Oplanerat gravid... pappa nr 3..
I den situation som du faktiskt är i hade jag gjort abort.
"Sista chansen att bli mamma" och "mysigt att bli mamma", ja visst. Men nja, räcker inte orken och det dessutom är med en man som verkar more than questionable, så nej.
Dessutom har du redan ansträngd ekonomi, blir ju inte bättre för att du får ett barn till. Jag tycker du får tänka på de barn du redan har.
Lägger till att jag tycker det är fantastiskt att du och din pojkes pappa "håller på" och fixar med tider och dagis. Det är underbart när föräldrar kan samarbeta angående barnen, om de så är tillsammans eller ej. Låter inte som det skulle bli så med denna nya pappan...
Och så får jag väl be om ursäkt om jag låter hård också. Men hade en vän i liknande situation nyss där jag inte kände att jag kunde vara så ärlig eftersom det är så känsligt för henne och jag ju vill stötta henne i hennes beslut och inte förlora henne som vän. Hon har dessutom en kass familj och inte så många nära vänner, så hon behöver någon som bara kan stötta. Men jag önskade då att någon utomstående kunde skaka om henne lite så hon såg det lite mer objektivt.
Hoppas du har familj och vänner som stöttar dig hur du än gör!