• ELGAHE

Är så ledsen o besviken vill inte göra abort!!

Hej jag är en tjej på 26 år fick min första son när jag var 18 2005 har en till son född 2010 och nu i fredagar fick jag reda på att jag var gravid igen... för mig har det alltid varit så att jag är lite imot abort inte för att andra gör det utan för jag vet hur dåligt många som har gjort det och vill själv inte vara i deras sits..men nu vill inte min sons pappa vara där, han säger att han är ung och har många mål och att ett till barn bara skulle förstöra allt..då bara ena av dom två jag har är hans....jag kan inte förstå att han bara tänker på sig själv...jag känner press för han vill inte ens föröka utan säger i morgon ska vi till läkaren så du blir av med det .och han säger att det ändå inte är ett barn och att det är tidigt så det är inte att döda för det har en inte bildas till barn efter som jag bara är i v4.... jag sa till honom att jag vill behålla den och att han kan försvinna ur våra liv men han är envis och vill att gör abort...är ledsen och i andra sidan så kommer det vara jobbigt att ta hand om 3 barn själv men jag känner att det är värt det mer en att jag ska behöva må dåligt resten av MIT liv.... vad ska jag göra eller är jag självisk: (

• Svar på tråden Är så ledsen o besviken vill inte göra abort!!
  • Anonym (du bestämmer!)

Självklart måste du följa ditt hjärta! Detta är inget beslut man gör med en klackspark. Du är inte självisk. Det är han som är det. Det finns inget skydd som är 100-procentigt; man får ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

Det finns organisationer som är beredda att stötta oavsett vilket val man gör och som kan stötta praktiskt om man väljer att behålla barnet. Du kan söka på dem på nätet. 

Var rädd om dig! 

• Tusentand

Du ska inte göra något som känns fel. Om din man väljer att gå ifrån dig för att du behåller barnet, då är det så. Han kan aldrig tvinga dig till abort. Tror att han känner att det känns omöjligt just nu, men det går, en dag i taget. Vill du inte göra abort är det inte ens något ni ska diskutera.

• ELGAHE

Tack för era ord, det värmer och det känns lite bätre.. nu får vi se vad som händer i morgon när vi ska till mvc på öppethus.. men jag står kvar i mitt beslut ska nog ha den i alla fall..fast det blir tufft i början.

• EPF

Jag tror att oavsett beslut kommer bli bra, OM du är 100 % säker på att det är det du vill! Jag gjorde en abort för några veckor sedan, och jag har också vart lite emot det. Men det var vad jag ville, och nu efteråt har jag inte ångrat det eller mått dåligt över mitt beslut. Men då var jag också helt, helt, helt säker på att det var rätt!

Du kommer aldrig ångra ditt barn såklart, och sedan, som min barnmorska sa till mig, du har upp till V 18 på dig att ta beslutet :)

Lycka till! Allt löser sig och det mesta handlar om inställning! :) 

• Anonym (hmm)
    Anonym (du bestämmer!) skrev 2013-10-07 22:11:42 följande:
    Självklart måste du följa ditt hjärta! Detta är inget beslut man gör med en klackspark. Du är inte självisk. Det är han som är det. Det finns inget skydd som är 100-procentigt; man får ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

Det finns organisationer som är beredda att stötta oavsett vilket val man gör och som kan stötta praktiskt om man väljer att behålla barnet. Du kan söka på dem på nätet. 

Var rädd om dig! 
    Juste och dessa organisationer kommer att hjälpa dig att betala för barnets uppväxt och ersätta en pappa!
  • ELGAHE

Hej alla finna läsare ...skulle till läkaren i dag men efetr mycket på jobbet så blev det inte av men det som hände igentligen var att jag inte mådde så bra ...gick på toa fick lite blödning blev lite smått ledsen för att jag har ju gått och vart ledsen och deppig över att min kille inte stöttat mig...när jag väl kommer hem så får jag väldigt ont i mina äggstockar...ber min killes bror fixa lite mat till mina 2 barn och jag lägger mig en stund...när jag vaknar och behöver gå på toan så kommer en stor klump och fick miss fall är så himla ledsen och kan inte sluta gråta ...fattar inte att jag förlora en bit i mig som nyss skulle börja växa....har aldrig vart med om det för men kan lugnt säga att det här är en mardröm kan inte sluta gråtaa....

• saraasse

Å men stackars dig :(

Lilla vän. ..kan inte va lätt för dig nu

Har du nån o få stöd från?

Hur e de mellan dig o killen nu?

Många kramar

• ELGAHE

Jag ringde min kille hysterisk och ledsen sa att jag nyss fick missfall ....det tog inte många min innan han dök upp ...jag skylde på honom men han kunde inte fatta att det hände ...han menade att han inte trode att jag var gravid utan han torde bara att min mens var sen...och det med att vii skulle till läkaren var mer för att bekräffta att jag var gravid eller ej ...han mår nu minst lika dåligt som jag och vill att vi inte ska ge upp utan kämpa ....kanske blir en liten bebis sen ,,, men för min del vill jag inte ha nu, mår så himla dåligt över denna missfall och vill iförst smälta detta och ta en dag i taget...

• Anonym (du bestämmer!)

Va tråkigt! Jag känner med dig.
    Själv har jag inte fått missfall, men det måste vara hemskt.
    Självklart behöver du ta det lugnt och sörja. Han får inte börja styra bara för att han skulle ha råkat få skuldkänslor över hur han reagerat och agerat mot dig. Jag hoppas verkligen att han kan vara ett bra stöd för dig. Det är viktigt att kunna vara öppen och sårbar i en relation. Bådas känslor är lika viktiga, men ska från bådas håll mötas av lyssnande och respekt. Försök att få någon mer att prata med. Hör om det finns någon kurator/psykolog på din mvc. Jag gick till en psykolog ett par gånger efter förlossningen för att jag hade det tufft med en sjukskrivning som inte försäkringskassan ville godkänna.

Var rädd om dig!    

Svar på tråden Är så ledsen o besviken vill inte göra abort!!