Oplanerat gravid... pappa nr 3..
Har en tonårsdotter som har ADHD, hon har gett mig en del grå hår! Hon är fruktansvärt elak mot lillebror som ofta hamnar i kläm och jag börjar se att han börjar ta skada av detta.
Är ensamstående. Barnen har olika fäder. Dotterns pappa bryr sig inte alls om henne. Pojkens pappa har honom varannan vecka.
Nu har jag blivit oplanerat gravid med en man jag träffar från och till sen ett par år tillbaka men inte har ett stadigt förhållande med. Anledningen till att vi inte lever ihop är flera. Har varit bäst för mig att leva själv när jag har haft det tufft med dottern då han tyvärr inte förstår hennes diagnos och mest anser att "jag ska lämna bort henne". Mina känslor för honom är svajiga. Har inte riktigt klarat av hans bestämda åsikter om saker och ting. Han är också väldigt svartsjuk och klarar inte av pappan till min son bl a. Bråkar mycket om hur vi har pojken och hur vi "håller på" när vi försöker fixa med tider, dagis mm.
Har nu lyckats ställa till det och blivit gravid och vet inte hur jag ska orka. Vet inte om jag vill leva med mannen, vad jag känner. Har liksom inte "tid" tänka på det. Samtidigt har jag gjort abort tidigare. Har väldigt lätt bli gravid verkar det som. Känner också att det är sista chansen att bli mamma igen. Skulle vara mysigt att bli mamma igen. Men är det realistiskt?
Ekonomiskt är det väldigt ansträngt nu för mig. Mannen jag träffar har en stabil och trygg ekonomi. Ska tilläggas att han gärna vill ha egna barn.
Behöver lite råd av människor som ser objektivt på detta.