Inlägg från: Anonym (du bestämmer!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (du bestämmer!)

Är så ledsen o besviken vill inte göra abort!!

Självklart måste du följa ditt hjärta! Detta är inget beslut man gör med en klackspark. Du är inte självisk. Det är han som är det. Det finns inget skydd som är 100-procentigt; man får ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

Det finns organisationer som är beredda att stötta oavsett vilket val man gör och som kan stötta praktiskt om man väljer att behålla barnet. Du kan söka på dem på nätet. 

Var rädd om dig! 

• Anonym (du bestämmer!)

Va tråkigt! Jag känner med dig.
    Själv har jag inte fått missfall, men det måste vara hemskt.
    Självklart behöver du ta det lugnt och sörja. Han får inte börja styra bara för att han skulle ha råkat få skuldkänslor över hur han reagerat och agerat mot dig. Jag hoppas verkligen att han kan vara ett bra stöd för dig. Det är viktigt att kunna vara öppen och sårbar i en relation. Bådas känslor är lika viktiga, men ska från bådas håll mötas av lyssnande och respekt. Försök att få någon mer att prata med. Hör om det finns någon kurator/psykolog på din mvc. Jag gick till en psykolog ett par gånger efter förlossningen för att jag hade det tufft med en sjukskrivning som inte försäkringskassan ville godkänna.

Var rädd om dig!    

Svar på tråden Är så ledsen o besviken vill inte göra abort!!