Anonym (..) skrev 2013-10-12 06:34:50 följande:
För de första så tror jag Inte att det är någon fara alls gällande din avföring eller att du ännu inte blöder "floder"..
Jag jobbar som barnmorska här i Stockholm.. Det är inte alla som blöder "floder" utan det finns vissa som kan blöda till och från i några dagar.. Det beror på hur långt gången du va o.s.v. Om du däremot inte blöder något mer alls.. Att de har slutat blöda helt under natten så tycker jag att du ska ringa läkaren igen! Att en abort inte "fungerar" är extremt ovanligt, men om du exempelvis va längre gången än vad du trodde.. Ja du kan det bli lite problem med en medecinskt abort, som jag uppfattade att du gjorde? Mitt råd till dig är att så länge du blöder är du på "rätt linje".. Om du blöder extremt sparsamt, att det inträde några klumpar alls! Sök upp läkaren igen och förklara.. Men börjar du blöda mer o mer, även om det bara är lite mer.. Så ta det bara lugnt!.. På vissa tjejer går allt jätte fort! Och hos vissa kan de ta någon extra dag eller två :) men du känner din kropp bäst! Gå efter vad du känner :) ! Håll bara lite koll tiden efter! Om du har ont flera dagar efter behandlingen, samt illa luktande flytningar eller feber.. Åk in till Gyn akuten! Det kan bero på att aborten inte gick som den skulle och kroppen inte stötte ut allt ordentligt, vilket kan orsaka infektioner o.s.v... Men ta det bara lungt! Än så länge låter det normalt.. Samt alla dina oro känslor är fullt normala :) gällande avföringen.. Du vet att du får kroppsliga reaktioner när man är väldigt stressad,oro eller vid något traumatiska händelse.. Så som bland annat att man kan bli väldigt lös i magen, pulsen kan gå upp, man kan bli skakis, svårt o andas o.s.v. Och att gå genom en abort e ju ingen barnlek! Så jag tror att det är därför du va lös i magen!
Förlåt för de långa brevet :)
Be inte om ursäkt, är bara tacksam för ditt långa, lugnande svar svar. Det är en medicinsk abort jag gör. Jag hade mens 8-13 september och gyn såg det nätt och jämnt på ultraljudet så jag borde inte vara särskilt långt gången.
Blödningen ökade alltmer igår tack och lov. Förlåt detaljerna nu men undrar verkligen. Gick från rosa till klar och mörkrött blod På kvällen kom det svart lite klumpigt blod. Kom också en hård liten brun-grå klump knappt en centimeter lång Idag är blodet svart-rött och det kom stor, slemmig svart klump. Är det goda tecken?
Tack igen för att du tog dig tid och skrev så långt, det uppskattas.