elin92 skrev 2013-10-02 23:07:15 följande:
Jag är gravid med tredje barnet jag med, denna graviditet var inte planerad. Vi har redan två fina barn, en på 3,5år och ena på7,5månad... Vi har beslutat att göra en medicinsk abort. Detta pga våran lilla som är så liten, jag har precis blivit färdig utbildad, har lägsta fp och behöver skaffa mig lite kött på benen inom jobbranchen. Vi vet inte om ekonomin håller för tre barn, och orken. 3 små barn upp till 4år.. Sambon är inte alls redo för en till, inte jag heller.. Önskar bara att jag hade varit 30+, gjort karriär, bott i en fin villa och min söner hade blivit äldre. Då hade situation varit annorlunda men nu går det ej😪 hoppas att jag kommer klara av detta, jag ligger redan i sängen och gråter varje dag.. På fredag är det dags..
Mitt råd skulle bli att behålla barnet. kör på och gör klart alla 3 barn. du säger du önskar du bara vore 30+.
bättre att skaffa dina 3 underbara nu, göra klart all föräldraledighet och sen kunna foka ordentligt på jobb och studier utan avbrott av graviditeter, förlossning och småbarnsår.
Jag satt med dessa tankar, orkar man? hur mycket jobbigare är 3 barn? vad händer med ekonomin? tänk om detta barn blir sjukt? mina andra två som var fris liksom..vad händer med vår relation? Visst det är mest nackdelar om man tänker på 3 barn, Men faktum är att det är ett barn som kommer passa in i eran familj precis som dom andra 2 barnen
Visst din yngsta är liten, men jag tror nog att dom skulle kunna ha mycket glädje av varandra oxå.
Bara du kan välja vad som känns rätt för dig.
Men jag tyckte och trodde abort skulle bli bra och nu ångrar jag det.. jag har inte bearbetat klart det alls och det känns super jobbigt och jag önskar jag valt annorlunda. att jag sett möjligheterna istället för hindren.
Att jag tänkt mer positivt än negativt. och att jag gjort det det som kändes bäst inte det som skulle bli "rätt"
Jag borde inte ha varit så rädd för att barnet skulle "förstöra" det vi har nu. jag menar barn nummer 1 förstörde inte mitt liv, barn nummer 2 förstörde inte mitt liv, knappast att barn 3 skulle ha gjort det.
Utbildning och jobb finns det alltid tid för. men fler barn finns inte alltid tid för.
Vi lever här och nu.
Lycka till!