• Elisie

Gravid men de vet inte vart fostret är!!! Är i v 3-4 de ser inget foster

Som rubriken lyder...
    De ser inget foster med enl grav test och hsg blodprov så är jag gravid.
    Har träffat många olika jour läkare och alla har sagt att de ser bra ut och att de kan vara förtidigt att se och att de även kan vara utomkvedskap.
    Söket för att jag blött så konstigt och då kom de fram till detta.
    Jag säger att de borde vara kanske för tidigt att se redan nu men andra läkaren för idag ville prompt ha de till ett utomkvedskap och en ev operation trots att de inte ser något tokigt.
    Fick lämna nytt blod prov och beroende på hur de ser ut så ska jag antingen opereras eller på nytt ul om 3 dagar.

Ska tillägga att jag äter provera och perogtime för att få ÄL och nu tredje gången så vart jag gravid på dubbel dos pergotime.

Rädd, nervös och lessen!

Hur tidigt kan man se fostret? 

• Svar på tråden Gravid men de vet inte vart fostret är!!! Är i v 3-4 de ser inget foster
  • Jag är bara jag

Du måste klargöra hur långt gången du själv anser dig vara. V.3-4 är som sagt före BIM,som föregående säger jättestor skillnad om du sen menar att fostret är 3-4 veckor - då är du ju inte alls i v.3-4 utan nånstans 6-7.

• princess77

Det låter som om du är väldigt tidigt i graviditeten och det bästa du kan göra är att helt enkelt vänta 2-3 veckor innan du gör ett nytt Vul.Om du inte blöder något under denna tiden så kommer dom garanterat se nått nästa gång.

• Elisie

De är ju de att jag blöder länge och i två omgångar när jag har mens så de är svårt att beräkna sista mens dag.
     Så jag sa att utifrån äl testen så är de max 3 veckor sedan jag blev gravid.

Alla läkare utom en har sagt att de kan vara för tidigt att se.. 
    Väntar på prov svar nu på morron.

• Papricorn

Du skriver att du inte håller med om att du äe i vecka 5 så vad menar du?

Och varför är du helt hysterisk över att man inte ser nåt om det är 3 veckor sedan befruktning, det är ju typ omöjligt.

Och läkaren mätte mitt på magen?! Öh, de gjorde väl ett vaginalt ultraljud och inget annat???

• Elisie

Papricorn: Jag är inte hysterisk men när de "hotar" med operation på något som inte ens visar sig fel ännu så blir man Livrädd!!
    Detta är min första graviditet så jag vet inte hur allt ska vara därför skrev jag och frågade här.

Läkaren gjorde både vul och vanligt ul.

Jag är bara jag: Den tanken har jag med att de är för tidigt att se något och de har jag på pekat åt dem flera gånger men de envisas med att man borde se och att de antagligen är utomkvedes, men då borde de ju kuna bevisa det innan de börjar pratar om operationer.

Anledningen till att jag skrev här är för att få andras kunskap då detta med graviditet är nytt för mig och tänkte att de kanske finns andra som varit med om liknande eller vet hur tidigt man kan se fostret.

En av läkarna ringde iaf upp i fm och sa att jag ska dit igen på torsdag då hcg värdet var liite högre än sist.
    Då ska jag få träffa ytterligare en läkare och de ska då bedömma hur de ska göra. Ser de inget då så skulle detta bedömmas induviduellt för alla mnniskor är olika och de kan vara olika för alla.
    Hon sa även att de kan vara utomkvedes men även en frisk graviditet.

Så jag hoppas de går bra på torsdag så jag slipepr dit mer.                  

• Papricorn
    Elisie skrev 2013-08-13 14:25:05 följande:
    Papricorn: Jag är inte hysterisk men när de "hotar" med operation på något som inte ens visar sig fel ännu så blir man Livrädd!!

Detta är min första graviditet så jag vet inte hur allt ska vara därför skrev jag och frågade här.

Läkaren gjorde både vul och vanligt ul.

Jag är bara jag: Den tanken har jag med att de är för tidigt att se något och de har jag på pekat åt dem flera gånger men de envisas med att man borde se och att de antagligen är utomkvedes, men då borde de ju kuna bevisa det innan de börjar pratar om operationer.

Anledningen till att jag skrev här är för att få andras kunskap då detta med graviditet är nytt för mig och tänkte att de kanske finns andra som varit med om liknande eller vet hur tidigt man kan se fostret.

En av läkarna ringde iaf upp i fm och sa att jag ska dit igen på torsdag då hcg värdet var liite högre än sist.

Då ska jag få träffa ytterligare en läkare och de ska då bedömma hur de ska göra. Ser de inget då så skulle detta bedömmas induviduellt för alla mnniskor är olika och de kan vara olika för alla.

Hon sa även att de kan vara utomkvedes men även en frisk graviditet.

Så jag hoppas de går bra på torsdag så jag slipepr dit mer.                  

Tror du överdriver!

Finns inte en chans att de lägger nån på ett op bord för att man inte sett nåt i v 5.
  • Elisie

Papricorn: Jag önskar att de var så men de gör jag inte! Tänker du vara här och inte tro på de jag berättar så ber jag dig att inte svara, lägg din tid på något annat. Jag behöver inte någon som tvivlar på att jag ens talar sanning nu.

• Jag är bara jag

Det vanliga och det bästa utom vid stark misstanke om utomkveds är att göra nytt VUL v.8-9. Då får man klart besked för då ska det synas tydligt om det är en normal graviditet. Om inget tillstöter som kraftig blödning och/eller kraftig smärta tycker jag du ska försöka lugna dig ett tag till och be om nytt VUL tidigast v.8. Svårt,men jag tror verkligen det bara är för tidigt gjort.

• Elisie

Jag är bara jag: Ja de låter helt vettigt.. jag ska dit i morron... får se va de säger då, då sambon jobbar borta så tar jag med mig min mor som stöd då de känns som att de kan behövas.

Var yr tidigare nu har de typ gått över, kände mig lite små konstig lite illamående typ i går och liiite i morse och brösten spänner lite och liksom är mer strutiga än vanlig annars känner jag inte så mycket..

Men de kommer väl :)     

• Elisie

nojjig till tusen över morron dagen... och så går ja på toa och ser att de är liite rostbrunt i trosorna.. :( 

• Vickan I

Hur har det gått idag? Hoppas hcg hade stigit som det skulle och att ni fått mer klarhet i allt.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Pemberly

Min första graviditet var ett utomkvedeshavandeskap. Det var riktigt jobbigt så jag hoppas verkligen inte att det är det du har. Med hjälp av att se hur mycket hcg stiger över några dagar så kan man oftast avgöra om det kan vara en normal graviditet i tidigt skede eller utomkvedeshavandeskap. Jag håller tummarna för att allt går bra för dig.

• Elisie

Igår var jag till gyn igen....
    de är ett utomkvedskap :( känns riktigt pissigt! är så lessen och deppig vill bara grina men de går inte...

De tyckte att eftersom att de var så tidigt så ville de att kroppen skulle få en chans att ta hand om det själv då de antagligen inte skulle se något genom en operation, Sen fanns alternativet en riktigt stark medecin som skulle hjälpa kroppen få ute det och i tredje hand operation.

Började blöda natten till igår, lite gran.. hemskt lite under dagen men mer framåt kvällen... 
    Får jag de minsta ont så ska jag åka till akuten här som sen får ta mig i ambulans till gyn 10 mil bort.

Jag får helst inte vara själv, köra bil för länge själv eftersom att de kan komma så plötsligt och min sambo jobbar borta på veckorna. Så mor min fick i uppdrag att ringa och kolla till mig.
    Detta suger! 

Folk säger åt mig att men de gick ju nästan! försök se de så och
    Jo visst gick de nästan Men nära skjuter ingen hare! de känns iaf förjävligt lessamt just nu.
    Dessutom ska man gå och vara rädd att man ska få ont och behöva åka in akut.
    Jobbigaste är nog just nu att de var så nära att vi fick vår efterlängtade bäbis, rädslan och de jobbiga med att behöva fortsätta åka 10 mil för att kolla hur allt utvecklar sig :(

Det hade kännts bättre med ett missfall för då var det ett ägg som inte var som de riktigt skulle och då hade de antagligen redan varit klart.
    Nu går ju allt bara och drar och väntas på....

Min sambo frågade i morse hur de kändes och ja svarade " Det känns som att man mist någon man älskar fast som ändå inte riktigt funnits"

Ska få kuratorshjälp och sjukskrivning.. de känns bra.
    Frågan är ju hur lång tid detta kommer ta, hur många gånger till jag måste åka 10 mil för att kolla.
    Visst är de bra att de kollas upp Men jag är fruktansvärt less på att åka de där 10 milen på kollar.

Jag vet att de kommer bli bra i slutändan och jag vet att vi kommer få barn Men just nu i allt detta så känns de väldigt jobbigt och lessamt.

Skulle inte önska min värsta fiende detta ens...

• Vickan I

Usch då. Har ju varit med om typ samma sak och det är verkligen skit. Jag fick ju den starka medicinen (sprutor) för mitt hcg bara fortsatte att stiga, även om det var långsamt. Hoppas det kommer igång av sig självt nu. Stor kram

• Solrosens
    Papricorn skrev 2013-08-12 21:37:54 följande:
    Är det 3-4 veckor sedan BEFRUKTNING eller sen mens?! Stor skillnad!!!

Men om hon är i vecka 3-4 då skedde befruktningen typ förra veckan.
  • Jag är bara jag

Beklagar! Det är pissigt och man får sörja hur mycket man vill. Hoppas det kommer ut snabbt och enkelt och inte kräver nåt extra och att du repar dig så fort det bara går.

• Pemberly

Verkligen tråkigt att höra att det var utomkvedeshavandeskap. Det är riktigt jobbigt att gå igenom.

• Elisie

Tack för all omtanke!!

Går på helspänn så fort de känns minsta i magen så funderar ja om jag måste åka in :/
    Har haft lite molvärk och tryck åt vänster sida idag där cystan sitter ... men de gör ju inte direkt ont så jag avvaktar..

Tack igen för alla fina ord <3 

Svar på tråden Gravid men de vet inte vart fostret är!!! Är i v 3-4 de ser inget foster