• Anonym (abort)

Han vill att vi behåller, men jag vill inte! Hur gör man då?

Jag är gravid, har inplanerat Vul och ska ta första tabletterna imorgon
    Vi har barn sen tidigare.
    Maken vill behålla och känner sig bebis sugen och vill gärna göra allt för att få det att funka med ett till barn.
    Jag känner jag har fullt upp som det är. Jag vet inte om jag orkar gå gravid igen och föda och allt som följer med det paketet..Sen att ha fler barn än vi har skrämmer mig en hel del. Och jag är inte säker på om jag vill ha fler barn ens.
    Jag känner mig nöjd som det är, visst kan tanken komma att det kanske vore kul med ett till barn om jag tänker på ett äldre barn. Men bebistiden är inte nå lockande..
    Jag är redan hemma mamma just nu, och att då få fler att ta hand om hemma känns inte lockande..
    Hur gör man?
    Maken är en kanon pappa, han tar hälften av nätter, han byter blöjor, han tar hälften av hushåll och städning.
    Det är det som känns dumt.. Men samtidigt så kommer han jobba och jag vara hemma... Så jag får ju dra lasset med barnen all övrig tid...Det är jobbigt nu stundvis..

Hur skulle ni gjort? 

• Svar på tråden Han vill att vi behåller, men jag vill inte! Hur gör man då?
  • Anonym (-)

Kan ni inte dela på föräldraledigheten så att han också är hemma?

• Ejin

Kan inte han va hemma och fl ledig redan från början och du jobba? Då får han ju dra det tyngsta lasset ist.

• Anonym (abort)
    Ejin skrev 2013-09-25 09:24:11 följande:
    Kan inte han va hemma och fl ledig redan från början och du jobba? Då får han ju dra det tyngsta lasset ist.
    Jag har inget jobb att gå tillbaka till. Och jag vill vara hemma med barnen som vi har.
    Sen så kan han inte vara föräldraledig.. Han jobbar på ett litet företag då dom är 3 st inklusive hans chef. Och han har väldigt mycket ansvar och kan helt enkelt inte "lära" upp någon att göra det han gör. Och sen trivs han att jobba. Han var hemma med andra barnet i 2 månader och ändå fick han jobba dagligen för ingen annan kan hoppa in för honom. Så vart mest jobb ändå. Och han älskar sitt jobb och stortrivs och ser hela sin framtid där. Så sluta kommer han aldrig vilja göra.

• Anonym (abort)
    Anonym (-) skrev 2013-09-25 09:23:16 följande:
    Kan ni inte dela på föräldraledigheten så att han också är hemma?

Samma svar som tidigare. Det skulle tyvärr inte funka..
  • Pentagram

Jag skulle rekommendera abort. Det är din kropp, du vill inte ha barnet. Visst, han tycker att det verkar en bra idé med ett barn till men givet av det du skrivit så kommer du att dra det tyngsta lasset så han borde i vilket fall som helst inse att beslutet ligger hos dig.

• Anonym (samma typ)

Var i samma sits förra året. Men pappam var aldrig hemma, hjälpte aldrig till o ragga på andra så ja gjorde abort.

Ja fick vara henma själv med barnen under aborten för han "orkade" inte.

• Pentagram
    evitape skrev 2013-10-02 12:54:32 följande:
    Svaret på din fråga: Nej, jag skulle inte springa och göra abort. Jag skulle ta mitt ansvar och inte låta en oskyldig individ få avlivas pga min dåliga planering eller slarv med preventivmedel. Skulle ej vilja leva resten av mitt liv med alla frågor om VEM det var jag släckte livet på, hur han eller hon skulle sett ut, vilken personlighet det barnet skulle haft och hur vår relation skulle varit. Inte heller med anklagelsen inom mig att jag inte bara tagit livet på v å r t barn utan även på ett syskon till de äldre barnen. Många som skrivit på abortsajt skriver att de faktiskt sörjer över syskonet de aldrig fick lära känna.

... 
    Fast det är möjligtvis frågor DU skulle ställa dig. Det finns gott om kvinnor som genomgått en abort och inte haft några som helst problem av det. Att börja tänka på det aborterade fostret som ett människobarn, en person osv kommer naturligtvis INTE att hjälpa till i sammanhanget...
  • Anonym (Katta)

Eftersom han är en toppenpappa som verkligen ställer upp och hjälper till, och eftersom du trots allt tvekar om aborten så tycker jag att ni ska behålla barnet. Du kommer att klara det, och du har ju ändå inget jobb att gå tillbaka till. Jag tror du skulle ha svårt att förlåta dej själv om du gör abort, dels för att du gör din man besviken och dels för att du nog innerst inne inte vill göra abort.

Just nu ryggar du inför tanken på att börja om med en baby med vaknätter, blöjor och hela köret. Men babytiden går så fort, och snart har du det där "lite större barnet" som du redan nu kan tänka dej.
    Detta är bara mina funderingar och hur jag själv skulle resonera, avgörandet är måste du själv ta.

Hur besviken blir din man om du gör abort? Kommer han att kunna försona sig med tanken på att hans barn inte får komma till värden? Hur kommer det att påverka hans känslor för dej? Det är också nåt att fundera över. Även om det är din kropp och i slutändan ditt avgörande, så är han också delakatig.
    Om han varit en slarver som överlåter allt jobb med barn och hushåll på dej, och om han varit arbetslös och ni haft ekonomiska problem så hade jag bättre förstått dina funderingar på abort, men så är ju inte fallet.

Vad du än bestämmer dig för så önskar jag dej lycka till!

Kram!        

Svar på tråden Han vill att vi behåller, men jag vill inte! Hur gör man då?