Han vill att vi behåller, men jag vill inte! Hur gör man då?
Eftersom han är en toppenpappa som verkligen ställer upp och hjälper till, och eftersom du trots allt tvekar om aborten så tycker jag att ni ska behålla barnet. Du kommer att klara det, och du har ju ändå inget jobb att gå tillbaka till. Jag tror du skulle ha svårt att förlåta dej själv om du gör abort, dels för att du gör din man besviken och dels för att du nog innerst inne inte vill göra abort.
Just nu ryggar du inför tanken på att börja om med en baby med vaknätter, blöjor och hela köret. Men babytiden går så fort, och snart har du det där "lite större barnet" som du redan nu kan tänka dej.
Detta är bara mina funderingar och hur jag själv skulle resonera, avgörandet är måste du själv ta.
Hur besviken blir din man om du gör abort? Kommer han att kunna försona sig med tanken på att hans barn inte får komma till värden? Hur kommer det att påverka hans känslor för dej? Det är också nåt att fundera över. Även om det är din kropp och i slutändan ditt avgörande, så är han också delakatig.
Om han varit en slarver som överlåter allt jobb med barn och hushåll på dej, och om han varit arbetslös och ni haft ekonomiska problem så hade jag bättre förstått dina funderingar på abort, men så är ju inte fallet.
Vad du än bestämmer dig för så önskar jag dej lycka till!
Kram!