Ångrar aborten trots att det var rätt?
Jag hoppar in i tråden då jag känner igen mig. Gjorde abort för snart 2 år sedan då pappan var ett svin rent ut sagt. Han hotade mig med att om jag inte gjorde abort skulle jag få bli ensamstående. Jag har alltid vart emot abort men efter många funderingar insåg jag att det är varken rättvist mot mig eller barnet att ge oss ett sånt liv. Framför allt kände jag mig fruktansvärt egoistisk dom skulle sätta ett barn till världen som skulle växa upp utan en pappa. Det har jag gjort och det har skadat mig väldigt mycket. Pappan var iaf med mig under hela aborten som jag gjorde hemma, på kvällen bad jag honom dra åt helvete och aldrig komma tillbaka. I början tänkte jag på det hela tiden, jag såg folk som var gravida överallt, två av mina vänner blev gravida strax efter och jag kunde inte vara glad åt dom. Samtidigt visste jag innerst inne att jag gjort rätt, han förtjänade inte att vara pappa till mitt barn. Jag tänker dock fortfarande mycket på de samtidigt som jag tänker att allt händer utav en anledning. Idag lever jag med en fantastisk sambo som jag aldrig träffat om jag inte gjort abort, och vi har startat bebisverkstaden nu. Jag tror inte jag kommer kunna släppa aborten innan jag faktiskt får se magen växa igen. Och jag är extremt orolig för att aborten ska ha gjort de svårt för oss att skaffa barn, jag hoppas verkligen inte det.