte på detta... Men vad bra att du fick veta att det var lyften du skulle tänka på i övrigt inget speciellt.
  • Blicka
    Mama69 skrev 2013-08-08 20:03:23 följande:
    Jag mådde utmärkt. Hade smärtstillande de första fyra-fem dagarna. Sedan kände jag mig helt som vanligt i kroppen förutom att det stramade om jag försökte ta för långa steg

Vad skönt! Ja jag får ut o testa o ta sambon med mig som kan ta över om jag inte orkar.
  • Blicka
    yodi skrev 2013-08-08 20:08:14 följande:
    har gjort tre planerade snitt och att gå ut med barnvagnen har inte varit några problem alls och inget jag fick några restrektioner av från läkarna

men samtidigt så får du känna efter lite vad kroppen säger om det.  

Tack för erfarenheterna! Kroppen styr ju men började fundera på belastningen att styra barnvagn o lyfta tungt men det går kanske inte att jämföra riktigt...
  • Blicka
    pigglet skrev 2013-08-08 20:46:54 följande:
    Också 3 snitt, aldrig fått några restrektioner - inte ens om lyft. Så jag har kånkat på som vanligt direkt jag kunnat. Lyft matkassar, barnvagn i o ur bilen osv. Första barnvagnspromenaden var efter 1 vecka med första barnet, det kändes stort och märkvärdigt. Med de andra barnen kommer jag inte ihåg, vardagen rullade väl mest på... En av gångerna borde väl ha varit med tung tvillingvagn dessutom...?

Ja jag tror det är skillnad i restriktioner som man får. Ja tung tvillingvagn har jag inte så det är alltid ngt...
Svar på tråden Barnvagnspromenad efter kejsarsnitt?