abort - ett svårt beslut? Min personliga erfarenhet.
Jag är gravid 5+2. Fick reda på det förra veckan. jag o min man pratade för ett par veckor sen om att skaffa fler barn (vi har en son på 2år). Jag sa att jag ville vänta iaf ett halvår o han ville vänta ännu längre. Min man är musiker o är borta i stort sett varje helg o ibland flera veckor i sträck. Så har det alltid varit så det är inget nytt o i dagsläget är det inga som helst problem. Men han är rädd att han måste sluta med musiken om vi skaffar ett till barn nu. Jag vill givetvis inte att han ska det. Det är ju hans jobb, han är dock jätterädd. Vi känner oss inte redo för ett barn till egentligen, inte nu. O vi funderar på abort. Vår son var inte heller planerad o vi hade bara varit tillsammans en kort tid då. Jag skulle önska att situationen va annorlunda nu. Att vi båda blev superglada men nu är vi mest i chock. Vi måste bestämma oss idag, jag har cellförändringar som måste tas bort egentligen men om vi väljer o behålla så får det vänta. I morgon ska jag till Gyn o då vill hon ha ett svar. Detta blev rörigt skrivit. Förlåt men jag är så förvirrad. Läser era inlägg o är livrädd att ångra mig om jag väljer abort. Samtidigt vill jag inte köra över min man. (Det blev lite så förra gången nämligen). Hans känslor är ju lika viktiga som mina..